Czarna świeca w Gti


  • Użytkownik archiwalny

    Witam!
    Mój pierwszy post, choć czytam forum już jakiś czas
    Otóż mam taki problem, że na trzech cylindrach mam ładny popiołek na świecach, a na czwartej czarny nagar - jakby nie przepalało. Dodam, że kompresję sprawdzałem i jest mniej więcej równa na wszystkich cylindrach - 11,5bar +/-0,3. Więc uszczelkę wykluczam z resztą robiłem ją w zeszłym roku.
    Może to wtryskiwacz leje?? Tylko jak to sprawdzić i naprawić?? Ma ktoś jakieś sugestie??



  • Witam!
    Mój pierwszy post,
    choć czytam forum już jakiś czas

    I nie znalazłeś wątku powitalnego

    Otóż mam taki
    problem, że na trzech cylindrach mam ładny popiołek na świecach, a na czwartej
    czarny nagar - jakby nie przepalało. Dodam, że kompresję sprawdzałem i jest mniej
    więcej równa na wszystkich cylindrach - 11,5bar +/-0,3. Więc uszczelkę wykluczam z
    resztą robiłem ją w zeszłym roku.
    Może to wtryskiwacz
    leje?? Tylko jak to sprawdzić i naprawić?? Ma ktoś jakieś sugestie??

    Jesteś pewien, że nie było to poruszane na forum?


  • Użytkownik archiwalny

    Pewny to jestem tylko śmierci,a to co znalazłem na forum raczej tyczy się sytuacji gdy mamy czarne wszystkie świece, a u mnie jest taka tylko jedna. Dodam jeszcze, że skrajna od strony rozrządu - jeśli to istotne


  • Użytkownik archiwalny


  • Użytkownik archiwalny

    Zamien wtryski miejscami i zobacz czy problem wystepuje na innym cylindrze (zapamietaj ktory wtrysk byl na tym najgorszym i gdzie go wlozysz). Jezeli dalej bedzie problem na tymsamym cylindrze, to albo problem z rozdzielaczem na tym cylindrze albo jakas lipa w glowicy - padniety popychacz, sprezynka, zawory nieszczelne.
    Cisnienie sprezania 11,5 zasadniczo kwalifikuje silnik do remontu jezeli mierzyles na cieplym silniku i dobrym akumulatorze...


  • Użytkownik archiwalny

    ja na zimnym nie mam na zadnym ponizej 14 a na marginesie roznica miedzy cieplym a zimnym jest prawie zadna przynajmniej w moim wypadku.


  • Użytkownik archiwalny

    widziales to?
    http://www.126fan.pl/www/swiece.htm

    U mnie jest sytuacja 3,4 na skrajnym cylindrze od strony rozrządu, pozostałe świece ładne z odpowiednim popiołkiem. Mieszkam na brzegu miasta więc nie przebywam krótkich tras, a na wolnych obrotach...któż jeździ SS Gti na wolnych obrotach??

    Silnik jest przewidziany do remontu i delikatnej modyfikacji jak spadną śniegi i zamieszka w garażu na stałe. Póki co gnębi mnie problem tej świecy.



  • U mnie jest
    sytuacja 3,4 na skrajnym cylindrze od strony rozrządu, pozostałe świece ładne z
    odpowiednim popiołkiem. Mieszkam na brzegu miasta więc nie przebywam krótkich tras,
    a na wolnych obrotach...któż jeździ SS Gti na wolnych obrotach??
    Silnik jest
    przewidziany do remontu i delikatnej modyfikacji jak spadną śniegi i zamieszka w
    garażu na stałe. Póki co gnębi mnie problem tej świecy.

    Jeśli jest czarna i osad jest tłusty to pewnie pierścień na tym cylindrze jest padnięty. To sprężanie pokazuje, że silnik zdycha...


  • Użytkownik archiwalny

    no to pozostaje przelozyc wtryski jesli dalej bedzie to samo to sadze ze trzeba bedzie sprawdzic ile masz na garkach.



  • no to pozostaje
    przelozyc wtryski jesli dalej bedzie to samo to sadze ze trzeba bedzie sprawdzic ile
    masz na garkach.

    No przecież w poprzednim poście kolega pisał o pomiarach kompresji


  • Użytkownik archiwalny

    nie zauwazylem nie bijcie:D



  • Kolego, ubywa oleju silnikowego w Twoim samochodzie?


  • Użytkownik archiwalny

    Kolego, ubywa oleju
    silnikowego w Twoim samochodzie?

    Odkąd usunąłem wyciek z pod miski to nie ubywa...a przynajmniej od wymiany do wymiany nie uzupełniam (nie mylić z "nie sprawdzam") Ogólnie silnik chodzi ładnie - równo, nie czuć by był słaby, choć z drugim SS Gti nie porównywałem.
    Ogólnie nagar na świecy nie jest olejowy, tylko jak ze złego spalania - jakby zbyt bogata mieszanka. Muszę sprawdzić wtryski, bo to mnie kłopocze...ogólnie mam zgromadzone troche rzeczy plany na zimowe dłubanie w garażu z moim Suzukiem i chciałem uniknąć sytuacji, że coś pominę jak będę miał serce na wierzchu.


Log in to reply