padło podświetlenie środka (zegary i konsola centralna)


  • Użytkownik archiwalny

    Szukałem po forum ale nie znalazłem odpowiedniego FAQ a zdawało mi się z ktoś pisał jak wymienić podświetlenie tablicy rozdzielczej

    Jedynie co znalazłem tyczy się rodzaju żarówek - najlepiej aby ktoś potwierdził podświetlenie prędkościomierza/obrotomierza/wskaźnika temp/stanu paliwa potrzebuję 3 żarówki w5w oraz do podświetlenie konsoli centralnej 1xT5 ? - aby wymienić to podświetlenie muszę wszystkie plastiki ściągać ?

    Na początku padło mi tylko podświetlenie lewej części prędkościomierza potem już całkiem lewa część tablicy rozdzielczej a potem prawa część + podświetlenie konsoli centralnej - teraz w autku jest totalnie ciemno (działają tylko kontrolki tablicy rozdzielczej oraz światełko wewnętrzne (to przy podsufitce)) możliwe że spalił się jakiś bezpiecznik czy od razu wymieniać żarówki ? (wstępnie sprawdzałem bezpieczniki te pod kierownicą i niby OKi ale chyba 1 czy 2 mają inne wartości niż na puszeczce - może ktoś wie dokładnie który bezpiecznik odpowiada za podświetlenie tablicy rozdzielczej oraz "konsoli centralnej" ?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie W5W tylko W3W a w zasadzie jeśli dobrze pamiętam powinno być W2,8W.

    W3W są słabsze i nie wypalą Ci oczu w nocy. Oryginalne żarówki były 2,8Wata a nie 5Watów jak w W5W.

    Sprawdź czy zapalniczka działa, jeśli tak to bezpiecznik do podświetlenia jest OK.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki

    Ile tych żarówek mi trzeba - gdzieś znalazłem info że 3 do tablicy roździelczej ?
    Do konsoli centralnej taki sam rodzaj żarówek i ile ?

    Zapalniczka działa - czyli bezpiecznik OKi (aczkolwiek przeleciałem wszystkie po koleji i często nie zgadzała się wartość bezpiecznika to powymieniałem na mniej więcej takie jak mają być)

    To normalne że zapalniczka działa nawet jak kluczyka nie ma w stacyjce ? - światło stopu również działa mi bez kluczyka w stacyjce to normalne ? - w poprzednim aucie bez kluczyka w stacyjce działały mi tylko awaryjne. (tutaj również działają awaryjne bez kluczyka w stacyjce) Do kierunków już potrzeba kluczyka w stacyjce rozumiem że tak ma być ?



  • Dzięki
    Ile tych żarówek mi
    trzeba - gdzieś znalazłem info że 3 do tablicy roździelczej ?
    Do konsoli
    centralnej taki sam rodzaj żarówek i ile ?
    Zapalniczka działa

    • czyli bezpiecznik OKi (aczkolwiek przeleciałem wszystkie po koleji i często nie
      zgadzała się wartość bezpiecznika to powymieniałem na mniej więcej takie jak mają
      być)
      To normalne że
      zapalniczka działa nawet jak kluczyka nie ma w stacyjce ? - światło stopu również
      działa mi bez kluczyka w stacyjce to normalne ? - w poprzednim aucie bez kluczyka w
      stacyjce działały mi tylko awaryjne. (tutaj również działają awaryjne bez kluczyka w
      stacyjce) Do kierunków już potrzeba kluczyka w stacyjce rozumiem że tak ma być ?

    Do zegarów 3 żarówki 2,8-3W, a do podświetlenia regulacji nawiewu 1 żarówka 1,2W.
    W moim zapalniczka działa dopiero po przekręceniu kluczyka na pozycję zapłon. Reszta typu światła mijania i drogowe, halogeny, stop działają bez kluczyka. Z zapłonem działają też dopiero kierunki i wycieraczki.


