[mk3] "muli" przy ruszaniu


  • Użytkownik archiwalny

    Witam Towarzystwo. Od jakiegoś czasu mojego swifta podczas ruszania coś jakby dławiło. Samochod niechetnie rusza, trwa to dosłownie sekunde, na wyższych obrotach juz czegos takiego nie ma. Myslałem ze trzeba delikwenta przegonic <img src="/images/graemlins/food.gif" alt="" /> niestety i to nie poskutkowalo. Auto ogólnie wydaje sie jakieś zamulone i niechetnie jeździ, <img src="/images/graemlins/sciana.gif" alt="" /> filtr powietrza, paliwa czy jakieś inne ustrojstwo nalezało by wymienić w moim padle? Pozdrawiam <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Witam Towarzystwo. Od jakiegoś czasu mojego swifta podczas ruszania coś jakby dławiło. Samochod
    niechetnie rusza, trwa to dosłownie sekunde, na wyższych obrotach juz czegos takiego nie
    ma. Myslałem ze trzeba delikwenta przegonic niestety i to nie poskutkowalo. Auto ogólnie
    wydaje sie jakieś zamulone i niechetnie jeździ, filtr powietrza, paliwa czy jakieś inne
    ustrojstwo nalezało by wymienić w moim padle? Pozdrawiam

    Kurde, mam w moim podobny problem - ale dopiero, gdy się bardzo porządnie nagrzeje (np. gdy dojadę z KK do Gliwic) - jakby tracił trochę mocy, potrzebuje więcej gazu do ruszania... na wyższych obrotach jest niby OK, ale jednak coś także słabszy niż przed zagrzaniem porządnym. Po takim porządnym nagrzeniu się także silnik zaczyna pracować nierówno - 800 RPM na luzie, ale trzęsie autem i silnikiem, przerywa lekko.

    Pozdr.


  • Użytkownik archiwalny

    Kurde, mam w moim podobny problem - ale dopiero, gdy się bardzo porządnie nagrzeje (np. gdy
    dojadę z KK do Gliwic) - jakby tracił trochę mocy, potrzebuje więcej gazu do ruszania... na
    wyższych obrotach jest niby OK, ale jednak coś także słabszy niż przed zagrzaniem
    porządnym. Po takim porządnym nagrzeniu się także silnik zaczyna pracować nierówno - 800
    RPM na luzie, ale trzęsie autem i silnikiem, przerywa lekko.
    Pozdr.

    Dokładnie, potrzeba mu duzo gazu, zeby ruszyć normalnie...


  • Użytkownik archiwalny

    Mam to samo. u mnie to zależy od temperatury silnika. Ciężko sie rozgrzewa, czasem wskazówka opada w trakcie jazdy. Jak wskaźnik pokazuje temperature w normie to idzie normalnie, bandzior ;-) jak spadnie auto zaczyna mulić. Termostat wymieniony rok temu razem z chłodnicą. Zacznę od czujnika temp.


  • Użytkownik archiwalny

    Od jakiegoś czasu mojego swifta podczas ruszania coś jakby dławiło. Samochod
    niechetnie rusza, trwa to dosłownie sekunde, na wyższych obrotach juz czegos takiego nie
    ma.

    Witam, mój też miał taką zamułe ( właśnie opóźniona rekacja na gaz, a przy gwałtownym depnięciu czasem nawet chwilowa utrata mocy) na starych świecach, po wymianie na nowe przeszło jak ręką odjął, pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    świece, kable, kopułka, palec ok?????


  • Użytkownik archiwalny

    świece, kable, kopułka, palec ok?????

    Kolejna rzecza jest fakt, ze pod wieczor jest troszke lepiej. Sam tego nie sprawdze, mechanik rzuci okiem na to.


  • Użytkownik archiwalny

    Kolejna rzecza jest fakt, ze pod wieczor jest troszke lepiej. Sam tego nie sprawdze, mechanik
    rzuci okiem na to.

