[All] Przegub zewnętrzny


  • Użytkownik archiwalny

    Od około roku lat coś mi tyrkotało w zawieszeniu, ale nie zwracałem na to uwagi, bo tylko przy skręcie w lewo i to też nie zawsze. Myślałem, że to jakieś zapieczone sworznie, czy coś..
    Dziś pojechałem na diagnostykę przy okazji latania na prawo i lewo (gumy na wahaczach i zbieżność i luz prawego koła) i się okazało, że to przegub zewnętrzny prawy. I teraz jest pytanie, czym grozi jazda z uszkodzonym przegubem? Pytanie naiwne, ale chciałbym to wiedzieć.
    Oczywiście przegub pójdzie do wymiany, ale dopiero po świętach Bożego narodzenia.


  • Użytkownik archiwalny

    nie wiem co ma przegub do luzow na kole ale nic to.

    1 przegub moze sie nagle zblokowac, czyli moze zablokowac tobie kolo podczas jazdy i cie zaciagnac na romantyczny wypad w krzaki przy czym moze dyfer dostac.
    2 moze gruchnac(co sie zdaza najczesciej) i stracisz naped za sprawa dyferencjalu, wiec auto niepojedzie do przodu.

    ogolnie opcja nr 2 najczesciej spotykana.


  • Użytkownik archiwalny

    nie wiem co ma
    przegub do luzow na kole ale nic to.
    1 przegub moze sie
    nagle zblokowac, czyli moze zablokowac tobie kolo podczas jazdy i cie zaciagnac na
    romantyczny wypad w krzaki przy czym moze dyfer dostac.
    2 moze gruchnac(co
    sie zdaza najczesciej) i stracisz naped za sprawa dyferencjalu, wiec auto
    niepojedzie do przodu.
    ogolnie opcja nr 2
    najczesciej spotykana.

    Dzięki, mam nadzieję, że dojeżdżę do świąt
    Albo postaram się wcześniej..



  • Dzięki, mam
    nadzieję, że dojeżdżę do świąt
    Albo postaram się
    wcześniej..

    Nie przyśpieszaj ostro na skręconych kołach to dojeździsz i do Nowego Roku


  • Użytkownik archiwalny

    Może być tak że Ci się całkiem rozleci. Stracisz napęd i staniesz na drodze. Wystarczy, że się jeden rozsypie, bo przecież na drugim kółku silnik nie uciągnie.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie przyśpieszaj
    ostro na skręconych kołach to dojeździsz i do Nowego Roku

    To już wiem Nie lubię hałasu, więc intuicyjnie prowadziłem auto po zakrętach tak, by nie było tyk-tyk-tyk.


  • Użytkownik archiwalny

    Może być tak że Ci
    się całkiem rozleci. Stracisz napęd i staniesz na drodze. Wystarczy, że się jeden
    rozsypie, bo przecież na drugim kółku silnik nie uciągnie.

    Mam nadzieję, że nie.. Takie fajne autko, a taka by była wtopa


  • Użytkownik archiwalny

    Podłączę się do tematu. Czy taki przegub będzie pasował do mojego samochodu. Suzuki swift 1.0 rok 2000/2001 silnik 1.0 3D, bez ABS. wersja - GL


  • Użytkownik archiwalny

    to zalezy ile ma ząbków bo są wersje 19 i 20 ząbkowe (albo 20 i 21 nie pamiętam już)


  • Użytkownik archiwalny

    Polecałbym Ci w miarę możliwości NKN- y trochę droższe ale nawet po roku użytkowania te osłony gumowe są jak niedawno wyciągnięte z opakowania i smar też taki lepszy się wydaje hehe


  • Użytkownik archiwalny

    Polecałbym Ci w
    miarę możliwości NKN- y trochę droższe ale nawet po roku użytkowania te osłony
    gumowe są jak niedawno wyciągnięte z opakowania i smar też taki lepszy się wydaje
    hehe

    Jasna sprawa tylko zastanawiam sie nad tym rozmiarem bo nigdy nie wymieniałem i kurcze czy bedzie pasować


  • Użytkownik archiwalny

    Przegub (nie wiem jakiej firmy) już wymieniony W końcu cisza!
    Przy okazji poszły nowe tarcze (JC), klocki(nisshinbo) i tuleje na wahaczach (już nie myszkuje).
    Tak swoją drogą, klocki po zdjęciu się rozpadły, tzn odpadła okładzina..


Log in to reply