  • Użytkownik archiwalny

    Pozwolę się podłączyć, mi dla odmiany padło podświetlenie zegarka i radio i zegarek bez zapłonu nie działają, czyli radio i zegarek po każdym odpaleniu auta sa zresetowane. Stało się tak po przepaleniu bezpiecznika, po jego wymianie jest nadal bez zmian, dodatkowo światła przednie potrafią się nie włączać ok 10 minut co jest kłopotliwe, bo właśnie teraz wracając do domu poza miastem tak miałem. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Wszystkie bezpieczniki są ok, do kabli wilgoć się nie dostaje. Auto to mk3, 1.3


  • Użytkownik archiwalny

    Stawiam na jakąś sztuję przy podłączaniu radia - tam idą 3 przewody:
    a) zasilanie cały czas,
    b) zasilanie po przekręceniu zapłonu
    c) zasilanie po włączeniu świateł - aby zegarek i radio ściemniały się (o ile radio ma taką funkcję)

    Stawiam że ktoś kto montował radio nie kupił za 20zł przejściówki na ISO tylko sam "wyprodukował" podłączenie i kable są albo pomostkowane razem albo w ogóle wiszą i gdzieś się stykają co świadczyłoby o kłopotach ze światłami i braku podświetlenia zegarka (zegarek wyłącza podświetlenie gdy włącza się światła).

    Wyszarp radio i odłącz wszystko aż do fabrycznej instalacji i potem sprawdź bezpieczniki oraz czy zegarek i światła zachowują się jak powinny.


  • Użytkownik archiwalny

    Wyszarp radio i
    odłącz wszystko aż do fabrycznej instalacji i potem sprawdź bezpieczniki oraz czy
    zegarek i światła zachowują się jak powinny.

    Niestety radio podłączone na kostkach pod fabryczną instalacje, przez 1,5 roku nie było żadnego problemu ani z autem ani z elektryką teraz mu się coś odkleiło ;/ musze go dać chyba do elektryka jak golfa zarejestruje bo sam chyba nie dojdę co jest tam pogmatwane


  • Użytkownik archiwalny

    Te żarówki mają jakieś oznaczenia /nazwy/ czy po prostu w sklepie mam powiedzieć 3x żarówki do podświetlenie zegarów 2,8-3W i 1 żarówkę do konsoli centralnej 1.2W ?


  • Użytkownik archiwalny

    Te żarówki mają
    jakieś oznaczenia /nazwy/ czy po prostu w sklepie mam powiedzieć 3x żarówki do
    podświetlenie zegarów 2,8-3W i 1 żarówkę do konsoli centralnej 1.2W ?

    W3W do zegarów.
    o taka:



  • W3W do zegarów.
    o taka:

    Chociaż w moim jest taki feler, że zamówiłem sobie 3 żarówki w3w do zegarów i były za duże. Były wielkości w5w tylko słabsze


  • Użytkownik archiwalny

    Chociaż w moim jest
    taki feler, że zamówiłem sobie 3 żarówki w3w do zegarów i były za duże. Były
    wielkości w5w tylko słabsze

    W5W i W3W mają takie same rozmiary.
    Wiem z autopsji, W5W zakładałem do zegarów, żeby zobaczyć jak to świeci i wróciłem do W3W.



  • W5W i W3W mają
    takie same rozmiary.
    Wiem z autopsji,
    W5W zakładałem do zegarów, żeby zobaczyć jak to świeci i wróciłem do W3W.

    No to ja już nie wiem, ale do moich zegarów w mk3 te w3w nie pasują bo są za duże

    A 1,2W czyli T5 za mała...


  • Użytkownik archiwalny

    No to ja już nie
    wiem, ale do moich zegarów w mk3 te w3w nie pasują bo są za duże
    A 1,2W czyli T5 za
    mała...

    Dziwne, miałem zegary od MKIII, MKIV i MKV w łapach i jedynie parowa detalami zegary z MKIII się różniły w stosunku do tych nowszych wersji.
    Może poprzedni właściciel coś poczarował ?
    Co to znaczy za duże ? Nie wejdą do środka ?
    Jak będzie mógł to zapodaj kiedyś foty.



  • Ta żarówka, która pasuje do oprawek w moim liczniku to jest coś pośredniego pomiędzy T5 a W3W jeśli chodzi o wymiary. Oprawki do tych żarówek wyglądają na oryginalne - jest na nich logo jakiejś japońskiej firmy.

    Ostatnio wymieniłem sobie te oprawki na te do żarówek T5 zapożyczonymi z poldka i mam spokój, bo tych ori żarówek nie mogłem znaleźć nigdzie... Trochę musiałem podpiłować otworki, bo oprawka z poloneza ma o milimetr większą średnicę. Teraz planuję sobie kupić diody pod oprawkę T5 do zegarów. Zamienników tych ori żarówek bym nie dobrał za chiny ludowe.
    Jak kupiłem auto to miałem zegary bez obrotomierza i tam faktycznie siedziały 2 żarówki W3W. Te zegary, które mam obecnie pochodzą z 1.3 8V z 1993 roku.

