Szybko rozładowujący się akumulator


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, mój akumulator rozładowuję się po 3 dniach. W tym czasie stoi w ogrzewanym garażu. W samochodzie mam radio z tubą oraz instalację gazową. Czy któreś z urządzeń może tak nagminnie rozładowywać akumulator ? Dodam że jest to półroczny egzemplarz, lecz jakieś bardzo mało znanej firmy. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją ?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, mój
    akumulator rozładowuję się po 3 dniach. W tym czasie stoi w ogrzewanym garażu. W
    samochodzie mam radio z tubą oraz instalację gazową. Czy któreś z urządzeń może tak
    nagminnie rozładowywać akumulator ? Dodam że jest to półroczny egzemplarz, lecz
    jakieś bardzo mało znanej firmy. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją ?

    Masz wzmacniacz ??


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdź radio, lub alarm jesli masz. Dodatkowo możesz sprawdzić na klemach akumulatora ile masz poboru prądu przy wszystkich wyłączonych odbiornikach. Nie powinno być więcej niż 50 mAh.



  • Witam, mój
    akumulator rozładowuję się po 3 dniach. W tym czasie stoi w ogrzewanym garażu. W
    samochodzie mam radio z tubą oraz instalację gazową. Czy któreś z urządzeń może tak
    nagminnie rozładowywać akumulator ? Dodam że jest to półroczny egzemplarz, lecz
    jakieś bardzo mało znanej firmy. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją ?

    No i oprócz tego co pisali moi poprzednicy należy też wziąć pod uwagę fakt, że akumulator może okazać się bublem. Ja kupiłem w Norauto akumulator z cienkimi biegunami (coś a'la oryginalnie montowany) i po kilku miesiącach też padaka. Zawiozłem go do reklamacji, pracownik Norauto podłączył go pod tester i od razu zwrot gotówki


  • Użytkownik archiwalny

    W ogóle na początek to sprawdź czy masz ładowanie. Poza wszystkim co pisze wyżej.


  • Użytkownik archiwalny

    Póki co, odłączyłem klemy, i zobaczę czy po tych 3 dniach się rozładuję. Bo uważam że jeżeli tak to na 100% akumulator a jeżeli dobrze to coś musi mi zżerać prąd. PS: nie mam wzmacniacza tuba jest podpięta bezpośrednio pod radio jako tylni głośnik.


  • Użytkownik archiwalny

    A nie masz miernika? Taki najprostszy by Ci wystarczył aby sprawdzić odpowiednie napięcie i byś już coś wiedział bez czekania...


  • Użytkownik archiwalny

    A nie masz
    miernika? Taki najprostszy by Ci wystarczył aby sprawdzić odpowiednie napięcie i byś
    już coś wiedział bez czekania...

    Spróbuje w tygodniu sprawdzić mierniekiem jeszcze chyba że wczesniej wyjdzie wina akumulatora ze sposobu podanego we wczesniejszym poście. Dam znać w każdym razie.


  • Użytkownik archiwalny

    mialem podobna sytuacje
    do wymiany mialem alternator... zamiast ladowac to rozladowywal...calutki bym napuchniety i zasniedzialy....co bylo powodem???
    brak jazdy przez miesiac
    wydatek...nieduzy


  • Użytkownik archiwalny

    co znaczy nieduży, bo właśnie mi padł alternator w mojej justynce. brak jakiegokolwiek ładowania. Nie wiem ile kosztuje altek do swifte hatchback z 97?
    Czy regulator napiecia jest integralną częścią altka?


  • Użytkownik archiwalny

    A jakiej firmy masz radio ? Radio działa bez kluczyka ?

    Miałem taki sam problem, mam radio Alpine (pobierają więcej prądu niż każde inne. Radio było podłączone żeby grało bez kluczyka i mi rozładowywał akumulator...

    Choć teraz i tak chyba musze wymienić aku, bo wystarczy że zapomne wyłączyć światła na 30min, albo włącze ogrzewanie tylniej szyby bez właczonego silnika i trzeba pchać


  • Użytkownik archiwalny

    to niestety nie radio, to padły alternator albo regulator napięcia. Po rozruchu prąd na klemach jest tylko z aku. Wczoraj w trasie musiałem nieety wzywać pomoc drogową bo 150km od domu to niewiele można zrobić. Po naładowaniu aku starcza na ok. 50km, przy wyłaczonych zbędnych odbiornikach prądu (wycieraczki, nawiew CB itp).
    Zasatanawiam się po prostu ile kosztuje altek do MKIV


  • Użytkownik archiwalny

    Zasatanawiam się po
    prostu ile kosztuje altek do MKIV

    używka od 50zł w górę, nówka ... przemilczę


  • Użytkownik archiwalny

    używka od 50zł w
    górę, nówka ... przemilczę

    Jeżeli możesz i masz chęci rozkręć stary altek i obejrzyj go dokładnie... Bo może się okazać że to szczotki albo komutator i za grosze zrobisz sam... A jeżeli masz padnięte uzwojenie to szukaj używki...


  • Użytkownik archiwalny

    ja placilem za uzywke + wymiana kilku pokrewnych podzespolow okolo 300zł
    moj alternator caly zasniedzialy ..ladowanie bylo przy jezdzie,jak stalem na swiatlach zerowe ladowanie...
    i oczywiscie na wylaczonym silniku to wlasnie aternator zrzeral mi prad zabojczo
    jakies przebicia byly.
    gosc ktory mi to naprawial powiedzial ze stalo sie tak bo auto przez dluzszy czas stalo...
    i tak bylo


  • Użytkownik archiwalny

    wymiana diodek u znajomego elektryka samochodowego. Koszt 80PLN + 0,7 c2H5OH:) Dzięki za pomoc.


Log in to reply