    Czyli chyba podobnie, jak u mnie - coś zależy od temperatury. Jak będziesz znał rozwiązanie problemu, podziel się nim na forum <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />

    Pozdr.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam Towarzystwo. Od jakiegoś czasu mojego swifta podczas ruszania coś jakby dławiło. Samochod
    niechetnie rusza, trwa to dosłownie sekunde, na wyższych obrotach juz czegos takiego nie
    ma. Myslałem ze trzeba delikwenta przegonic niestety i to nie poskutkowalo. Auto ogólnie
    wydaje sie jakieś zamulone i niechetnie jeździ, filtr powietrza, paliwa czy jakieś inne
    ustrojstwo nalezało by wymienić w moim padle? Pozdrawiam

    Witam,
    Może Towarzystwo się będzie śmiało, no ale na zdrowie!
    Podobnie miałem, gdy pomiędzy parownik instalacji LPG a akumulator wsadziłem arkusik styropianu
    (coby akumulator się mniej nagrzewał od parownika). Zasłoniłem środkowy otwór parownika no i
    w efekcie zamuliło.
    pozdro


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,
    Może Towarzystwo się będzie śmiało, no ale na zdrowie!
    Podobnie miałem, gdy pomiędzy parownik instalacji LPG a akumulator wsadziłem arkusik styropianu
    (coby akumulator się mniej nagrzewał od parownika). Zasłoniłem środkowy otwór parownika no i
    w efekcie zamuliło.
    pozdro

    W moim GTi nie ma gazu, a efekt jest.

    Sprawa wygląda tak:

    1. Odpalam autko na placu, jadę w słoneczną pogodę ok. 10km - przez tą drogę auto idzie jak burza, na wolnych obrotach jest ~1100RPM, silnik nie trzęsie na luzie itp itd.

    2. Gdy auto się porządnie nagrzeje, zaczyna być gorzej - na luzie obroty ~800RPM, silnik się trzęsie, trzeba dać sporo gazu, by ruszyć. No i przyspieszenie też jakby gorsze <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" /> Temperatura oczywiście cały czas w normie - połowa skali.

    Pozdr.



  • W moim GTi nie ma gazu, a efekt jest.
    Sprawa wygląda tak:
    1. Odpalam autko na placu, jadę w słoneczną pogodę ok. 10km - przez tą drogę auto idzie jak
    burza, na wolnych obrotach jest ~1100RPM, silnik nie trzęsie na luzie itp itd.
    2. Gdy auto się porządnie nagrzeje, zaczyna być gorzej - na luzie obroty ~800RPM, silnik się
    trzęsie, trzeba dać sporo gazu, by ruszyć. No i przyspieszenie też jakby gorsze
    Temperatura oczywiście cały czas w normie - połowa skali.
    Pozdr.

    W moim 8V było podobnie. Rozgrzany silnik i na każdym biegu po puszczeniu sprzęgła dodajemy gazu, a tu przez sekundę nic i potem dosyć ostro do przodu i szarpnięcie. W moim przypadku pomogło podregulowanie śruby przy przepustnicy. Ustawiłem obroty na 900 na ciepłym silniku i teraz jest super - ładnie wchodzi na obroty bez zamułki i silniczek pracuje równo <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    W moim 8V było podobnie. Rozgrzany silnik i na każdym biegu po puszczeniu sprzęgła dodajemy
    gazu, a tu przez sekundę nic i potem dosyć ostro do przodu i szarpnięcie. W moim przypadku
    pomogło podregulowanie śruby przy przepustnicy. Ustawiłem obroty na 900 na ciepłym silniku
    i teraz jest super - ładnie wchodzi na obroty bez zamułki i silniczek pracuje równo

    moze ECU padniety?


  • Użytkownik archiwalny

    Widze ze duzo ludzi ma podobna sytuacje i zakladajac ze u kazdego z nas jest ta sama przyczyna postarajmy sie to jakos rozwiazac.

    ustalmy cos:

    1. czy u kazdego (kiedy aurat odpali w ten zly sposob) przy odpalaniu trzesie dziwnie silnikiem jakby auto palilo nie na wszystkie cylindry?

    2. czy u kazdego przy niskich obrotach na za wysokim biegu auto zaczyna szarpac wczesniej niz powinno? (tzn szarpie przy wyzszych obrotach niz normalnie)

    3. czy u kazdego najlepiej i najczesciej auto pali w dobry sposob rano jak silnik jest zimny, jak jest zimno na zewnatrz, (najlepiej po deszcu jak jest wilgotno)i auto chodzi na ssaniu i chwile po tym jak sie wylaczy ale silnik nie osiagnie jeszcze optymalnej temperatury?

