Gti supercherger.


  • Użytkownik archiwalny

    Jako ze poczyniłem pierwsze kroki w kierunku zbudowania swifta z kompresorem zbieram wszelkie dane na ten temat.
    Pierwszym krokiem było kupić silnik i resztę osprzętu co udało sie kupując swifta z pod Łodzi. Od kilku miesięcy rozglądałem sie za taka okazja bylo kilka roznych swiftow ale wszystkie zbyt daleko aby sie wybrac az trafil sie za niewielkie pieniadze pierwsze testy pokazaly ze silnik nadaje sie jako baza co jest najwazniejsze. Teoria jest taka kompresor z mercedesa ale niewiem dokladnie na ktory padnie wybór najbardziej przekonuje sie do m45 bo w crx'ach z powodzeniem daje sobie rade... Sterowanie przez oryginalny przeplywomierz wspomagany ECU MASTER III, intercooler z peugeota boxera w miejscu chłodnicy klimatyzacji rozwiercony kolektor oraz przepustnica 60mm z nissana 2.0 na silniku dodatkowo chlodnica oleju z peugeota 306. Oczywiscie to w budzie z 1998-2002 roku.


  • Użytkownik archiwalny

    narazie plan jest na eatona a tak naprawde jak on dmucha to dowiem sie jak bedzie zamontowany bo wiele jest roznych opini, zmiana kolka jak najbardziej wchodzi w gre, powoli zbieram informacje i kompletuje, kolejny krok to porządna buda najlepiej z 2002 w kwietniu powinny byc juz mozliwosci finansowe na szukanie czegos sensownego pozniej drobne poprawki i porzadna konserwacja swap silnika wraz z gratami z wczesniej kupionego Gti i pewnie bedzie kolejny grudzień.


  • Użytkownik archiwalny

    narazie plan jest
    na eatona a tak naprawde jak on dmucha to dowiem sie jak bedzie zamontowany bo wiele
    jest roznych opini, zmiana kolka jak najbardziej wchodzi w gre, powoli zbieram
    informacje i kompletuje

    popytaj guru kompresorów w PL - http://www.supercharger.pl/


  • Użytkownik archiwalny

    ja jak narazie plan mam duzy:D, na ten rok ogarnac bude i przelzoyc graty z gti, buda ok 00, 4x4 czyli subarynka, ale przelozyc wszystkie graty z gti(wnetrze, progi, zderzaki, maska z mk3 z lampami i blotnikami), dolozyc gwint i oczywiscie co trzeba to nowe wstawic bez zastanawiania sie, a na 12" podniesc troche mocowo poprzez wrzucenie silnika z gti +eaton pewnie 62, moim zdaniem 150+ na osce niema wiekszego celu jesli chcesz na starcie zrobic szal, ale przy takim czyms dochodza oczywiscie przekladki hamulcow z gti a do tego jest dlubanina w piastach, zrobienie nowego wydechu, rozporek itp i tak sie nazbiera na cale lato. No i oczywiscie w wakacje obowiazkowe malowanie bo kolorowym autem niebede jezdzil. Ale to w wiosne rozstrzygne moze pojde w inna strone, mam kilka miesiecy to sie moge pozastanawiac, ale znalesc bude bedzie ciezko.
    A najpiekniejsze jest to ze garaz mam z 10km od chaty:D wiec jak rozdlubie swojego gti to juz bedzie trzeba sie spieszyc z skladaniem.


  • Użytkownik archiwalny

    moze założymy nowy temat na technicznym...


  • Użytkownik archiwalny

    moze założymy nowy
    temat na technicznym...

    raczej, bo M@rek wpadnie i będzie łubu dubu


  • Użytkownik archiwalny

    hm temat juz jest o konmpresorze


  • Użytkownik archiwalny

    powodzenia, tak jak pisałem poprzedni zagadaj do Przema


  • Użytkownik archiwalny

    czemu chcesz pozostawic przeplywke? problem jest typu odprezenia silnika, zeby policzyc all bo mozna zaserwowac sobie spadek mocy. Odrazu by trzeba bylo wiecej beny polac więc dobrze by bylo wtryski podmienic.
    Intercooler musi byc widac, musi byc szpan
    Rury myslisz spawac czy lączyc na opaski?
    Problem z odprezeniem sie pojawi, moim zdaniem korby z 1,6l to nie jest najlepszy pomysl(jesli ktos chce zrobic 0.6 w gore):
    http://redlinegti.com/forum/download/file.php?id=15905&t=1
    moim zdaniem sluszna i jedyna droga na odprezenie poprzez korby to zamowic dedykowane

