Problem z Gazem w SS 1.3 8V
-
1. Swift kiepsko jeździ w przedziale 1-2 tys. obrotów. To jest silnik, który rozkręca się powyżej 2,5 tys.
2. Najbardziej ekonomiczna jazda jest w zakresie 2,5-3,5 tys. obrotów (bieg zmieniasz ok. 3-3,5 tys.)
3. Czy masz dobrze ustawioną mieszankę? Jak jest zrobiony dolot powietrza? Czy gazownik zrobił jego przewężenie? Ja mam zdjęty elastyczny wąż idący do rezonatora i założony dekiel od dezodorantu z wyciętym otworem. Zwężenie średnicy dolotu wynosi ok. 50%. Na pełnej średnicy auto kiepsko jechało i czuło się dziurę w gazie podobną do tej, którą opisujesz. -
Byłem dzisiaj u gazownika wszystko powiedział ,że jest dobrze. A problem leży po stronie ładownia bo mam za niskie 12,33V na włączonych światłach. Powiedział ze gaz potrzebuje silnego prądu i ,że muszę to zrobić bo gaz ma 3 zawory albo 4 ( tu akurat nie pamiętam ile powiedział) otwierane elektronicznie. Pytanie tylko czy pomoże?
Mixer mam zamontowany pomierzy wtryskiem a przepustnica. Zmniejsza mi średnicę wlotu powietrza tak o 40 - 50 % z góry wygląda jak pierścień z dziurkami dookoła.
Miałem zrobić zdjęcie ale z nadmiaru pracy przy suzie zapomniałem ( wymiana rozrządu i oleju ).
-
Mikser jest za przepustnicą pomiędzy nią a kolektorem. Zwężka musi być żeby przyśpieszać powietrze a obniżać ciśnienie co umożliwia zasysanie gazu do silnika.
Elektrozawory pracują na 12V ale załączysz je spokojnie już przy 10V. W zwykłej instalacji są zazwyczaj 3 takie zaworki połączone równolegle.
Ale fakt ładowanie masz słabe, powinno być 13.8-14.4V na akumulatorze, w przeciwnym wypadku będzie ci rozwalać baterię. -
Ale fakt ładowanie
masz słabe, powinno być 13.8-14.4V na akumulatorze, w przeciwnym wypadku będzie ci
rozwalać baterię.Dokładnie. U mnie przy ładowaniu w okolicy 12,2 prądu w akumulatorze wystarczyło na 40 km jazdy...
Jako, że robisz rozrząd sprawdź ładowanie po robocie. Może winny był luźny pasek klinowy i teraz mechanik właściwie go napnie. Jeśli nie... Pozostaje Ci remont lub wymiana alternatora (używkę kupisz w okolicach 80 zł).
Pamiętaj, że w swifcie po 1996 roku alternator ma szersze kółko pasowe niż w starszych modelach. -
Mikser jest za
przepustnicą pomiędzy nią a kolektorem. Zwężka musi być żeby przyśpieszać powietrze
a obniżać ciśnienie co umożliwia zasysanie gazu do silnika.U mnie mixer jest pomiędzy wtryskiem a przepustnicą.
-
Rolka to nie problem bo tą można przecież przekręcić ze starego altka
-
U mnie BLOS jest przed przepustnicą a za przepływką. Ale w instalacji którą miałem w poprzednim silniku był za przepustnicą. Widać co kraj to obyczaj
-
Rolka to nie
problem bo tą można przecież przekręcić ze starego altka
Bez szlifierki kątowej i wiertarki się niestety nie obywa... Mam to za sobą. Nie dało się odkręcić nakrętki. -
Dokładnie. U mnie
przy ładowaniu w okolicy 12,2 prądu w akumulatorze wystarczyło na 40 km jazdy...
Jako, że robisz
rozrząd sprawdź ładowanie po robocie. Może winny był luźny pasek klinowy i teraz
mechanik właściwie go napnie. Jeśli nie... Pozostaje Ci remont lub wymiana
alternatora (używkę kupisz w okolicach 80 zł).
Pamiętaj, że w
swifcie po 1996 roku alternator ma szersze kółko pasowe niż w starszych modelach.na motogiełdzie ktoś tam ma altek za 50 pln...
-
W alternatorze poszedł się paść regulator cena 74 zł. Oczywiście zrobione.
A z gazem to mieliśmy dzisiaj zabawy z gazownikiem na dobrą godzinę. Metodą prób i błędów doszliśmy do celu. I co się okazało. Ten zawór od gazu taka niby przepustnica elektroniczna. Się zawieszała przy dodaniu gazu na wolnych obrotach. Oczywiście gazownik dał mi nową.Ceny naprawy nie powiem bo gaz był/jest na gwarancji.
A i co się dowiedziałem. Przerwa na świecy powinna być 0,6. A zapłon trochę bardziej przyspieszony. Z tego co wiem to katalog mówi 6 +/- 1 ,a gazownik ustawił mi na 10.
A i najważniejsze moja instalacja gazowa to AC Stag 100.