[mk5] Problem z elektryką, błąd - P1250
-
Witam Kolegów. Żona posiada Suzuki Swifta z 2002 roku, silnik 1,0.
No i oczywiście są problemy :zly::Świeci się check, po podłączeniu pod kompa wyskakuje błąd P 1250. Wyczytałem że jest problem z obwodem ogrzewania, chociaż nie wiem czy dobrze to tłumaczę, oryginalny opis usterki to : EFE Heater Circuit Mulfunction . Do tego miałem przepalony bezpiecznik, od jak to wyczytałem w instrukcji : Ogrzewanie postojowe. Jest to skrajnie prawy bezpiecznik 30A, w puszce pod maską. Wymieniłem na nowy i znowu się przepalił. Jedna sprawa z druga pewnie się łączy, tylko gdzie szukać przyczyny ?
Inna sprawa to drżenie silnika, macie jakiś dobry sposób na test poduszek silnika/skrzyni ???
Proszę o pomoc.
-
Do drżenia się przyzwyczaj, to 3 cylindry. Możesz nieco podnieść obroty na jałowym, będzie mniej drżał.
Co do błędu:
http://www.teamswift.net/viewtopic.php?f=22&t=45353 Jeśli rozumiesz coś po angielsku. Nie zagłębiałem się nigdy specjalnie w budowę układu wtryskowego w swifcie, ale z tego co tłumaczę, jest to podgrzewacz- element 11 na tym schemacie http://img268.imageshack.us/i/throttlebodyandintake19.jpg/
-
Dzięki. Sprawdzę to.
-
Można się dowiedzieć jak kolega poradził sobie z tym błędem (P1250)
-
Jeszcze sobie nie poradziłem. Jest to samochód który stoi w garażu i narazie nie mam do niego czasu. Dam znac jak coś sie dowiem. Chyba ze kolega cos sam dał radę z tym błędem zrobić ??!
-
Kolego macq, bardzo Tobie dziękuję za pomoc. Dzięki linkowi który podałeś, faktycznie wymieniłem ten podgrzewacz i jest ok. Po wyjęciu okazało się że jest przypalony.
Uwaga dla innych. Nowy podgrzewacz kosztuje w Suzuki - uwaga- 1226 zł :totalszok:
Kupiłem na allegro używany z całym kolektorem za 100 zł. Do tego nowe uszczelki, ale to już trzeba w Suzuki, koszt 53 zł.
Checka już nie ma. Dzięki raz jeszcze. Jakby co to mam fotki z tej roboty.Teraz tylko drżenie silnika. Drży bardziej niz kiedyś, ale poduszki wydają sie wizualnie byc ok. Macie pomysł o co może chodzić. Obroty są ok a drży tylko na jałowym. Podczas jazdy jest ok.
-
Sprawdz: świce, palec, kopułka, przewody
-
No niby jest wszystko ok. Co prawda przewody i świece mają ze 2 lata. Drgania są regularne, a gdyby przerywało na zapłonie to chyba bardziej nierugularnie...