    Ja osobiscie myslalem bardizej o e62 moze byc mocny troche, lecz posiada elektryczne sprzeglo a cisnienie i tak na dolocie sie ustawi, a dmuchniecie zawsze bedzie ok.


  • Użytkownik archiwalny

    mysle nad zostawieniem przepływomierza aby latwiej bylo sterowac silnikiem, moze pozniej jak juz wszystko bedzie ładnie pracowac mozna pokusic sie zeby go zdemontowac tylko po co? jak ori w mercedesie tez jest przepływka, a wieksza ilosc paliwa mam nadzieje uzyskam dzięki ECU MASTEROWI i seryjnym wtryska przyjmijmy że zostawie seryjne tłoki i cisnienie zostanie bez zmian jaka moc uzyskam z 0.5 bara ? ewentualnie mozna pokusic sie o grubsza uszczelke i dac powiedzmy 0.7 bara... ciekawy jestem jaka moc osiagnie silnik. A jezeli chodzi o kwestie IC napewno szkody nie narobi a może wiele pomoc co do kwestii rur myślę aby łączyć na opaski ewentualnie jeżeli niezda egzaminu kombinować co innego.

    a co do samej sprezarki to mam dwa typy :
    http://allegro.pl/kompresor-turbina-mercedes-211-203-209-eaton-271-i1329275821.html
    http://allegro.pl/kompresor-mercedes-clk-slk-w203-eaton-m45-wawa-i1374592622.html

    nie wiem dokladnie czym sie roznia ale jeden ma oznaczenie 271 a drugi 211 tych z oznaczeniem 271 jest sporo wiecej i cena tez nie jest wygórowana, prawdopodobnie na jednym i drugim mozna wszystko łatwo porobić. Sprawy technicznej montażu nie obawiam sie mam całe niezbędne zaplecze aby dorobić łape i wszelkie nie zbędne graty.


  • Użytkownik archiwalny

    -fajnego ic'ka ma kia carnival 2,9tdi, ma dosyc regularny ksztalt,
    -po co korby zakladac kute watpie ze przekroczycie 200 km ktore seryjne spokojnie wytrzynaja, -przeplywke i tak wywalicie na rzecz mapa, chociaz to bedzie zalezalo od tunera ktory bedzie to stroil,
    -nie robilbym eksperymentow na seryjnym silniku bo skonczy sie na poszukiwaniach drugiego, potem bedzie lament ze moglem rozebrac, wymienic paneffffki, tloki na te od vitary, i wyrownac blok oraz glowke,
    -olalbym kompresor i zalozylbym turbo generalnie powodzenia


  • Użytkownik archiwalny

    -fajnego ic'ka ma
    kia carnival 2,9tdi, ma dosyc regularny ksztalt,

    IC to trzeba by dobrac zeby sie wpaskowal i srednice odpowiednie byly.

    -po co korby
    zakladac kute watpie ze przekroczycie 200 km ktore seryjne spokojnie wytrzynaja,

    korby kute kosztuja dosc sporo, zastanawia mnie ile wytrzyma seria,

    -nie robilbym
    eksperymentow na seryjnym silniku bo skonczy sie na poszukiwaniach drugiego, potem
    bedzie lament ze moglem rozebrac, wymienic paneffffki, tloki na te od vitary, i
    wyrownac blok oraz glowke,

    nikt nie wpominal o modzeniu przy silniku ktory ma 20 lat. sadze ze kazdy ma tyle kaszany pod czacha ze wie ze trzeba kluczem rozkrecic silnik;]

    wlasnie cos ktos mowil o tlokach z vitary ale niewiem o co chodzi. Bede musial poszukac, chyba ze zarzucisz info;]

    ja jakbym mial otwierac teczke ss SC to dopiero 12", wiec szlakow przecierac w pl nie bede:P, chyba ze wyjdzie zmiana auta


  • Użytkownik archiwalny

    tłoki z vitary sa o 1mm wieksze na srednicy czyli 75mm. przez co mozna odprezyc silnik i wlasnie taki mam plan o ile bedzie doładowanie okolo 1 bara jezeli bedzie mniej to tylko odprezenie uszczelka.


