Ciągle migający check engine


  • Użytkownik archiwalny

    Mam problem z ciągle migającym checkiem - GTI MK II.
    Po zwarciu na błyskanie, miga to samo, co po zwyczajnym przekręceniu stacyjki.
    Mam problem z wolnymi obrotami - na zimnym są poprawne, na ciepłym brak.
    Wyskakiwały jakieś błędy, ale po resecie wszystko zniknęło i miga 12.
    Czy spotkał się ktoś z czymś takim?
    Gdzie może tkwić problem? W instalacji, komputerze, braku masy? Szukamy wszędzie, ale problem trudny niestety do usunięcia...
    Dodam, że porobiło się to po ponownym poskładaniu sprzętu po spawaniu, klatce itd...


  • Użytkownik archiwalny

    Mam problem z
    ciągle migającym checkiem - GTI MK II.
    Po zwarciu na
    błyskanie, miga to samo, co po zwyczajnym przekręceniu stacyjki.
    Mam problem z
    wolnymi obrotami - na zimnym są poprawne, na ciepłym brak.
    Wyskakiwały jakieś
    błędy, ale po resecie wszystko zniknęło i miga 12.
    Czy spotkał się
    ktoś z czymś takim?
    Gdzie może tkwić
    problem? W instalacji, komputerze, braku masy? Szukamy wszędzie, ale problem trudny
    niestety do usunięcia...
    Dodam, że porobiło
    się to po ponownym poskładaniu sprzętu po spawaniu, klatce itd...

    Miałem tak, że na postoju obroty miałem poprawne a w czasie jazdy wariowały. Winny był brak masy na jednym z kabelków pod deską. U Ciebie może być to samo. We wiązce pod deską chyba są ze dwa miejsca gdzie kabelek powinien być przykręcony do masy. Sprawdź


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki za podpowiedź, masy były sprawdzane w pierwszej kolejności, ale to nie znaczy, że coś nie zostało pominięte niestety...
    Obroty, obrotami, ale sytuacja z checkiem jest mocno dziwna.
    Nic, auto jest u kolejnego mechesa, mam nadzieję, że poradzi...
    A jest gdzieś może opisane, w których miejscach powinny być masy podpięte? Schematy elektryczne...?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie wiem czy to poprawny tok rozumowania, ale w polówce ojca jak padł czujnik temperatury cieczy chłodzącej to auto nie chciało nawet zapalić. Ja bym spróbował jeszcze odłączyć ten czujnik przy silniku na Twoim miejscu i wtedy zobaczył co się stanie. Wina masy to raczej nie będzie skoro na zimnym motorze jest ok a po zagrzaniu świruje.

    Sterowanie wolnymi obrotami jest o tyle ciekawsze w swifcie że nie ma krokowego lecz lewym powietrzem obchodzi się przepustnice. Do czego zmierzam; nie masz zatkanego któregoś z przewodów od tego układu? Może elektrozawór umarł? Próbowałeś co się stanie jeśli byś odłączył wężyk od kolektora?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie wiem czy to
    poprawny tok rozumowania, ale w polówce ojca jak padł czujnik temperatury cieczy
    chłodzącej to auto nie chciało nawet zapalić. Ja bym spróbował jeszcze odłączyć ten
    czujnik przy silniku na Twoim miejscu i wtedy zobaczył co się stanie. Wina masy to
    raczej nie będzie skoro na zimnym motorze jest ok a po zagrzaniu świruje.
    Sterowanie wolnymi
    obrotami jest o tyle ciekawsze w swifcie że nie ma krokowego lecz lewym powietrzem
    obchodzi się przepływkę. Do czego zmierzam; nie masz zatkanego któregoś z przewodów
    od tego układu? Może elektrozawór umarł? Próbowałeś co się stanie jeśli byś odłączył
    wężyk od kolektora?

    Te niby lewe powietrze i tak przechodzi przez przeplywke, omija tylko i wylacznie przepustnice.

    Sprawdzic trzeba sama przeplywke czy napewno daje dobre napiecie oraz tak jak kolega u gory wspomnial ominac "krokowca" spinajac wezyki bezposrednio ze soba.

    p.s. od jutra do soboty wlacznie jestem w kraku, mozemy sie spiknac gdzies na diagnoze.


  • Użytkownik archiwalny

    Te niby lewe
    powietrze i tak przechodzi przez przeplywke, omija tylko i wylacznie przepustnice.

    Chodziło mi o to żeby ominąć przepustnice bo to od niej zależy ile powietrza wpadnie do silnika. My mistake

    W każdym bądź razie ziorknij co się podzieje jeśli ominiesz elektrozawór od wolnych obrotów, tj podepnij razem albo odłącz mu całkiem wężyk z lewym powietrzem.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki za podpowiedzi.
    Może to gdzieś być związane czy to z krokowym czy czujnikiem temperatury, ale to nie zmienia faktu, że jest jakaś lipa z elektryką i checkiem.
    Auto jest u mechanika więc się nie mam jak umówić jutro czy pojutrze, ale wielkie dzięki za propozycję. Być może skorzystam w późniejszym terminie, ale oby się temat wcześniej wyjasnił...