Podgrzewanie tylnej szyby!
-
Jak to się nie da. Sam miałem MK4 i bez problemu przełącznik wyciągasz z auta.
Potem odkręcasz jedną srubkę jeśli dobrze pamiętam oraz wyciągasz żaróweczki (odrkęca się je).
Później odginasz zaczepy i płytkę drukowaną masz już w rękach.
Czyścisz płytkę drukowaną w miejscu gdzie się blaski stykają i zamykasz. -
Dzisiaj spróbowałem
załączyć ów gadżet no i się okazało, że u mnie też nie bangla Bezpieczniki
wszystkie dobre. Co zrobić w przypadku mk4, bo tam nie da się wyciagnąć tego
wszystkiego tak jak w poradniku?(Wersja od halogenów, ale to to samo)
-
Najzwyczajniej w świecie wystarczy odświeżyć luty bo po jakimś czasie śniedzieją i robią się zimne. Wystarczy trochę lutownicą je podgrzać żeby roztopić i potem możne ew. dać trochę nowego spoiwa. Robiłem u siebie wszystkie przełączniki najdalej 3 miesiące temu i oprócz tego że nie działa podświetlanie (bo nie mogę znaleźć nigdzie tych śmiesznych małych diodek) wszystko funguje jak się patrzy
-
Ja u siebie też już zrobiłem i również mi się dioda nie pali, muszę poszukać takiej, ale szczególnie nie płacze z braku jej:) Ważne, że grzeje mi już szybę i jest git:)
-
Co do podświetlania to idziesz do sklepu elektronicznego i prosisz o żaróweczki na 12V z wąsami (długimi nóżkami). Gość daje, płacisz 50gr. i masz. Później wymieniasz je na podstawie.
-
Co do podświetlania
to idziesz do sklepu elektronicznego i prosisz o żaróweczki na 12V z wąsami
(długimi nóżkami). Gość daje, płacisz 50gr. i masz. Później wymieniasz je na
podstawie.A zdjęcie żarówki jest na forum, jakby ktoś chciał bardzo ją sobie pooglądać przed zakupem !
-
Chciałbym się podpiąć pod temat. Mianowicie w moim świstaku (1.6 16v sedan z 1992 r.) odczepił się jeden kabelek ten od tylnego ogrzewania. Ten który jest przyczepiony do szyby. I słyszałem, że żeby to zrobić to trzeba jakąś specjalną pastę czy inną substancję coś-tam-przewodzącą? Mam z tym iść do elektryka bo żaden mechanik mi jeszcze nie pomógł?
-
Witam wszystkich forumowiczow.
Sa takie kleje przewodzące prąd co się nimi ścieżki lata może by dało rade?Ceny są rożne.
technicoll na bazie srebra i elpox 15 ten pierwszy chyba lepszy. -
Jutro Ci napiszę ile taki klej kosztuje bo mam na warsztacie. Został już kilka razy przetestowany i zdał egzamin!
-
Jutro Ci napiszę
ile taki klej kosztuje bo mam na warsztacie. Został już kilka razy przetestowany i
zdał egzamin!Napisz koniecznie.
Zima idzie a kumplowi chciałbym w kangurze pogilać.
Tyle tylko, że u niego brakuje kawałka ścieżki na szybie do której była końcówka mocowania kabla przymocowana.
Da się to jakoś naprawić na tym kleju ? -
no sorki że tak długo! Więc taki klej kosztuje coś ok 15zł i działa na takiej zasadzie że domalowuje się brakującą ścieżkę i wtedy będzie przewodzić i na pewno powinno pomóc! Taki klej można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym
-
no sorki że tak
długo! Więc taki klej kosztuje coś ok 15zł i działa na takiej zasadzie że domalowuje
się brakującą ścieżkę i wtedy będzie przewodzić i na pewno powinno pomóc! Taki klej
można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnymSpoko, jeszcze śnieg nie spadł.
A nie ma znaczenia szerokość ścieżki ? Bo akuratnie ubytek jest na samym dole a tam pasek chyba z 10mm ma. No i jeszcze mocowanie kabla chciałbym przyłapać do tego paska, bo go nie ma.
TAKI może być ?
Możesz napisać jakiego ty używasz !?!? -
Tak tak taki klej też używałem i też pomógł. Ale wydawało mi się że był parę groszy tańszy
-
Nie działa mi podgrzewanie tylniej szyby...
Jak je załącze do obroty zamiast spadać, to się minimalnie podnoszą ;| -
właśnie w takim przypadku używasz tego kleju
-
Sprawdziłem u kolegi omomierzem czy coś w tym stylu i praktycznie każda w kilku miejscach jest przerwana. Klej już mam "Pulsar volt"... W sobote działam:)
-
Właśnie zabrałem się za naprawę przełącznika świateł przeciwmgłowych i ogrzewania tylnej szyby. Diabelstwo w pewnym momencie przestało działać. Później działało tak, że raz na 30-50 kliknięć załączyła się tylna szyba, światła nigdy nie odpalały. Rozebrałem przełącznik przeczyściłem styki, dogiąłem blaszki, rozciągnąłem sprężynki i złożyłem jak trzeba. Miernikiem sprawdziłem, czy jest przepływ i jest na obu. Zastanawia mnie jednak kwestia żaróweczek. Są tam 4 sztuki: 2 białe z niebieską podstawką oraz 2 zielone z zieloną podstawką. Zielone umieszczone są na brzegach, 2 niebieskie w środku. O ile te niebieskie przewodzą prąd, to zielone już nie. Zastanawiam się czy to przypadkiem nie jest powód nie działania przełącznika. Te środkowe żarówki z niebieską podstawką jak widzę odpowiadają za kwestię "świecenia" przełącznika, ale w miejscu gdzie wchodzą te zielone mamy z każdej strony plastik, więc raczej nic nie ma prawa tam świecić. Za co to diabelstwo odpowiada ? Mam schemat elektryki w swifcie, ale przyznam, że za cieniutki na to jestem.
Będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienie co to za żarówki oraz jakie maję parametry (jeśli uszkodzone, to jakoś muszę je kupić).
-
Jedne żarówki odpowiadają za podświetlenie obrazka za co dany przełącznik odpowiada, a drugie za podświetlenie w środku kropki informującej Cię o tym że włączyłeś dane urządzenie. Nie odpowiadają one za zadziałanie przełącznika - są tylko w celu informacyjnym (ale nie dam za to głowy). Żarówki takie wyjmujesz na wzór i dostaniesz w każdym sklepie z elektroniką, jak dobrze pamiętam to 12V - 1,3W.
-
Bardzo dziękuję za informację. W takim razie, bynajmniej teoretycznie, jutro po zamontowaniu przełącznika światła i szyba powinny ruszyć. Jeszcze tylko poskładać kokpit i wsio.
PS> Tak swoją drogą - zaczynam tracić uczucie do Swifta. Parametry jezdne, silnik itd super jak dla mnie, ale walka z uciążliwymi pierdołami powoduje u mnie pomysł powrotu do Forda Fiesty MK3. Tam troszkę rzucało tyłem, silnik 50KM, krótkie biegi itd, ale jechałem w każdych warunkach bez praktycznie żadnych problemów. Tutaj niby wszystko ustawiłem i śmiga, ale to siłownik zamka w tylnych drzwiach zamarznie, a to nagle taka szyba nie działa... Zmęczony jestem