problem z temp silnika i obrotami


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Mój świstak '99 1,0 ma problem z obrotami. Z czasem jak się rozgrzewa , regularnie spadają od 1600 do 1000 by nastepnie po nagrzaniu (wskaźnik temp. w okolicach połowy) falować od 1100 do 1400 mphh. Prawdopodobnie walnięty jest również termostat , bo przy szybszej jeżdzie temp spada do minimum (okolice C). Czy sam zepsuty termostat może mieć wpływ na falowania obrotami czy jednak dodatkowo padł jakiś czujnik ? Jak zdiagnozować co wymienić ? PoDajcie jakieś wskazówki ?

    Drugim problemem jaki mam ze świstakiem to brak podświetlenia konsoli i zegara godziny wraz z brakiem regulacji elektrycznych lusterek. Trochę majstrowałem przy podłączaniu radia i boję się że odłączyłem jakiś przewód. Możliwe że lusterka , zegar i konsola są podłączone na jednym przewodzie lub bezpieczniku ?

    Pzdr
    Orwah (od 1999 jeżdzący świstakiem)


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.

    Mój świstak '99 1,0 ma problem z obrotami. Z czasem jak się rozgrzewa , regularnie spadają od
    1600 do 1000 by nastepnie po nagrzaniu (wskaźnik temp. w okolicach połowy) falować od 1100
    do 1400 mphh. Prawdopodobnie walnięty jest również termostat , bo przy szybszej jeżdzie
    temp spada do minimum (okolice C). Czy sam zepsuty termostat może mieć wpływ na falowania
    obrotami czy jednak dodatkowo padł jakiś czujnik ? Jak zdiagnozować co wymienić ?
    PoDajcie jakieś wskazówki ?

    Drugim problemem jaki mam ze świstakiem to brak podświetlenia konsoli i zegara godziny wraz z
    brakiem regulacji elektrycznych lusterek. Trochę majstrowałem przy podłączaniu radia i boję
    się że odłączyłem jakiś przewód. Możliwe że lusterka , zegar i konsola są podłączone na
    jednym przewodzie lub bezpieczniku ?

    Pzdr

    Orwah (od 1999 jeżdzący świstakiem)

    na poczatek wymien termostat na nowy, to male koszta, a na 99% to jest to.
    Temp powinna sie uspokoic, jesli natomiast obroty dalej beda skakac sprawdz przewody cisnieniowe, czy nie maja zadnych malutkich dziurek.

    co do konsoli, to jak mowisz ze majstrowales przy radiu, to moze zrobiles jakies male zwarcie, wiec posprawdzaj na poczatek bezpieczniki.


  • Użytkownik archiwalny

    co do konsoli, to jak mowisz ze majstrowales przy radiu, to moze zrobiles jakies male zwarcie,
    wiec posprawdzaj na poczatek bezpieczniki.

    Dokładnie, bezpieczniki ważna rzecz, kiedyś przekopałem pół auta, a okazało się, że problemem był przepalony bezpiecznik


Log in to reply