[MK4] Nie podnosząca się wskazówka temperatury


  • Użytkownik archiwalny

    Może w Swifcie któregoś z Kolegów wystąpiła podobna anomalia? Mianowicie jechałem sobie dzisiaj w krótką trasę (ok. 100km). Ok. 10 km od celu patrzę na wskazówkę temperatury a ona ledwie się podniosła - prawie leżała. Stojąc później w korku w mieście, wskazówka powoli podniosła się do połowy skali, tak, jak być powinno. Termostat wymieniałem wiosną tego roku (temperatura otwarcia 88 stopni - chyba właściwy). Wie ktoś z Was, co może być nie tak?


  • Użytkownik archiwalny

    czujnik temp. lub termostat ja bym obstwial termostat-nowy nie znaczy dobry...


  • Użytkownik archiwalny

    Znajdź czujnik temperatury i sprawdż kabelek może coś nie kontaktować


  • Użytkownik archiwalny

    W zeszłą zime miałem podobną sytuacje (na grzaniu wskazówka lezała, na dmuchawie działała normalnie, ale w zime to troche cięzko bez ogrzewania), wymieniłem czujnik temp. (najpierw) i termostat (za jakieś dwa tygodnie bo kupiłem oba naraz- to był błąd). Wymiana czujnika pomogła, ale profilaktycznie założyłem też nowy termostat (88 stopni) i w lato wentylator co chwile sie załaczał wskazówka podchodziła pod białe pole, ale po schłodzeniu wentylatorem wraca na swoje miejsce po środku skali. Mam swifta 3 lata i trzeci wentylator na chłodnicy dlatego sie boje tego termostatu, bo na zwykłym chyba 82 stopnie bardzo rzadko sie załącza


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki za odpowiedzi. Zmieniłem przed chwilą termostat. Jutro się dowiem, czy pomogło, bo wybieram się w taką samą trasę, jak dziś. Przy okazji podpiąłem Swifta pod komputer, żeby sprawdzić, czy czujnik temperatury nie wywala jakiegoś błędu, ale żadnych błędów w pamięci ECU nie było. Jeśli nie pomoże wymiana termostatu, to będę kombinował z tym czujnikiem.


  • Użytkownik archiwalny

    Przyczyną był jednak termostat. Fakt, że silnik nadal potrzebuje sporo czasu, żeby się rozgrzać (szczególnie na włączonym ogrzewaniu), ale wskazówka tempertury utrzymuje się na połowie skali.



  • Tak się domyślałem, ze to termostat ale dopiero dzisiaj przeczytałem ten wątek. Termostat od razu otwierał tzw. duży obieg i silnik wcale się nie zagrzewał podczas jazdy. Dopiero w korku zaczęła temperatura dochodzić do normalnej


Log in to reply