Złamany kluczyk, utknął w stacyjce.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.

    Niestety dziś próbując odpalić autko złamał mi się kluczyk. Więcej niż połowa kluczyka jest w stacyjce ale niestety nie da rady wyciągnąć. Ledwo co go widać tam w środku. I teraz co tu robić? Autko stoi prawie, że w centrum Warszawy i trzeba płacić za parkometr. Na hol Swifta nie wezmę bo się zablokuje kierownica bez przekręconej stacyjki.

    Co tu robić?

    • Próbować samemu wyciągnąć stacyjkę(próbował ktoś kiedyś?) a potem ułamaną część klucza? Da rade pózniej o ile wyciągnę kluczyk ze środka dorobić nowy?

    • czy dzwonić do fachowca?

    Na nieszczęście musiało się to wszystko wydarzyć w centrum miasta prawie Taki plus, że do 18 tylko płatne a potem przez weekend darmowy parking jest.

    Proszę o pomoc.

    Pozdro!


  • Użytkownik archiwalny

    Witam a spróbowałeś może do stacyjki popsikać preparatem do zamków co smaruje potem delikatnie wyciągnąć, spróbuj użyć magnesu dużego, albo magnes z dysku twardego są bardzo sile.albo jak masz tam miejsce w stacyjce włóż śrubokręt i spróbuj przekręcić a nóż się oda odpalić albo żeby udało się kierownicą kręcić.
    Pozdro


  • Użytkownik archiwalny

    W takiej sytuacji wybrałbym fachowca. Zablokowała mi się stacyjka w Vectrze i 5 godzin spędziłem na działkach czekając aż braciszek skończy robotę... Młot i przecinak i po 30 minutach blokada puściła. W liczniku poszła połowa oświetlenia. Niestety śruby zerwane jeszcze przy fabrycznym montażu więc bez gumówki nie podchodź.


  • Użytkownik archiwalny

    zawsze możesz wziąć jakiegoś znajomego z hakiem i wypożyczyć motylek i sobie auto chociaż pod dom ściągnąć jak coś i tam gmerać


  • Użytkownik archiwalny

    A nie dałoby rade odkręcić tej stacyjki po prostu? Potem można spróbować bębenek wyjąć. Kiedyś wyjmowałem stacyjkę, problem jest tylko taki, że trzeba odkręcić takie śruby zabezpieczające, których nie ma jak odkręcić. Już nie pamiętam jak to było ale chyba nacinałem na nich szczeline aby odkręcić śrubokrętem płaskim. Z resztą zaraz zobacze jak to szło


  • Użytkownik archiwalny

    moim zdaniem trzeba wymienić stacyjkę, roboty jest ze 3 godziny, sam robilem w tym roku no ale nie przy takiem mrozie, na nieszczęście mamy aurę taką a nie inną:/


  • Użytkownik archiwalny

    Hmmm, a gdyby tak jakiś super glue / kropelka na koniec złamanego kluczyka? Może by chwyciło i dało rade wyjąć całość?


  • Użytkownik archiwalny

    Hmmm, a gdyby tak jakiś super
    glue / kropelka na koniec złamanego kluczyka? Może by chwyciło i dało rade wyjąć całość?

    nie da rady chyba ... w końcu metal z metalem połączyć ciężko.

    a próbowałeś wsadzić
    pozostałą złamaną cześć klucza do stacyjki i przekrecic?
    znajomy ma dokladnie taki sam
    przypadek w swoim swifcie i juz drugi rok tak jezdzi;)

    gorzej jak ma immo w kluczyku


  • Użytkownik archiwalny

    Z kolegą próbowaliśmy wymontować stacyjke ale to zbyt ciężka sprawa jak dla nas(podobno, że trzeba kierownice zdjąć bo tam kilka śróbek jest). Magnesem sprawdzaliśmy ale ani drgnie. Siedzi tak głeboko, że nie widać nawet i nie ma czym złapać a drucikiem nawet ciężko wyczuć położenie tego odłamka. Na dodatek ratowanie Swifta przy - 10 stopniach to niezbyt miła czynność.

