[1.0 all] Stukająca przekładnia kierownicza
-
Witam ! Czy macie jakiś patent na usunięcie stukania przekładni kierowniczej?
Zaznaczam ,że przekładnie mam sprawną ,bez luzów
Na równych drogach wzystko ok,stuki objawiają się na dziurach i drogach szutrowych.
Też tak macie w swoich świstach?
Przekładnię wyciągnąłem z samochodu,wymieniłem co można(tuleję metalowo gumową,łożyska),potem regulacja a ciągle to samo.Co jedynie pomaga to skręcenie na maxa regulacji,ale łożyska wtedy momentalnie polecą,a i kierownicą nie idzie ukręcić.
Moim zdaniem winna temu jest konstrukcja przekładni, listwa główna podparta tylko z jednej strony na tuleji metalowo gumowej,a sama listwa dociskana jest przez sprężyne do wałka przekłani w stronę przeciwną do kierunku jazdy.Każdy wjazd w dziure powoduje cownięcie listwy do tyłu,a wracająca listwa pod naporem spręzyny ,uderza w wałek przekładni ,co powoduje stuk.
Myślę podeprzeć listwę z drugiej strony podobnyną tuleją metalowo gumową,tylko ciekawe jak to wpłynie na trwałość łożysk? -
U mnie kiedyś było czuć i słychać stuki przy kierownicy. Wystarczyło dokręcić takie dwie "gwiazdkowe" śruby po obu stronach koła kierownicy i stukanie znikło!
-
U mnie występuje ten sam problem, podobno to dość typowy mankament tego auta, w samochodach niektórych producentów można tą tulejkę wymienić za jakieś grosze, tutaj niestety się nie da. Możesz dać przekładnię do regeneracji, ale koszt tego zabiegu to ok 300zł oraz auto trzeba oddać na cały dzień. Drugie rozwiązanie to po prostu się tym stukaniem nie przejmować, u mnie tak stuka ok 4 miesiące i już się przyzwyczaiłem.