Suzuki swift 1,3 odchudzanie/dynamika


  • Użytkownik archiwalny

    Witam !

    Jestem nowy na tym forum, dlatego bardzo proszę o wyrozumiałość . Otóż obchodzę się z zakupem swifta 1,3 8v (68km), dlatego zdecydowałem się na odwiedzenie tego forum. Byłoby to moje pierwsze auto. Słyszałem różne opinie o jego dynamice itd. Nie planowałbym żadnych większych tuningów itd. gdyż trzeba mieć w tym doświadczenie / brak opłacalności tuningu tej jednostki ( z tego co czytałem to lepszy jest swap od GTI).
    Słyszałem, że najlepsze i najtańsze "dodatkowe konie" można uzyskać poprzez redukcję masy auta. Planowałbym zrzucić jego masę do 550 kg (tak aby auto spełniało wymogi masy na kat. B1, na 2 osoby, chociaż osobiście jestem w trakcie robienia kat. B, ale z pewnych względów rodzinnych potrzebuję przerobić auto na wyżej wspomnianą kategorię). Jak myślicie, czy przyspieszenie poprawi się w odczuwalny sposób ? Byłbym zadowolony z wyniku ok. 11s do setki... nie wiem czy to jest możliwe, gdyż różnie jest podawane fabryczne przyspieszenie (raz czytam o 12-12,5 sec/100, a ostatnio w motorze czytałem o 14sec...) Czy ktoś z was próbował odchudzać w znaczny sposób swojego Swifta ? Z danych katalogowych wynika, że waży od poniżej 800kg, wersja 1,3 ok. 750kg.

    P.S nie zależy mi praktycznie w ogóle na prędkości max, tylko na dobrej dynamice.

    Niedawno czytałem na Złośniku o wkładaniu skrzyni od 1.0, gdyż ma krótsze przełożenia, co o tym sądzicie ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam za kłopot !

    Pozdrawiam !


  • Użytkownik archiwalny

    Witam !
    Jestem nowy na tym
    forum, dlatego bardzo proszę o wyrozumiałość . Otóż obchodzę się z zakupem swifta
    1,3 8v (68km), dlatego zdecydowałem się na odwiedzenie tego forum. Byłoby to moje
    pierwsze auto. Słyszałem różne opinie o jego dynamice itd. Nie planowałbym żadnych
    większych tuningów itd. gdyż trzeba mieć w tym doświadczenie / brak opłacalności
    tuningu tej jednostki ( z tego co czytałem to lepszy jest swap od GTI).
    Słyszałem, że
    najlepsze i najtańsze "dodatkowe konie" można uzyskać poprzez redukcję masy auta.
    Planowałbym zrzucić jego masę do 550 kg (tak aby auto spełniało wymogi masy na kat.
    B1, na 2 osoby, chociaż osobiście jestem w trakcie robienia kat. B, ale z pewnych
    względów rodzinnych potrzebuję przerobić auto na wyżej wspomnianą kategorię). Jak
    myślicie, czy przyspieszenie poprawi się w odczuwalny sposób ? Byłbym zadowolony z
    wyniku ok. 11s do setki... nie wiem czy to jest możliwe, gdyż różnie jest podawane
    fabryczne przyspieszenie (raz czytam o 12-12,5 sec/100, a ostatnio w motorze
    czytałem o 14sec...) Czy ktoś z was próbował odchudzać w znaczny sposób swojego
    Swifta ? Z danych katalogowych wynika, że waży od poniżej 800kg, wersja 1,3 ok.
    750kg.
    P.S nie zależy mi
    praktycznie w ogóle na prędkości max, tylko na dobrej dynamice.
    Niedawno czytałem
    na Złośniku o wkładaniu skrzyni od 1.0, gdyż ma krótsze przełożenia, co o tym
    sądzicie ?
    Z góry dziękuję za
    odpowiedź i przepraszam za kłopot !
    Pozdrawiam !

    Wydaje mi się, że mało jest realne abyś zszedł do 550kg... Chyba, że bierzesz pod uwagę takie rzeczy jak wycinanie fragmentów blach, wymianę niektórych elementów na odpowiedniki z włókna szklanego, szyby z poliwęglanu, usuwanie wygłuszeń i konserwacji itp...


  • Użytkownik archiwalny

    Wydaje mi się, że
    mało jest realne abyś zszedł do 550kg... Chyba, że bierzesz pod uwagę takie rzeczy
    jak wycinanie fragmentów blach, wymianę niektórych elementów na odpowiedniki z
    włókna szklanego, szyby z poliwęglanu, usuwanie wygłuszeń i konserwacji itp...

