KUPNO VW


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Czaje się na golfa 3 bądź 2 i jeśli byłby ktoś z posiadaczy/zaznajomionych z tematem skłonny napisać na co przy kupnie zwrócić większą uwagę to bym był wdzięczny. Jeszcze gdybym dostał opinia dot. silnika diesla/benzyna, przy jakim przebiegu należy sobie odpuścić albo czego się spodziewać to było by już na prawdę git!



  • Witam
    Czaje się na golfa
    3 bądź 2 i jeśli byłby ktoś z posiadaczy/zaznajomionych z tematem skłonny napisać na
    co przy kupnie zwrócić większą uwagę to bym był wdzięczny. Jeszcze gdybym dostał
    opinia dot. silnika diesla/benzyna, przy jakim przebiegu należy sobie odpuścić albo
    czego się spodziewać to było by już na prawdę git!

    Niestety, 80% przebiegów w tych samochodach będzie kombinowanych, szczególnie tak starych. Zauważ, że niemal wszystkie auta z tego okresu mają przebieg 220-240tyś km

    W Golfie 3 gdy licznik przekroczy 300 tyś km to się kasuje (robi 000.000) i nad licznikiem kilometrów niknie napis "total".
    Niestety zarówno 2 jak i 3 (a 3 chyba nawet bardziej) rdzewiały - na podłodze przy otworach technologicznych. na progach oraz tylne klapy.

    Silniki benzynowe, szczególnie te 8v dobrze znoszą instalację gazowe 2/3 generacji.
    Natomiast silniki diesla (szczególnie TD, bez I) pojadą niemal na każdym paliwie

    Miałem G3 1.9TDI, jeździłem G2 1.8 8v LPG i pomimo tego, że uważane są za "dresowozy" bardzo przyjemnie mi się nimi jeździło.

    Pozostałe rzeczy przy kupowaniu standardowe - sprawdzić, czy prosto jeździ, dobrze hamuje, był w miarę nie bity itp...


  • Użytkownik archiwalny

    W rodzinie mamy golfa 3 1.9tdi z silnikiem 90km. Dynamika tego motoru jest zadowalająca z wyprzedzaniem na trasie nie ma problemu. Spalanie to 5l trasa i około 7l miasto. Tryb gaz podłoga 8.5l na 100km. Awaryjnosc takiego golfika jest mała. Przy kupnie radzę sprawdzić zawieszenie, stan progów (wada fabryczna g3) no i podłogę przy korkach spustowych. Silniki benzynowe jeździłem 1.4,1.6,1.8 najlepiej sprawdza się 1.8 90km. Znakomity do gazu ze średnim spalaniem ok.10l na sto. Nie kupuj 1.4 ze względu na słaba dynamikę i pozornie małe spalanie. Przebiegiem też za bardzo się nie sugeruj bo i tak 90% aut ma skręcony. . .


  • Użytkownik archiwalny

    Silniki benzynowe jeździłem 1.4,1.6,1.8 najlepiej sprawdza się
    1.8 90km. Znakomity do gazu ze średnim spalaniem ok.10l na sto. Nie kupuj 1.4 ze
    względu na słaba dynamikę i pozornie małe spalanie. Przebiegiem też za bardzo się
    nie sugeruj bo i tak 90% aut ma skręcony. . .

    Mam ten 1.4 i nie polecam jeździć praktycznie nie jeździ a po mieście zejść ze spalaniem poniżej 7l. jest trudno..


  • Użytkownik archiwalny

    Widać że jesteśmy zgodni.:) tak więc autor niech się zastanowi nad 1.8 benzyna bądź 1.9tdi. Warto także wspomnieć o 1.9tdi motorek o symbolu Ahn czyli 110 kucy. Ale tam już siedzi dwumas.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja bym się jeszcze zastanawiał nad tym 2.0 GTi w gazie jakby się jakiś sensowny trafił, ale mi już to nie grozi



  • Widać że jesteśmy
    zgodni.:) tak więc autor niech się zastanowi nad 1.8 benzyna bądź 1.9tdi. Warto
    także wspomnieć o 1.9tdi motorek o symbolu Ahn czyli 110 kucy. Ale tam już siedzi
    dwumas.

    Kolego, nie AHN tylko AFN
    Dwumas jak dwumas, gdy przyjdzie czas na jego wymianę można sobie wsadzić zwykły jednomas i dalej samochód będzie śmigał...
    Tylko że w AFN jest turbo ze zmienną geometrią łopatek turbiny i często trzeba dać mu ognia żeby się te łopatki nie zapiekły.

    Te silniki TDI dostawały w prezencie od fabryki kilka dodatkowych KM i Nm, czasami można się nieźle zdziwić.

    Ja kupując Octavię mam silnik ALH, który powinien mieć 90KM i 202Nm a na hamowni (przed zrobieniem programu) okazało się, że mam 103KM i 230Nm


  • Użytkownik archiwalny

    Kolego, nie AHN tylko AFN

    Drobna literówka zamist napisać F napisałem H

    Dwumas jak dwumas, gdy przyjdzie czas na jego wymianę można sobie wsadzić zwykły jednomas i dalej samochód będzie śmigał...

    Tak właśnie ludzie robią...

    Zresztą jeśli chodzi o te nowsze konstrukcje diesla typu dwumas, pompowtryski i turbinka ze zmienną geometrią to wiadomo trzeba o wszystko właściwie dbać.

    Ja jeżdzac z motorkiem AHU nie przejmuję się dwumasem, zapiekaniem się kierowniczek czy lipnym paliwem ze stacji hipermarketowych, bo mam zwykłą pompę wtryskową i turbinkę ze stałą geometrią.

    Odnośnie benzyniaka przemo90lodz 2.0GTI 8V dobrze znosi gaz i jest w miarę oszczędny jednakże jeśli chodzi o 2.0GTI 16V to nawet z LPG spalanie jest duże, prócz tego problemy z elektroniką silnika, patrząc na opinie ludzi z autocentrum oraz tematy na forum vw niezbyt dobrze mówią o tym motorku 16V.


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdzić wlepę w bagażniku, jak G3 - kierunki w błotnikach - do 1994 były kwadratowe, na pasie przednim jest tabliczka znamionowa, sprawdzić czy jest i czy nie była przekręcana - ewentualny dzwon w przód - po 1996 naklejka na kielichu. Jak wersja limitowana - sprawdzić, czy zgadzają się naklejki, fotele, tapicerka, wyposażenie i inne. Od 2 połowy 1995 - 2 poduchy w serii oraz zderzaki w całości w kolorze nadwozia, od 2 połowy 1996 - ABS w serii.Jak trafisz dobrego Golfa, to możesz grać spokojnie w totolotka.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki Panowie za pomoc.. Zmieniły mi się plany finansowe i z golfem muszę się pożegnać, ale mam nadzieję, że komuś przyda się ten temat


Log in to reply