mk3 95r 1.0 ucieka płyn chłodniczy:(


  • Użytkownik archiwalny

    Witam! W swoim świstaku od jakiegoś czasu zaobserwowałem że poziom płynu w chłodnicy się zmniejsza, i muszę go uzupełniać... W zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego wyrzuciłem tą rurkę od korka do środka zbiorniczka, to może być powodem? Z góry dziękuję za pomoc


  • Użytkownik archiwalny

    Witam! W swoim świstaku od jakiegoś czasu zaobserwowałem że poziom płynu w chłodnicy się
    zmniejsza, i muszę go uzupełniać... W zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego wyrzuciłem
    tą rurkę od korka do środka zbiorniczka, to może być powodem? Z góry dziękuję za pomoc

    to raczej jest powód, bo jak się zagrzeje i ciśnienie przekroczy pewną wartość to korek upuszcza do zbiorniczka , a jeśli niema zbiorniczka(rurki od korka) to upuszcza na chłodnicę a że ona gorąca to szybko odparuje. Nie masz jakiegoś osadu na chłodnicy po odparowanym płynie ??


  • Użytkownik archiwalny

    to raczej jest powód, bo jak się zagrzeje i ciśnienie przekroczy pewną wartość to korek upuszcza
    do zbiorniczka , a jeśli niema zbiorniczka(rurki od korka) to upuszcza na chłodnicę a że
    ona gorąca to szybko odparuje. Nie masz jakiegoś osadu na chłodnicy po odparowanym płynie
    ??

    Kolega napisał, że wyrzucił rurkę ze środka zbiorniczka, więc nadmiar płynu ma się jak dostać do zbiorniczka, natomiast nie ma jak go zassać do chłodnicy.
    Zamontuj tą rurkę z powrotem i nie kombinuj.
    Po co ją wywaliłeś ??


  • Użytkownik archiwalny

    Po co ją wywaliłeś ??

    Moze to wszechobecna na forum redukcja masy <img src="/images/graemlins/zakrecony.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Witam! W swoim świstaku od jakiegoś czasu zaobserwowałem że poziom płynu w chłodnicy się
    zmniejsza, i muszę go uzupełniać... W zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego wyrzuciłem
    tą rurkę od korka do środka zbiorniczka, to może być powodem? Z góry dziękuję za pomoc

    a jesteś pewien, że masz tam płyn a nie wodę (ew wymieszaną z płynem)?
    Miałem taki sam problem jak Ty ale od zmiany płynu 4 miesiące temu nic nie ubyło (wcześniej była widać woda, która parowała)


  • Użytkownik archiwalny

    a jesteś pewien, że masz tam płyn a nie wodę (ew wymieszaną z płynem)?
    Miałem taki sam problem jak Ty ale od zmiany płynu 4 miesiące temu nic nie ubyło (wcześniej była
    widać woda, która parowała)

    więc tak: jeździłem na wodzie, którą spuszczałem na mrozie, dopiero niedawno zafundowałem sobie płyn z prawdziwego zdarzenia jak zaczęły się poważne mrozy. Spuściłem wodę i zalałem płynem. Woda na pewno gdzieś zastała w układzie chłodzenia, ale myślałem że sie wymiesza z płynem. Rurkę ze środka zbiorniczka wyrzuciłem, ponieważ kiedy nowo zalany płynem samochód zaczął się rozgrzewać to z chłodnicy szła para do zbiorniczka, przez co przez tą rurkę był wypychany płyn na zewnątrz. Zdziwiła mnie konstrukcja tego korka, bo płyn z chłodnicy ma jak wlecieć do zbiorniczka, ale pobrać go z powrotem nie ma jak, rurka ze środka zbiorniczka może tylko wyrzucić ten płyn na zewnątrz... a może odwrotnie mam wężyki na tym korku podłączone?


  • Użytkownik archiwalny

    pewnie tak masz nakombinowane..
    przez rurkę od chłodnicy powinno się dać wtłoczyć i zassać płyn ze zbiorniczna,
    natomiast ta druga służy do odprowadzenie płynu ze zbiorniczka



  • więc tak: jeździłem na wodzie, którą spuszczałem na mrozie, dopiero niedawno zafundowałem sobie
    płyn z prawdziwego zdarzenia jak zaczęły się poważne mrozy.

