Gumowe podkladki silnika - jak to zmienić?
-
Silnik i skrzynia podwieszone sa do karoseri przez 2 gumy amortyzujące - jedna jest przy szkrzyni, druga przy silniku, od strony pasażera. Ta guma przy silniku juz mi się wytarła - silnik wpada w wibracje które przenoszą się na karoserie, przy ruszaniu silnik dosłownie skacze - ogólnie komfort jazdy znacznie gorszy.
I teraz pytanie - czy ta gume przy silniku mogę zmienić sam - tak myslałem że opuszce troszkę silnik i włożę nową - czy trzeba wyciagać silnik?
Doradźcie coś.Marcin
-
Aby wymienić tą gumę należy odkręcić pompę wody
Następnie wybić starą gumę która znajduje się w takiej metalowej opasce i wbić nową
Założyć pompę i gotowePamiętaj tylko aby dobrze uszczelnić łączenie pompy z blokiem silnika
-
Silnik i skrzynia mocowane są do budy w trzech miejscach. Jest jeszcze wspornik silnika pod spodem, tzw. lizak. O ile wymiana tych elementów w pompie wody i skrzyni biegów jest dość kłopotliwa to dolny można bez problemu wymienić. Koszt ok. 15 zł. Niedawno to zrobiłem bo silnik strasznie już skakał a przy okazji remontu silnika niedługo wymienię resztę. Widać sporą poprawę. Trzeba się tylko przygotować na to, że przykręcony jest on na nietypowy klucz 18.
-
Aby wymienić tą gumę należy odkręcić pompę wody
... no tak, ale po oględzinach stwierdziłem że nie wiem jak ją najlepiej odręcić - jest chyba na 3 szpilkach, a nie ma miejsca żeby ją zsunąc ze szpilek. Wydaje mi się że trzeba silnik lekko w dół obnizyć - ale wtedy miejsca na sciągnięcie pompy zostaje jeszce mniej...
Jak ściągnąc ta pompę - proszę o krótki instruktaż - niestety nie posiadam książki.
-
... no tak, ale po oględzinach stwierdziłem że nie wiem jak ją najlepiej odręcić - jest chyba
na 3 szpilkach, a nie ma miejsca żeby ją zsunąc ze szpilek. Wydaje mi się że trzeba silnik
lekko w dół obnizyć - ale wtedy miejsca na sciągnięcie pompy zostaje jeszce mniej...
Jak ściągnąc ta pompę - proszę o krótki instruktaż - niestety nie posiadam książki.Da radę - ja akurat unosiłem nieco silnik w górę. Musiałem odkręcić wspornik od blachy, i wtedy jest miejsce. jedną szpilkę się odkręca przez specjalny otwór w nadkolu - gdzieś słyszałem, że nie wszystkie favy ten otwór mają.
-
... no tak, ale po oględzinach stwierdziłem że nie wiem jak ją najlepiej odręcić - jest chyba
na 3 szpilkach, a nie ma miejsca żeby ją zsunąc ze szpilek. Wydaje mi się że trzeba silnik
lekko w dół obnizyć - ale wtedy miejsca na sciągnięcie pompy zostaje jeszce mniej...
Jak ściągnąc ta pompę - proszę o krótki instruktaż - niestety nie posiadam książki.Trzeba dzwigać silnik do góry.Może też być tak że trzeba odkręcić śruby na połączeniu kolektora wydechowego z dwururką aby silnik poszedł wyżej(ja tak miałem)bo przy dzwiganiu rura wydechowa doszła do podłogi i dalsze dzwiganie było razem z autem