Swap głowicy z GTi
-
Witam interesuje mnie swap głowicy z GTi do Baleno 1.6. Z tego co się orientuje jest to taki sam silnik jak w Swifcie 1.6. Widziałem stronkę na której gość przełożył właśnie głowicę do silnika 1.6 tylko że on posiadał oryginalne kolektory od GTi a moje pytanie brzmi czy istnieje taka możliwość aby pasował kolektor ssący od seryjnego Baleno i czy w ogóle ta cała operacja jest warta pieniędzy. Jakie są mniej więcej koszta samej głowicy z gti ewentualnie wraz z kolektorami ssącym i wydechowym ?
Ile kosztuje profesjonalna obróbka głowicy porting itd..? -
Witam interesuje mnie swap
głowicy z GTi do Baleno 1.6. Z tego co się orientuje jest to taki sam silnik jak w Swifcie
1.6. Widziałem stronkę na której gość przełożył właśnie głowicę do silnika 1.6 tylko że on
posiadał oryginalne kolektory od GTi a moje pytanie brzmi czy istnieje taka możliwość aby
pasował kolektor ssący od seryjnego Baleno i czy w ogóle ta cała operacja jest warta
pieniędzy. Jakie są mniej więcej koszta samej głowicy z gti ewentualnie wraz z kolektorami
ssącym i wydechowym ?
Ile kosztuje profesjonalna
obróbka głowicy porting itd..?Wiem ze za morzem bez problemow do ss gti wkladaja bloki i cale spody od baleno 1,6 cieszac sie przyrostem mocy pozostawiajac głowice z gti. przy odwrotnej sutacji jaka Ty chcesz zrobic naklad pracy i koszty beda wieksze. Wieksze poniewaz z tym poleca kable komp. Tu na forum nikt nic takiego nie robil, trzeba by porownac kolektory, sa one podobne ale jednak pare roznic jest. Ja na Twoim miejscu bym bral glowice z kolektorem.
Za same planowanie glowicy z sprawdzeniem szczelnosci wezma 200-250zl, porting wole nie wiedziec. Ale ogolnie nie jest to najdrozsza metoda pozyskania mocy, choc i tak bym wolal samemu to robic niz oddac komus do robienia i placic nie wiadomo jaka kase.A tak ogolnie to nie wiem czy uda Ci sie kupic kompletna w pelni sprawna glowice od gti.
-
A czemu niby miał bym zmieniać kompa przy tej operacji? Przecież nawet do przekładki kolektora ssącego nie trzeba zmieniać kompa bo niby po co?
A jeżeli chodzi o głowicę to czy aż tak ciężko ją dostać? -
A czemu niby miał bym
zmieniać kompa przy tej operacji? Przecież nawet do przekładki kolektora ssącego nie trzeba
zmieniać kompa bo niby po co?
A jeżeli chodzi o głowicę to
czy aż tak ciężko ją dostać?raczej kompa bedziesz musial zmienic z kablami zeby miec cale mapy wtryskow-sterowanie nimi z gti odciecie itp. Proponuje wejsc na angielskie fora i tam poczytac dokladnie(sam bym tak zaczynal) bo w PL chyba nikt nie bawil sie w takie cos. Sam jestem ciekawy takiego pozyskania mocy bo sam jestem zainteresowany wlozeniem bloku z baleno 1,6 w przyszlosci.
Z sama glowica do GTi na sprzedaz sie nie spotkalem, ostatnio widzialem caly silnik za 800zl ale podobno bral wiecej oleju niz paliwa.