    Chciało Ci się tak spuszczać tę wodę? Płyn można kupić już od ok. 25 pln za 5 litrów...


  • Użytkownik archiwalny

    Witam! W swoim świstaku od jakiegoś czasu zaobserwowałem że poziom płynu w chłodnicy się
    zmniejsza, i muszę go uzupełniać... W zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego wyrzuciłem
    tą rurkę od korka do środka zbiorniczka, to może być powodem? Z góry dziękuję za pomoc

    dzisiaj na discovery ogladalem "mythbusters" i sprawdzali czy zwykle jajko potrafi zakleic dziure w chlodnicy. Otoz okazalo sie ze tak Zrobili sruboretem dziure na srodku chlodnicy, wlali do wlewu zawartosc jajka... przez pare sekund lecial plyn, po czym zrobil sie bialy, az wkoncu przestalo leciec. <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" /> Moral wg nich, mit okazal sie faktem <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />)
    Osobiscie bym nie sprawdzal <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />)
    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    mi też uciekał płyn ale miałam trzy dziury
    mój tatuś wymienił na chłodnice z FIATA PANDY z 1989 roku i jezdzi tylko gasnie i nie wiemy czy to z tego powodu <img src="/images/graemlins/szok.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Chciało Ci się tak spuszczać tę wodę? Płyn można kupić już od ok. 25 pln za 5 litrów...

    jestem studentem, i akurat jakoś tak wyszło że kasy nie miałem... a jeździłem tylko 2 razy w tygodniu, do domu i z powrotem, więc specjalnego kłopotu mi to nie sprawiało...

    Wielkie dzięki za schemat, właśnie tak było, miałem zamienione rurki do korka zbiorniczka wyrównawczego... Wielkie dzięki:)
    A z tym jajkiem to wcale bym się nie zdziwił, jajko ścina się w 40kilku stopniach, a płyn ma trochę więcej... a jak już się farfocle pojawiły z tego jajka to i dziurę zatkały;)Ale też bym nie polecał takich metod...


  • Użytkownik archiwalny

    czyli rurka 12 powinna byc podlaczona przez korek z rurka 13 ?


  • Użytkownik archiwalny

    czyli rurka 12 powinna byc podlaczona przez korek z rurka 13 ?

    musi być podłączona,
    na korku są strzałki także wyraźnie widać który wężyk do którego końca powinien być podłączony


  • Użytkownik archiwalny

    Jeszcze jedno pytanko w temacie chłodnicy.
    Jaki polecacie płyn do chłodnic?
    Nie znam się jeszcze a muszę po zakupie wymienić filtry i pouzupełniać płyny.
    pzdr


  • Użytkownik archiwalny

    Jeszcze jedno pytanko w temacie chłodnicy.
    Jaki polecacie płyn do chłodnic?

    ja zalałem K2 <img src="/images/graemlins/wino.gif" alt="" /> kupiłem na shelu


  • Użytkownik archiwalny

    Jeszcze jedno pytanko w temacie chłodnicy.
    Jaki polecacie płyn do chłodnic?
    Nie znam się jeszcze a muszę po zakupie wymienić filtry i pouzupełniać płyny.
    pzdr

    Ja zalałem jakiś z Orlenu i także problemów nie ma - generalnie cokolwiek, co jest tanie i wytrzyma niskie temperatury będzie OK <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" /> Swift to nie Ferrari, żeby wlewać do niego nie wiadomo jak drogi płyn <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />

    Pozdr.


  • Użytkownik archiwalny

    bardzo chwalą Prestone.


  • Użytkownik archiwalny

    czyli na przykład:
    Borygo różony (35) 5 litrów będzie ok? Cena 34zł
    Borygo Eco (35) 5 litrów, ma niby niższą temperaturę krzepnięcia. Cena 42zł
    A do aluminiowych raczej nie bo chyba nie jest to chłodnica aluminiowa? 5 litrów 37zł.
    To są dobre ceny?
    To moje pierwsze auto <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    czyli na przykład:

    Borygo Eco (35) 5 litrów, ma niby niższą temperaturę krzepnięcia. Cena 42zł

    powinien być ok.



  • ja zalałem K2 kupiłem na shelu

    Ja też mam K2 i spisuje sie świetnie. Podczas ostatniej fali mrozów wszystko było ok. No i cena przystępna.


Log in to reply