Brak wolnych obrotóww 1.0 i nie tylko (2002 rok)
-
Witajcie,
Proszę o pomoc w następującej kwestii.
Mamy Suze 1.0 model z 2002 LPG BRC Just przebieg 150 tys. km, którą kupiłem ponad rok temu. Była na benzynce, ale moja "rozrzutność" spowodowała że zainstalowaliśmy w niej instalację LPG. Jak ją kupiłem to obroty po nagrzaniu (benzyna bo gazu nie było) wahały się w okolicach 800-900 obrotów na min. Po instalacji LPG zaczęły się problemy. Wymieniłem filtr powietrza, świece na NGK, ale niestety problemy nie ustały. Od jakiegoś czasu obroty wolne są na poziomie powyżej 1000 a nawet i 1400.
Dodatkowo pali mi się żółta kontrolka z błędami, która po przełączeniu na gaz gaśnie. Prawdopodobnie błędy na kompie. Dawałem ją do regulacji w ramach gwarancji LPG, kasowali błędy, ale obroty są jak były i po jakimś czasie ok. 50km znowu występuje błąd (nawet przy jeździe na benzynie).
Dużo też pali 9-10 litrów LPG. Testy na benzynie wykazały 6,8 litra - wydaje się mi dużo zwłaszcza, że mam 50% trasy na 50% miasta, a noga raczej w normie. Kiedyś znalazłem gościa, który sprzedawał suze taką jak ja mam z instalacją LPG taką samą jak ja i pisał, że pali mu w mieście do 8 litrów (benzyny nie używał). Według moich wyliczeń jeśli moja pali 6,8 l benzyny + 20% (przelicznik na gaz) to powinno być około 8 litrów co i tak uważam za wysoki wynik.
Wracając do diagnostyki silnika.
Czy we Wrocławiu lub okolicy jest jakiś godny polecenia człowiek z doświadczeniem w świstakach, który może mi przeprowadzić diagnostykę rzetelnie, aby rozpocząć od usunięcia przyczyny tych nieszczęsnych wyższych wolnych obrotów (bogatszej mieszanki - na gazie i na benzynie). Podejrzewam sondy - bo mam niestety dwie.
Zastanawiam się czy nie zaryzykować. Jak wiadomo diagnostyka kosztuje. Może zamiast tego zaryzykować i samemu wymienić sondy na nowe. Wtedy koszt diagnozy jakby obniży koszty zakup. Jeśli tak to proszę o info jakie sondy polecacie i jaki jest koszt ich zakupu? Która jest bardziej narażona (częściej pada)?Za wszelki materiały, wiedzę, sugestie, linki, odnośniki i uwagi na temat naprawy i ograniczenia zużycia paliwa suzuce mojej żonki pozostanę daleko wdzięczny.
Pozdrawiam
Remik -
temat dość trudny do zdiagnozowania drogą korespondencyjną, bo przyczyn może być wiele. Powiedz mi zatem czy ten problem zaczął się od razu po założeniu LPG??? Jeśli tak to na Twoim miejscu nie dałbym spokoju tym gościom co zakładali gaz i nachodziłbym dotąd aż naprawią.
Z przyczyn jakie przychodza mi do głowy mogę powiedzieć że podejrzewałem również sondę, ale nie pomogę Ci w podjęciu decyzji o samodzielnej wymianie- poprostu mało wiem o sondach.
Pytasz kto we wrocku... Napisz na priva do Rossiego, on swoją machinę serwisuje we wrocławiu, więc może jego spece będą umieli coś poradzić.Powodzenia
-
Najlepiej by było podpiąć miernik elektrniczny pod kabel sygnałowy z sondy lambda. I by wyszło czy sonda daje znaki życia... I w miarę łatwo można określić czy mieszanka jest OK.
Pod filtrem powietrza jest zamontowany mmikser lpg. Plastykowy czy metalowy? Mój był plastykowy i niemożliwe było wyregulowanie dokładne instalki. Spece nie założyli jakiejś zwężki i za dużo lpg zasyssssa....
-
Witam,
ja mam taką samą Suze też z BRC Just + dodatkowo emulator 2 sondy lambda, bodajże firmy AEG, zamontowany chyba w kabinie gdzieś pod deską rozdzielczą.
Pewnie nie masz tego drugiego emulatora, niestety on kosztował jakieś 300-350zł. Jeżeli przed montarzem gazu samochód działał dobrze tzn że gazownicy coś spieprzyli. Jak nie umieją ustawić Justa to niech zabierają tą instalkę i spadają.
Just to chyba najbardziej zaawansowana instalka II generacji, więc spokojnie Swifta na mono wtrysku i z 2 sonadmi ( OEBD II) obsługuje.Mi obroty falowały jak pękł mi przewód ciśnieniowy który idzie od wtrysku do serwa hamulców - to była jedyna awaria w moim Swifcie - wtedy na gazie mi gasł, a na benzynie obroty falowały od 2-2,5 tyś.
To tyle moich uwag.
Pozdrawiam.