Wysokie obroty biegu jałowego, gotowanie sie .


  • Użytkownik archiwalny

    Witam Wiem , że materiałów na temat wysokich obrotów biegu jałowego było na forum mnóstwo . Ale nie znalazłem konkretnego rozwiązania mojego problemu . Otóż zaraz po zakupie autka obroty na "luzie " nie chciały schodzić poniżej 2tys . Po ustawieniu zapłonu , wymianie kabli WN , świec , wszystkich filtrów , oleju , rozrządu ,termostatu sprawa się uspokoiła . Na ssaniu auto miało 1.5tys , później schodziło do 900tys .Ok tygodnia temu temat znów powrócił . I znów auto czy to ciepłe , czy zimne zachowuje się tak jak na ssaniu . Ok1.5 -2000tys i nie chce niżej . posprawdzałem wszystkie wężyki od podciśnienia-są ok . Paliwko jest . Kable WN siedzą na swoim miejscu . Resetowałem kompa . I nic . Zauważyłem jednak kilka faktów :
    1.wężyk idący od "silnika krokowego" ciągle zasysa powietrze . Jak dla mnie to powinien przestać jak auto się nagrzeje , mam racje ?? Jak zatkam mu dopływ powietrza to obroty są ok .
    2. Nie włącza się wentylator chłodnicy . Dzisiaj rozgrzałem auto pojawiła się para z chłodnicy a on nawet się nie ruszył . Płynu chłodniczego nie ubywa i jest go odpowiednia ilość .
    3. Wskaźnik w kabinie nie pokazuję jakiegoś wzrostu temperatury , jest mnie więcej w połowie skali .

    Elementy które napisałem wyżej były wymieniane w zeszłą zimę , wtedy też był ustawiany zapłon . Od tego czasu auto przejechało może z 5tys km...

    Ktoś ma jakieś pomysły ??


  • Użytkownik archiwalny

    Brak wody w ukladzie albo zapowietrzony.


  • Użytkownik archiwalny

    Brak wody w
    ukladzie albo zapowietrzony.

    Płyn chłodniczy jest . Odpowietrza się za pomocą otworzenia korka wlewowego od chłodnicy ?? Poza tym nagle się zapowietrzyło jak ciągle było dobrze ??


  • Użytkownik archiwalny

    Witam Swift odpowietrza sie sam.
    Rozgrzej silnik i sprawdź czy chłodnica na górze i na dole jest tak samo gorąca jeżeli na dole chłodna lub zimna to nie dobrze.Włączenie wentylatora sprawdza sie na "krótko" mostkujac wlacznik wentylatora w chlodnicy


  • Użytkownik archiwalny

    Witam Swift
    odpowietrza sie sam.
    Rozgrzej silnik i
    sprawdź czy chłodnica na górze i na dole jest tak samo gorąca jeżeli na dole chłodna
    lub zimna to nie dobrze.Włączenie wentylatora sprawdza sie na "krótko" mostkujac
    wlacznik wentylatora w chlodnicy

    Chłodnica jest tylko lekko ciepła . Bardzo szybko działa ogrzewanie . Może termostat się zacina ?? może dawać takie objawy ?? czy problemy z chłodzeniem mogą wiązać się z obrotami ??
    Węże od chłodnicy ( dolny i górny ) jak powinny się nagrzewać ??


  • Użytkownik archiwalny

    Po dlugim czasie pracy silnika chlodnica u gory i u dolu musi byc goraca oba weze tez jezeli gora jest goraca a dol zimny to nie wlaczy sie wentylator moze to byc wina termostatu wykluczam zapowietrzenie skoro twierdzisz ze ogrzewanie daje dobrze cieplo Zacznij od termostatu


  • Użytkownik archiwalny

    Dzisiaj coś się "odwiesiło" bo jest prawie dobrze . tzn w większości przypadków schodzi z obrotów ok , wentylator się włącza . Ale jednak nie zawsze ...