-
wydaje mi się że bez kompa dało by rade ewentualnie można zażucić jakieś SMT-6 koszt spory ale można dokładnie wystroić. Myślę ze przyrosty były by w granicach 10 km po obróbce głowicy, może większe nie wiadomo ale gdyby zapodać do tego jeszcze większą przepustnice regulowane kółka jakiś wydeszek i to wystroić świnką mogło by być całkiem fajnie ;-)
-
kolektory nie pasuja musisz miec od gti, bardziej bym sie martwil rozrzadem, w koncu blok od 1,6 jest wyzszy i trzeba szukac dluzszego paska, rzezby jezdza na hondowskich, bodajze b16 albo f20 wiadomo komp i wiazka od gti, ori baleron ma map sensor, gti przeplywke kolejny problem to stopien sprezania, ktory bedzie deczko wyzszy niz 1,6 sohc, trzeba ladowac uszczele od vitary 1,8mm, dalej mapy paliwa mamy 0,3l poj. wiecej trzeba podlac zeby ci tloki nie poplynely, przydalaby sie wieksza przepustnica (sr20de), i luzniejszy wydech, ale nie wiem czy kolektor wydechowy od gti nie bedzie ci zawadzal o miske, wiadomo wyzszy blok musisz poczytac na teamswift tam jest duzo wiecej info co do portingu podstawowy wykonasz we wlasnym zakresie powodzenia i mam nadzieje ze nie zniechecilem cie do konwersji
-
wydaje mi się że bez kompa
dało by rade ewentualnie można zażucić jakieś SMT-6 koszt spory ale można dokładnie wystroić.
Myślę ze przyrosty były by w granicach 10 km po obróbce głowicy, może większe nie wiadomo ale
gdyby zapodać do tego jeszcze większą przepustnice regulowane kółka jakiś wydeszek i to
wystroić świnką mogło by być całkiem fajnie ;-)z tego co czytalem to w uk to w gti po obrobce glowicy, zrobieniu dolotu i wsadzeniu bloku z baleno 1,6 wyplowalo im na hamowni od 120 do 135km Tylko chyba trzeba bylo inny paskek rozrzadu stosowac ale tego juz nie pamietam. do tego wgrac mapy z odcieciem na 8,6k, zrobic wydech, regulowane kółka i przepustnice z nissana i bedzie juz moc spora, na ss gti chyba juz za duza.
Kiedys Gunio w gti wstawil sportowe waleczki 262/262 9/9 zrobil porting i splanowal glowice az o 1,2mm, wstawil regulowane kolka, przepustnica z nissana, wydech- przelot na 50mm, zrobil jakis dolot i chyba wgral mapy z przesunieciem odcinki, w efekcie wyplulo mu 142km, zaluje ze sie tym nie przejechalem jak jeszcze byl w okolicy. -
z rozrządem nie ma problemu pasek pasuje od hondy prelude 2.0 i od jakiegoś chryslera
ale ta przekładka wiązki i kompa to mi nie leży nie lubię elektryki
czyli najlepiej kupić zajechane gti -
kolektory nie pasuja
musisz miec od gti, bardziej bym sie martwil rozrzadem, w koncu blok od 1,6 jest
wyzszy i trzeba szukac dluzszego paska, rzezby jezdza na hondowskich, bodajze b16 albo f20
wiadomo komp i wiazka od gti, ori baleron ma map sensor, gti przeplywke
kolejny problem to stopien sprezania, ktory bedzie deczko wyzszy niz 1,6 sohc, trzeba ladowac
uszczele od vitary 1,8mm, dalej mapy paliwa mamy 0,3l poj. wiecej trzeba podlac zeby ci tloki
nie poplynely, przydalaby sie wieksza przepustnica (sr20de), i luzniejszy wydech, ale nie wiem
czy kolektor wydechowy od gti nie bedzie ci zawadzal o miske, wiadomo wyzszy blok
musisz poczytac na teamswift tam jest duzo wiecej info co do portingu podstawowy
wykonasz we wlasnym zakresie powodzenia i mam nadzieje ze nie zniechecilem cie do
konwersjino to widze ze nie tylko ja czytalem cos na angielskich forach ale mi ulecialo z pamieci, a pasek cos mowili ze od jakiegos civa pasuje po zlozeniu.
-
czyli jednak zmiana kompa do tego jeszcze świnka żeby wystroić spore kOszta :-(
-
czyli jednak zmiana kompa do
tego jeszcze świnka żeby wystroić spore kOszta :-(Kup cale GTi, teraz masz licytacje dojechanego mk2 i jest 1200 zł, a do konca aukcji juz blisko. Bedziesz mial z niego wiazke, kompa, kolektory i cala czapke. Sprawdz ecumastera, bo mlodyboruch mowi na spocie, ze ktos w Poznaniu wywalil z GTi przeplywke i jezdzi na MAP`ie, a calosc hula wlasnie na ecumasterze.