    Jesli we wszystkich 3 kwestiach macie podobnie to na 99% mamy ten sam problem i jest to pewnie jakies male gowienko ktorego komputer nie pokazuje (chyba ze sam problem tkwi w komputerze)i podejrzewam ze ma to cos wspolnego z elektryka.

    Czy zmienial ktos moze caly aparat zaplonowy ze wszystkimi pierdolami w srodku?
    Czy kazdy miedzy czasie ustawial zaplon?
    Czy nie konczy wam sie czasem sprzeglo? (glupie pytanie ale rozwazam kazda ewentualnosc, chociaz to akurat wydaje sie ze malo to ma z tym wspolnego)
    Jakie macie swiece - firma i oznaczenie
    wymienial ktos sonde lambda?
    moze tps?

    czekam na relacje!

    pozdro

    p.s. jak silnik sie zagrzeje i zaczyna szarpac to obroty utrzymuja sie na poziomie 500-600 a jak silnik chodzi dobrze to obroty sa na poziomie ok 900

    p.s.2 tutaj jest link do tematu z redlinegti - koles ma podobny jak nie taki sam problem i tez nic nie wydumali <img src="/images/graemlins/frown.gif" alt="" /> http://redlinegti.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=38136&start=40

    a tu kolejny http://redlinegti.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=28499&hilit=ecm&start=0


  • Użytkownik archiwalny

    p.s. jak silnik sie zagrzeje i zaczyna szarpac to obroty utrzymuja sie na poziomie 500-600 a jak silnik chodzi
    dobrze to obroty sa na poziomie ok 900

    po zmianie przepustnicy na ta od sr20, mialem podobne objawy tj. obroty na poziomie 500-600 obrotow, nawet potrafil zgasnac, tps ustawiony jak powinien, auto ciagnelo ale tak z przymusu. Wtedy sie zajalem drubka regulacjna przepustnicy, czego nie powinno sie robic <img src="/images/graemlins/skromny.gif" alt="" /> wkrecilem ja ok obrotu, obroty ladnie wskoczyly na 800 moze troche wiecej, bez regulacji tpsa nie szarpie wiec nie ruszam narazie <img src="/images/graemlins/palacz.gif" alt="" /> ale dalej bylo zamulone to przyspieszylem zaplon troche nie wiem o ile ale autko sie zmienilo niedopoznania <img src="/images/graemlins/devil.gif" alt="" />

    moze wam to cos pomoze, propopnuje wam jeszcze obadac ladowanie na wilgotno i na rozgrzanym, oraz przeczyscic przeplywomierz <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    1. czy u kazdego (kiedy aurat odpali w ten zly sposob) przy odpalaniu trzesie dziwnie silnikiem
    jakby auto palilo nie na wszystkie cylindry?

    Nie przy odpaleniu - gdy auto się porządnie nagrzeje, generalnie zawsze na luzie trzęsie silnikiem, jest ~800RPM w moim przypadku.

    2. czy u kazdego przy niskich obrotach na za wysokim biegu auto zaczyna szarpac wczesniej niz
    powinno? (tzn szarpie przy wyzszych obrotach niz normalnie)

    Dokładnie <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />

    3. czy u kazdego najlepiej i najczesciej auto pali w dobry sposob rano jak silnik jest zimny,
    jak jest zimno na zewnatrz, (najlepiej po deszcu jak jest wilgotno)i auto chodzi na ssaniu
    i chwile po tym jak sie wylaczy ale silnik nie osiagnie jeszcze optymalnej temperatury?

    Dokładnie - dopóki silnik nie osiągnie optymalnej temeperatury, jest OK - auto przyspiesza pięknie, obroty na luzie ~1000 RPM (silnik się nie trzęsie) itp.

    wymienial ktos sonde lambda?

    Mam lambdę nówkę, więc to nie powód problemu <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />

    moze tps?

    U mnie dobrze ustawiony i sprawny.

    Pozdr.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie przy odpaleniu - gdy auto się porządnie nagrzeje, generalnie zawsze na luzie trzęsie
    silnikiem, jest ~800RPM w moim przypadku.
    Dokładnie
    Dokładnie - dopóki silnik nie osiągnie optymalnej temeperatury, jest OK - auto przyspiesza
    pięknie, obroty na luzie ~1000 RPM (silnik się nie trzęsie) itp.
    Mam lambdę nówkę, więc to nie powód problemu
    U mnie dobrze ustawiony i sprawny.
    Pozdr.

    a Temp sensor? gdzie on sie znajduje? moze on jest winowajca?
    dzisiaj znowu zmienilem swiece i nie pomoglo
    masz stozek czy seryjna puszke?