    P.S. Jak tam ramki zegarów się trzymają? Chcialem ostatnio kupić, ale oferta z Allegro zniknęła - widocznie popyt na nie był znikomy...


  • Użytkownik archiwalny

    Jak kupiłem auto to
    miałem zegary bez obrotomierza i tam faktycznie siedziały 2 żarówki W3W. Te zegary,
    które mam obecnie pochodzą z 1.3 8V z 1993 roku.
    P.S. Jak tam ramki
    zegarów się trzymają? Chcialem ostatnio kupić, ale oferta z Allegro zniknęła -
    widocznie popyt na nie był znikomy...

    Ramki się trzymają. I nawet nie rdzewieją.
    Zakładam, że ruch mieli znikomy. Ale jak napiszesz do nich to ci zrobią.
    Email do nich:


  • Użytkownik archiwalny

    Zabrałem sie za to ale mam trochę problemów...

    http://swiftklub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=53:demonta-zegarow-na-podstawie-swifta-mk-iii&catid=913:wntrze&Itemid=23 na nowej www nie działają obrazki

    Dolny plastik odkręciłem, poszło bez problemów.
    "Odkręcamy osłonę plastykową kierownicy - 4 śrubki"
    Odkręciłem 2 śródki od dołu kierownicy gdzie reszta ? - tych śrubek od plastiku dolnego chyba coś więcej miałem niż 2.

    Nie mogę wyciągnąć szarego plastiku tego jakby 2 częściowego w którym jest stacyjka ta za pod i nad kierownica w głąb (nie wiem jak to precyzyjniej określić) :E

    "Należy pamiętać o wypięciu kostki ogrzewania tylnej szyby." ktore to ?

    Aktualny (marny)postęp prac...





    Jak prawidłowo odciągać plastiki za taką zaślepką ? - ciągnąć na siłe można czy może to zewnętrzne kółeczko podwadzić i próbować jakoś odczepić ?


  • Użytkownik archiwalny

    odciągać plastiki za taką zaślepką ? - ciągnąć na siłe można czy może to zewnętrzne
    kółeczko podwadzić i próbować jakoś odczepić ?

    wciskasz lekko środek spinki ( jak wciśniesz za mocno to odleci do krainy wiecznej otchłani ), słyszysz klik i paznokciem odciągasz spinkę.


  • Użytkownik archiwalny

    @Hellsin Dzięki.

    Małe postępy ten 2 częściowy plastik (przylega min do stacyjki) aby odszedł trzeb wsunąć sie na plecach pod kierownicę i ścisnąć od tyłu aby zatrzaski zeszły potem odciągamy łatwo dolną część potem trzeba mocno manewrować górną częścią i górną osłoną plastików...

    EDIT: Odkręciłem wszystkie śrubki ale zegary nie chcą się wysunąć do przodu - nie wypiąłem tylko kostki ogrzewania tylnej szyby ale nie wiem które to...

    hmm odkręcać całą tapicerkę środka aby ułatwić sobie dostęp do zegarów ?


  • Użytkownik archiwalny

    a linka ze spkrzyni biegów ? tez chyba trzeba bylo odpiac


  • Użytkownik archiwalny

    hmm a gdzie ta linka skrzyni biegów ?

    Wyodkręcane mam wszystko (to co na fotkach wyżej + 2 częściowy plastik kierownicy i ramka zegarów) co niby trzeba ale zegary max wysunę do siebie z 1cm tj tyle w miarę lekko idzie jak patrze pod kierownicy to żadnych kabli nie ciągnie niby i teraz widzę 2 opcje albo pociągnę mocnieje i wyjdzie lub coś się urwie albo muszę odkręcić całą tapicerkę z przodu tak aby mieć swobodny dostęp do zegarów od góry... lepiej rozkręcić 2 razy więcej niż trzeba czy zaryzykować i mocniej pociągnąć a może o czymś zapomniałem czy coś ?

    A tak na przyszłość może ktoś polecić specjalistę z Rzeszowa/Podkarpacia od Swiftów ? (chciałbym mieć jedną osobą która "opiekowała" by się autkiem a nie jeździć do różnych "speców"...


Zaloguj się, aby odpowiedzieć
 

Wygląda na to, że twoje połączenie z Zlosniki.pl zostało przerwane. Proszę czekać, gdy staramy się je odnowić.