    Chyba najszybciej będzie usunąć silnik i skrzynię
    Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać


  • Użytkownik archiwalny

    Zejście do 550kg i żeby to auto przeszło przegląd - niemożliwe Te swifty na B1 co są na allegro to jeden wielki wałek.


  • Użytkownik archiwalny

    wałek oczywiście sprowadzany z zagranicy


  • Użytkownik archiwalny

    Zejście do 550kg i
    żeby to auto przeszło przegląd - niemożliwe Te swifty na B1 co są na allegro to
    jeden wielki wałek.

    dokładnie, ja jak wywaliłem swego czasu praktycznie cały tył + fotel pasażera, to nie wiem czy ubyło mi max. 40 kg ... a mam w homologacji że mój waży 805 kg ( 5D Mk IV 1.3 8V ).
    Więc gdzie tu do tych 550kg ?


  • Użytkownik archiwalny

    ale jezeli auto z niemiec ma wbite w dowod ze jest na kat B1, to w wydziale komunikacji nie powinno byc problemow


  • Użytkownik archiwalny

    Poprostu, ktos sobie wymyslil "interes", tylko będzie mu się to opłacało do czasu aż się nim zajmą odpowiednie służby


  • Użytkownik archiwalny

    ale jezeli auto z
    niemiec ma wbite w dowod ze jest na kat B1, to w wydziale komunikacji nie powinno
    byc problemow

    jak posmarujesz na przeglądzie to pewnie nie będą się czepiać, bo nie sądzę że przejdzie takie auto przegląd, w końcu papier przyjmie wszystko.


  • Użytkownik archiwalny

    ale jezeli auto z
    niemiec ma wbite w dowod ze jest na kat B1, to w wydziale komunikacji nie powinno
    byc problemow

    Czy problemy będą to nie wiem ale znając życie 100 razy łatwiej będzie ten papier załatwić niż faktycznie odchudzić auto do 550kg.


  • Użytkownik archiwalny

    no dobrze, a co powiecie o firmie z wroclawia autab1.pl ktora sie normalnie oglasza z tego typu uslugami ? ostatnio znajomy zamowil u nich przerobke forda ka, ktorego wzial do nauki jazdy do osrodka. Z tego co wiem, zmodyfikowano np. zawieszenie na lzejsze.


  • Użytkownik archiwalny

    no nie wiem, jak ponad 300kg z Ka zdjęli Znajomy był na wadze?


  • Użytkownik archiwalny

    Moj GS wazyl 775kg, wywalajac graty jak kanapa, oparcie, plastiki, pasy z tylu, zapas, klucze itp jest maks 30kg z czego zapas z kluczami kolo 15 Mozna by wydlubac elektryke, wygluszenia, wykladzine, podsufitke, boczki, wycieraczke tyl, ale to maks 50-60kg, wiec jak dojdziesz do 690 bedzie juz dobrze. Dobrze odchudzony GS na skrzyni z litra podejrzewam, ze do 100 bedzie robic seryjne GTi. 550kg nieosiagalne, absolutnie, nawet z pleksa. Zejscie w takich malych pierdziawach 100kg to juz spory wyczyn, bo tam nie ma ciezkiego wyposazenia jak klima, el. fotele, abs itp.


  • Użytkownik archiwalny

    tego niestety juz nie wiem...


  • Użytkownik archiwalny

    Dobrze odchudzony GS na skrzyni z litra
    podejrzewam, ze do 100 bedzie robic seryjne GTi.

    tia i ten kochany dźwięk pompy paliwa w uszach + dźwięk wydechu


  • Użytkownik archiwalny

    pewnie powietrze z kół spuścili.


  • Użytkownik archiwalny

    tia i ten kochany
    dźwięk pompy paliwa w uszach + dźwięk wydechu

    Hehe no meczacy jest Cale szczescie u mnie w gazniku mam mechaniczna pompe paliwa pod maska, bo jak w audi wymienialem czujnik poziomu paliwa i jezdzilem bez klapki na wizjerze zbiornika i ze zlozonymi siedzeniami to maskra jak ten dzwiek swidrowal uszy Do wydechu idzie sie przyzwyczaic


  • Użytkownik archiwalny

    Hehe no meczacy
    jest

    ja tak raz zrobiłem 200 km i powiedziałem że dziękuję


  • Użytkownik archiwalny

    To ile ta klima waży? Ja też będę odchudzał swifta - ściągam spojler Chociaż dociska...


  • Użytkownik archiwalny

    A tak z innej beczki. Jeżeli auto ma wybite na tabliczce znamionowej powiedzmy 800kg i odchudzimy je do warunków spełniających kat. B1,to czy nie jest konieczna zmiana tabliczki znamionowej ? Rozumiem,ze dodatkowo jeszcze przegląd+nowy dow. rejestracyjny i jakaś zmiana w homologacji auta ?