  • Użytkownik archiwalny

    może się nie znam ale z tego co czytałem na forum:

    1. U niektórych jałowe obroty były za wysokie przez niedoładowany akumulator (klemy, walniety aku, może coś innego)

    2. Obroty biegu jałowego jak pamiętam ustawiać powinno się czujnikiem położenia przepustnicy (TPS)

    ale takie jest moje zdanie, inni mogą mieć inne


  • Użytkownik archiwalny

    może się nie znam
    ale z tego co czytałem na forum:
    1. U niektórych
    jałowe obroty były za wysokie przez niedoładowany akumulator (klemy, walniety aku,
    może coś innego)
    2. Obroty biegu
    jałowego jak pamiętam ustawiać powinno się czujnikiem położenia przepustnicy (TPS)
    ale takie jest moje
    zdanie, inni mogą mieć inne

    Akumulator i klemy mam nówki od miesiąca
    TPS był nie ruszany , więc co miało mu się stać skoro to tylko potencjometr ślizgowy

    Myśle nad dziurką gdzieś w wydechu ...co Wy na to ??


  • Użytkownik archiwalny

    a jaki masz "krokowy silniczek" ? elektryczny czy na podciśnienie ?


  • Użytkownik archiwalny

    Elektryczny , tak mi się wydaje przynajmniej . Chłodnica nagrzewa się ok , wentylator chodzi . Czyli źle wcześniej zaobserwowałem . Ale obroty nadal lipa ...Ten krokowiec powinien cały czas ssać powietrze , czy jak auto się nagrzeje to powinien przestawać ??


  • Użytkownik archiwalny

    no i widzisz,

    najpierw piszesz ze elektryczny a teraz o ssaniu powietrza, trzeba sprecyzować dokładniej niestety

    to duże czarne cos


  • Użytkownik archiwalny

    Takiego chyba nie mam ...co do sprecyzowania to nie bić - staram się jak moge

    Od mojego wychodzi wężyk który idzie do takiej śmiesznej bańki i od niej wychodzi do obudowy filtra powietrza .


  • Użytkownik archiwalny

    Takiego chyba nie
    mam ...co do sprecyzowania to nie bić - staram się jak moge
    Od mojego wychodzi
    wężyk który idzie do takiej śmiesznej bańki i od niej wychodzi do obudowy filtra
    powietrza .

    najlepiej jest odlączyc krokowca i sprawdzic jak wtedy mają się obroty. tak jak w przypadku elektrycznego polegało poprostu na wyciągnięciu wtyczki bądz wykręceniu go tak w Twoim przypadku nie wiem co zrobić aby go zdeaktywować. moze ktos inny wie.

    wtedy wyeliminujesz czy to jego wina jest


  • Użytkownik archiwalny

    byłem w aucie . I teraz tak : do mojego dochodzą dwa przewody i dwa wężyki . Jeden podpięty do obudowy filtra powietrza i stamtąd zasysa powietrze , które idzie przez krokowiec i dalej . I teraz jeśli dobrze czaje to krokowiec to elektrozawór który powinien ograniczać po nagrzaniu auta zasysanie tego powietrza . Ale nie odcina . Jakie powinno być napięcie na tych dwóch przewodach które do niego dochodzą ?? Przed rozgrzaniem +12 , a po rozgrzaniu zero ?? bo nie wiem czy jest uszkodzony elektrozawór jako element wykonawczy , czy może problem jest z pomiarem temperatury , lub komputerem .


  • Użytkownik archiwalny

    W razie czego mam całość do sprzedania Z Podcisnieniowym korkowcem na czele... Tak to jest zawór... Przy klimie jest jeszcze jeden który przy włączeniu klimy podciąga obroty ... U mnie w 1.6 też warjuje ale tak z 850 do 1200 więc jest do przeżycia...


  • Użytkownik archiwalny

    No u mnie jest też klima ( częściowo niekompletna ) ale drugiego się nie doszukałem Masz tego gada krokowego na sprzedaż ?? Mógłby ktoś mi powiedzieć czy jak auto się rozgrzeje to on powinien przestać zaciągać powietrze ??


  • Użytkownik archiwalny

    jezdzij z odlaczonym
    wiadomo - brak ssania na zimnym, ale autko rozgrzewa sie szybko i tak.
    lepsze to niz 1500 obr


  • Użytkownik archiwalny

    Tak jest na sprzedaż ale nie powiem ci czy tamten akurat tak odcina ale spróbuje dziś w 1.6 swoim... bo mam do sprzedania z gs-a 1.3...


  • Użytkownik archiwalny

    No to weź sprawdz jak to jest u Ciebie i jak coś to napisz na priv jaka cena za to .


Log in to reply