Lewe tylne koło Cykilczny szum Łozysko?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Od jakiegoś czasu słyszę cykliczny szum z lewego tylnego koła
    Na początku lekko szumiało teraz coraz głośniej

    Nie jest to szum ciągły... Przy skręcaniu zanika

    Czy to łożysko?

    Jeżeli tak to ile mamy łożysk w Swifcie z tyłu
    Jakie polecacie ?


  • Użytkownik archiwalny

    Poszukać ciężko ?

    KLIK


  • Użytkownik archiwalny

    tak, to napewno łożysko. przy skrętach szum zanika, bo gdy łożysko j e s t pod większym obciążeniem to nie szumi, cholera .



  • Witam
    Od jakiegoś czasu słyszę cykliczny szum z lewego tylnego koła
    Na początku lekko szumiało teraz coraz głośniej
    Nie jest to szum ciągły... Przy skręcaniu zanika
    Czy to łożysko?
    Jeżeli tak to ile mamy łożysk w Swifcie z tyłu
    Jakie polecacie ?

    Auto na lewarek i kręcisz kołem. Jak szumi jednostajnie (nie mylic z ocieraniem hamulców) to łożysko. Jeszcze sprawdź sobie luz na tym łożysku - poruszaj kołem tak jakbyś chciał je zdjąc. Jak będzie luz to zdejmujesz pokrywkę śruby piasty (bez zdejmowania bębna oczywiście) i możesz delikatnie je dociągnąc. Ale jeśli już szumi to szukaj nowego


  • Użytkownik archiwalny

    Na lewarku nie szumi I nie ma luzu
    jutro spróbuje dokręcić

    Moze zalać wd40?



  • Na lewarku nie szumi I nie ma luzu
    jutro spróbuje dokręcić
    Moze zalać wd40?

    Po pierwsze WD40 nic nie da bo raczej wypłucze resztki smaru, a to efekt odwrotny do pożądanego.

    Zdejmij ten dekielek od nakrętki piasty i smaru tam dowal i sprawdź luz.

    A to, że nie szumi na podniesionym kole to mnie nie dziwi - łożysko pracuje pod obciążeniem w sumie. Ale skoro nie szumi na lewarku to może jeszcze nie jest całkiem zrąbane - dołóż smaru do łożysk, sprawdź luz i daj znac jakie są efekty


  • Użytkownik archiwalny

    nie wiem czy we wszystkich swiftach, ale w mkV dokręcenie śruby nic nie da, bo bieżnia wewnętrzna jest dystansem i w ten sposób się luzu nie skasuje. smaru też się tam nie dołoży, mam rację kolego Adamo81? może niech M4lyyy napisze jakie to mk...


  • Użytkownik archiwalny

    mk3


  • Użytkownik archiwalny

    aha. o łożysku w mk3 nie mam wiedzy, może niech się kolega Adamo wypowie. jak chce .



  • aha. o łożysku w mk3 nie mam wiedzy, może niech się kolega Adamo wypowie. jak chce .

    W moim sedanie mk3 z tyłu jest normalne łożysko stożkowe, więc jest typu otwartego i smaru zawsze można dołożyć (trzeba zdjąć kapselek i dołożyć smarowidło). Dociągnięcie też coś daje w tego typu łożyskach. W przednim kole to jest lipa, bo jest tam zamknięte łożysko dwurzędowe - w nim nie dołożymy ani smaru ani nie skasujemy luzu, bo pierścień osadczy łożyska jest dystansem właśnie...


  • Użytkownik archiwalny

    Witam Odkręciłem koło zdjąłem kapselek

    Dokręcić nie mogłem bo jest tam zagnieciona nakrętka do wpustu

    Widać tylko jedno łożysko z zabudową RS (uszczelka)
    czy za niem jest 2 łozysko?

    i czy są to te łożyska

    • DUŻE 6205RS
    • MAŁE 6204

    Czy moge kupić te łozyska w sklepie z łozyskami czy mam isc np do JC?

    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Dokręcić nie mogłem bo jest tam zagnieciona nakrętka do
    wpustu
    A no jest, informacja o tej nakrętce zabezpieczającej jest na forum.

    Widać tylko jedno łożysko z zabudową RS (uszczelka)
    czy za niem jest 2 łozysko?
    Nie, pod nim jest tulejka i pod tulejką drugie łożysko.

    Czy moge kupić te łozyska w sklepie z łozyskami czy mam isc np do JC?
    Jak chcesz przepłacić to kup w JC.


  • Użytkownik archiwalny

    taaaa...

    tylko nie działa "zaawansowane wyszukiwanie" (znajduje tylko nowe tematy)
    i ciężko jest cokolwiek znaleźć


Log in to reply