    Już nie pamiętam jak to było ale chyba nacinałem na nich szczeline aby odkręcić
    śrubokrętem płaskim. Z resztą zaraz zobacze jak to szło

    Na parkingu zatłoczonym gdzie ledwo się drzwi otwierają a na dodatek ciemno i nic nie widać to ciężko cokolwiek zadziałać. Z kumplem tylko odkręciliśmy plastiki obudowy stacyjki i nic więcej.

    a próbowałeś wsadzić
    pozostałą złamaną cześć klucza do stacyjki i przekrecic?
    znajomy ma dokladnie taki sam
    przypadek w swoim swifcie i juz drugi rok tak jezdzi;)
    plus jest taki ze masz
    krótszy i lżejszy kluczyk w kieszeni. minus - nie masz zapasowego w razie co, no chyba ze
    drugi uda ci sie złamać tak samo;)

    To pierwsze co zrobiłem gdy zobaczyłem kluczyk krótszy o połowę ponad. No ale nie da rady przekręcić. Co do Super Glue to pomyślałem nad tym ale dopiero jak do domu wróciłem. Skończy się na tym, że przyjedzie spec i sobie za to policzy 150zl (za demontaż i wyjęcie kluczyka) + 20 za dorobienie nowego. Jutro dam znać jak to się potoczy.

    A co do immo to jak sprawdzić czy go mam? Wydaje mi się, że nie ale pewny nie jestem. Kluczyk mam cienki i raczej w środku nic nie ma.


  • Użytkownik archiwalny

    gorzej jak chwyci pozostała część kluczyka do stacyjki to już będzie totalna kaplica


  • Użytkownik archiwalny

    Się okazało, że kluczyk nie złamał się w stacyjce a w zamku w drzwiach. Ja widocznie nie zwróciłem uwagi, że kluczyk jakiś za krótki jak wkładałem go do stacyjki No ale wszystko dobrze się skończyło. Fachowiec przyjechał, rozebrał boczek drzwi, wyciągnął zamek od środka a potem z niego tą ułamaną część.

    Jutro podjade do jakiegoś marketu dorobić sobie kluczyk z tych 2-ch połówek i wreszcie przeparkuje Swifta pod dom

    W każdym razie dzięki za pomoc koledzy!

    Aaa i bym zapomniał. To oryginalny kluczyk od Swifta Mk3?


  • Użytkownik archiwalny

    a masz na tym czarnym napis suzuki?


  • Użytkownik archiwalny

    Się okazało, że kluczyk nie
    złamał się w stacyjce a w zamku w drzwiach. Ja widocznie nie zwróciłem uwagi, że kluczyk jakiś
    za krótki jak wkładałem go do stacyjki No ale wszystko dobrze się skończyło. Fachowiec
    przyjechał, rozebrał boczek drzwi, wyciągnął zamek od środka a potem z niego tą ułamaną część.
    Jutro podjade do jakiegoś
    marketu dorobić sobie kluczyk z tych 2-ch połówek i wreszcie przeparkuje Swifta pod dom
    W każdym razie dzięki za
    pomoc koledzy!
    Aaa i bym zapomniał. To
    oryginalny kluczyk od Swifta Mk3?

    Tak, to kluczyk od mk3 bez immo


  • Użytkownik archiwalny

    Tak, to kluczyk od mk3 bez
    immo

    Ok, dzięki!

    Oryginalny ale bez napisu Suzuki. Jest tylko nazwa firmy "SILCA Italy".


  • Użytkownik archiwalny

    Ok, dzięki!
    Oryginalny ale bez napisu
    Suzuki. Jest tylko nazwa firmy "SILCA Italy".

    tak to oryginalny kluczyk


Log in to reply