Skoda Favorit- gaźnikowy problem, warsztat Poznań?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam was koledzy bardzo serdecznie. Te forum przeglądam już dłuższy czas i postanowiłem w końcu się zarejestrować i napisać pierwszego posta Na wstępie mój samochodzik: Favoritka 91' 136LX rarytasem jest elektroniczny obrotomierz znajdujący się nad radiem w pełni sprawny, oraz brak jakiejkolwiek korozji.

    Problem:
    Gaźnik i brak osób kompetentnych do jego regulacji lub ew. naprawy.
    Na zimnym: 3 tyś obrotów do osiągnięcia temperatury roboczej-ssanie zawieszone na maxa.
    Na ciepłym: gaśnie bez podtrzymania obrotów pedałem gazu.

    Ewentualne rozwiązanie czasowe do niczego nie prowadzące: Podciągnięcie linki gazu.

    Ciekawostka:
    Jest to mój 2 silnik, w 1 pękł korbowód, gaźnik jest od niego założony gdyż ten od nowego pracował jeszcze gorzej.

    Wniosek:
    Poszukuję kogoś z Poznania ew. Wielkopolski kto najlepiej nie dużym kosztem potrafi perfekcyjnie wyregulować lub ewentualnie naprawić gaźnik, na którym już wielu poległo.

    Będę wdzięczny za każdy nawet najmniejszy namiar na kogokolwiek kto zna się na rzeczy, ktoś na forum pisał, o specu co mieszka w Szczepankowie pod nr 149 jednak chyba tel już nie aktualny, a pod tym adresem nikogo nie zastałem.

    Liczę na wiele odpowiedzi


  • Użytkownik archiwalny

    Co do warsztatu to niestety nie pomogę.
    Brak wolnych obrotów - sprawdź elektrozawór - jak on nie dział, to masz odcięty dopływ paliwa do dyszy wolnych obrotów.
    Zacinające się automatyczne ssanie - problem mechaniczny ze sprężynkami albo membrana w siłowniku.
    Tak, czy owak 3000 obrotów na ssaniu to dziwne.


  • Użytkownik archiwalny

    zajrzyj tutaj i może oni Ci coś podpowiedzą.


  • Użytkownik archiwalny

    Jakbyś był w Krakowie to może bym pomógł. Ja swój gaźnik rozebrałem na części, wyczyściłem i złożyłem z powrotem na nowych uszczelkach. Dokładna budowa i działanie jest opisane w książce Andrt, Malina. Do zrozumienia budowy kupiłem też na allegro dodatkowy gaźnik zanim zabrałem się za swój. Co do ssania to obroty reguluje się śrubką i jest to inna śrubka niż ta do regulacji wolnych obrotów. Obroty na ssaniu zależą też od położenia klapki ssania. A położenie klapki zależy od sprężyny bimetalicznej oraz śrubki na popychaczu siłownika ssania.


Log in to reply