  • Użytkownik archiwalny

    a Temp sensor? gdzie on sie znajduje? moze on jest winowajca?
    dzisiaj znowu zmienilem swiece i nie pomoglo
    masz stozek czy seryjna puszke?

    Puszka jest seryjna, dodatkowo w aucie był gaz - przez co puszka ma wyciętą część przodu (ponoć tak trzeba było przy gazie), zasysa powietrze z komory silnika zamiast tak, jak seryjnie powinno być. Może to jest powodem problemu u mnie?

    Pozdr.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam Towarzystwo. Od jakiegoś czasu mojego swifta podczas ruszania coś jakby dławiło. Samochod
    niechetnie rusza, trwa to dosłownie sekunde, na wyższych obrotach juz czegos takiego nie
    ma. Myslałem ze trzeba delikwenta przegonic niestety i to nie poskutkowalo. Auto ogólnie
    wydaje sie jakieś zamulone i niechetnie jeździ, filtr powietrza, paliwa czy jakieś inne
    ustrojstwo nalezało by wymienić w moim padle? Pozdrawiam

    Mialem to samo i problem rozwiazany!

    Brudne wtryski, a zwlaszcza jeden ktory praktycznie nie dzialal. Wlalem srodek do czyszczenia wtryskow firmy xeramic cos tam na 30l paliwa po przejechaniu w trasie 200km wyraznie bylo czuc roznice (na korzysc) po 300km wlalem drugi srodek czyszczacy carlube i znowy zatankowalem do pelna zrobilem jakies 100km i ciagle jest tylko lepiej - autko nie szarpie mozna na 5biegu jechac 40km/h i nic sie nie dzieje. silnik stal sie duzo elastyczniejszy.

    Mysle ze jak wyjezdze ten bak to moze wleje jeszcze jakis 1 srodek liqui moly np dla pewnosci i powinno byc ok.!

    POLECAM kazdemu kto ma problemy takie jak opisywane wyzej. zalejcie srodek do czyszczenia zwlaszcza przed dluzsza trasa a po trasie zostawcie zapalony silnik zeby sobie pochodzil na wolnych obrotach tak ze 20-30min - DZIAŁA!!

    POZDRO


  • Użytkownik archiwalny

    Ja też dołączam się do grona z podobnym problemem.

    Panowie a sprawdzaliście w swoich Swiftach filtr paliwa, pompę paliwa, wtryski ???

    Dokładnie tak przy uruchomianiu silnika mam takie dziwne uczucie trzęsienia auta, gdy zdejmę nogę ze sprzęgła już jest okay!

    Silnik nie lubi niskich obrotów, nie jest zbyt elastyczny - męczy się na niskich obrotach, często mam problem że zaczyna go potrzęsywać gdy zejdę poniżej 2 tys. obrotów.

    U mnie problem nasila się przy mniejszej ilości paliwa w baku, gdy powoli dochodzę sobie do E - przy ruszaniu z górki, puszczam nogę ze sprzęgła i auto zaczyna mi szarpać, wskaźniki przez chwilę mi migły na tablicy jakby zgasł i znikają - trwa to sekund, auto jedzie dalej, dostaje nagle kopa ogromnego i pędzi.

    Z obrotami na biegu jałowym i wskaźnikiem temperatury - nie mam żadnych problemów, auto nagrzewa się po przejechaniu 2-3 km i wskaźnik pokazuje centralne położenie przez dalszą część jazdy, nie zmieniając położenia. Obroty na ciepłym silniku 900

    Myślę właśnie coś o tym jakby miał problem z dostarczeniem paliwa - albo filtr paliwa, pompa, wtryski - te rzeczy chcę najpierw posprawdzać, może jeszcze świece


  • Użytkownik archiwalny

    Mialem to samo i problem rozwiazany!

    A ile kosztują te cudowne płyny? Żadnych skutków ubocznych nie mają? <img src="/images/graemlins/gris.gif" alt="" /> Może i mojemu GTi przyda się przeczyszczenie wtryskiwaczy <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />

    Pozdr.


Log in to reply