-
Sprawdz ecumastera, bo mlodyboruch mowi na spocie, ze
ktos w Poznaniu wywalil z GTi przeplywke i jezdzi na MAP`ie, a calosc hula wlasnie na
ecumasterze.No hula, hula... Ecumaster nawet sam się uczy i generuje podstawową mapę po konwersji MAF->MAP
-
Kup cale GTi, teraz masz
licytacje dojechanego mk2 i jest 1200 zł, a do konca aukcji juz blisko. Bedziesz mial z niego
wiazke, kompa, kolektory i cala czapke. Sprawdz ecumastera, bo mlodyboruch mowi na spocie, ze
ktos w Poznaniu wywalil z GTi przeplywke i jezdzi na MAP`ie, a calosc hula wlasnie na
ecumasterze.sam bym chetnie przeplywke wypier z gti, do tego przepustnica z nissana i by bez zwezen bylo;]
-
No hula, hula... Ecumaster
nawet sam się uczy i generuje podstawową mapę po konwersji MAF->MAPAle podobno ta automagiczna mapa jest tylko taka zeby silnik odpalil i nie trzeba go bylo zaraz zbierac szukajac tlokow po dzielnicy I tak trzeba by znalezc kogos do wystrojenia, ale sama cena w okolicach 500 zł za ecumastera + 100 zł za przepustnice i mamy dolot full 60mm po rozwierceniu kolektora...
-
Ale podobno ta automagiczna
mapa jest tylko taka zeby silnik odpalil i nie trzeba go bylo zaraz zbierac szukajac tlokow po
dzielnicy I tak trzeba by znalezc kogos do wystrojenia, ale sama cena w okolicach
500 zł za ecumastera + 100 zł za przepustnice i mamy dolot full 60mm po rozwierceniu
kolektora...Zgadza się :]
-
Zgadza się :]
jeszcze dolicz jakies 250pln za filtr, zlaczki, troche rury
odnosnie tego balerona, to nie taniej wyjdzie kupic silnik 1,8 ktory w nich wystepowal seryjnie? kupujesz motorownie osprzet i masz robote P&P oczywiscie to jest opcja dla tych co nie lubia dlubac i miec malo awaryjne auto
co do wczesniejszej wypowiedzi wesyla, ja bym nie krecil wyzej tej rzezby niz odcinka w gti, chociaz to i tak bedzie dla niego wyzwanie na dluzsza mete
-
to
nie taniej wyjdzie kupic silnik 1,8 ktory w nich wystepowal seryjnie?nie bardzo ... ta jednostka nie jest tak popularna jak 1.6 niestety i ceny części zamiennych są dość znaczne ... mowa w stosunku do 1.6, gdzie części jest masa
-
Ktos chyba juz robil swap`a w baleniaku z 1.6 na 1.8 i nawet na zlocie byl ale bez samochodu
Patrzac na dane katalogowe to 1.6 w ogole nie jedzie, 11s przy prawie 100hp i wadze 940kg?... Podejrzewam zamach wazacy z 10 kg i z d przelozania w skrzyni jak w GS`ie Swiftowym
-
Patrzac na dane katalogowe to
1.6 w ogole nie jedzie, 11s przy prawie 100hp i wadze 940kg?... Podejrzewam zamach wazacy z 10
kg i z d przelozania w skrzyni jak w GS`ie Swiftowymja znowu czytalem na teamswift'cie ze baleron 1,6 ma krotsza skrzynke niz swift 1,6 ja bym podejrzewal zdlawiony silnik przez fabryke na rzecz ekologii
-
ja znowu czytalem na
teamswift'cie ze baleron 1,6 ma krotsza skrzynke niz swift 1,6 ja
bym podejrzewal zdlawiony silnik przez fabryke na rzecz ekologiino własnie tylko ciekawe w jaki sposób jest zdlaWiony.
A co można zrobić z obecnym sinikiem który posiadam aby dodać mu mocy?