  • Użytkownik archiwalny

    tłoki z vitary sa o
    1mm wieksze na srednicy czyli 75mm. przez co mozna odprezyc silnik i wlasnie taki
    mam plan o ile bedzie doładowanie okolo 1 bara jezeli bedzie mniej to tylko
    odprezenie uszczelka.

    nie lepiej i tak odprezyc tlokami? z tego co zauwazylmem te grubsze uszczelki czesto lecą po niezbyt dlugim czasie.


  • Użytkownik archiwalny

    powiedz mi jedno gdzie upchasz ten kompresor?

    fajny projekt ale bardzo ciezki do zrobienia, wydaje mi sie ze w polowie drogi stracisz zapal do niego


  • Użytkownik archiwalny

    jak rzezba to rzezba, najlepiej wyspawac nowy kolektor wydechowy bardziej odsunietymi rurami od bloku i sprobowac weochnac kompresor w miejsce klimy czy tam wspomy, ew. altka na druga strone, jego podpora aut i tam go zasadzic, ale pytanie czy bedzie wystarczajaco miejsca

    p.s. tloki od vitary nie odprezaja poprzez wieksza srednice tloka bo to zwieksza poj. i jednoczesnie by doprezylo, tylko poprzez wglebienie na ich denkach


  • Użytkownik archiwalny

    powiedz mi jedno
    gdzie upchasz ten kompresor?

    tak jak tamten i nie podłączy

    fajny projekt ale
    bardzo ciezki do zrobienia

    Da radę, tylko niech porozmawia z odpowiednimi osobami


  • Użytkownik archiwalny

    mysle ze spokojnie zmiesci sie w miejsce klimy, ale to i tak bardzo daleka droga do sukcesu, z założenia jest to projekt długo terminowy. Tak jak pisałem pierwszy krok było kupić zdrowy silnik z osprzętem, teraz trzeba to wszystko rozmontować i doprowadzić do porządku pozbyc się starej budy i reszty niepotrzebnych gratów. Kolejne posunięcie to kupno nowej budy najlepiej z 2002 roku i rownież doprowadzenie jej do porządku oczyszczenie malowanie na tyle na ile będzie trzeba usunięcie wszelkich defektów blacharskich pozniej podmianka zawieszenia i hamulców z gti ,jest to ogrom pracy i bardzo wiele czasu spedzonego w garażu, założenie jest takie że ten pojazd nie bedzie do jazdy na co dzień i ma zostać ze mną na dłużej wiec niema miejsca na lipe. Jezeli do konca przyszłego roku uda mi się zrealizować założenie to będzie bardzo dobrze, a zaraz po nowym roku biorę się za rozbieranie tego co mam piaskowanie czyszczenie malowanie i doprowadzanie wszystkich gratów, równolegle z rozebraniem i pomierzeniem silnika. Ogolnie przymierzam sie do tego projektu juz od dłuższego czasu od 1,5 roku organizuje swój warsztat i zaplecze techniczne topie w to wszelkie moje oszczędności bo przecież potrzeba wszystko od kluczy po narzędzia pomiarowe, elektro-narzędzia az do migomatu, palnika i wiele wiele innych. Kto był w moim garażu to wie



  • Ogolnie przymierzam sie do tego projektu juz od dłuższego
    czasu od 1,5 roku organizuje swój warsztat i zaplecze techniczne topie w to wszelkie
    moje oszczędności bo przecież potrzeba wszystko od kluczy po narzędzia pomiarowe,
    elektro-narzędzia az do migomatu, palnika i wiele wiele innych. Kto był w moim
    garażu to wie

    Nie podawaj adresu garażu, bo cię okradną


  • Użytkownik archiwalny

    garaż jest przy domu tak że spoko... w takim gdzieś na osiedlu w szeregu garażowym bym sie nie odważył