skrzypi w liczniku


  • Użytkownik archiwalny

    to nieszybkościomierz bo również na postoju.chyba obrotomierz. jak on działa?


  • Użytkownik archiwalny

    to nieszybkościomierz bo również na postoju.chyba obrotomierz. jak on działa?

    Ale, że co..........? Dokładniej prosimy....


  • Użytkownik archiwalny

    to nieszybkościomierz bo również na postoju.chyba obrotomierz. jak on działa?

    Obrotomierz zlicza impulsy z cewki zapłonowej.
    Na postoju, ale przy pracującym silniku, czy nie?
    W Skodach Favorit ZAWSZE skrzypią wszelkie plastiki, łącznie z tablicą zegarów.


  • Użytkownik archiwalny

    Ale, że co..........? Dokładniej prosimy....
    mimo naoliwienia linki szybkoścom. i samego króćca licznika skrzypi i popiskuję jakby jakaś ośka. zaczyna zaraz po odpaleniu silnika (także przy zatrzymanym aucie).
    czyżby ratowała tylko wymiana całego licznika?


  • Użytkownik archiwalny

    mimo naoliwienia linki szybkoścom. i samego króćca licznika skrzypi i popiskuję jakby jakaś
    ośka. zaczyna zaraz po odpaleniu silnika (także przy zatrzymanym aucie).
    czyżby ratowała tylko wymiana całego licznika?

    Jeśli samochód stoi, to linka napędu prędkościomierza się nie kręci i nie może ani popiskiwać, ani skrzypieć. Skrzypieć może plastik jakiś w desce zegarów, ponieważ silnik chodzi i cały wóz ma wibracje. Co do obrotomierza, to możesz odłączyć jego przewód sterujący od cewki zapłonowej. Nie dostanie wtedy impulsów i nie powinien pokazywać obrotów, więc nic mechanicznie w nim też nie będzie się kręcić i usłyszysz, czy nadal coś piszczy.
    Pytanie: czy jesteś pewny, że to gdzieś pod zegarami, a nie coś pod maską? U mnie co jakiś czas muszę posmarować pasek klinowy, bo świergoli.... ;
    A próbowałeś poruszać różnymi elementami głównej tablicy zegarów, może coś tam rezonansuje wraz z silnikiem.


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli samochód stoi, to linka napędu prędkościomierza się nie kręci i nie może ani popiskiwać,
    ani skrzypieć. Skrzypieć może plastik jakiś w desce zegarów, ponieważ silnik chodzi i cały
    wóz ma wibracje. Co do obrotomierza, to możesz odłączyć jego przewód sterujący od cewki
    zapłonowej. Nie dostanie wtedy impulsów i nie powinien pokazywać obrotów, więc nic
    mechanicznie w nim też nie będzie się kręcić i usłyszysz, czy nadal coś piszczy.
    Pytanie: czy jesteś pewny, że to gdzieś pod zegarami, a nie coś pod maską? U mnie co jakiś czas
    muszę posmarować pasek klinowy, bo świergoli.... ;
    A próbowałeś poruszać różnymi elementami głównej tablicy zegarów, może coś tam rezonansuje wraz
    z silnikiem.
    licznik wyjmowałem kilka razy przy wymianie podświetlenia itp
    i nawet dawałem uszczelki okienne do wytłumienia drgań.
    muszę sprawdzić ten obrotomierz po odłączeniu to się odezwę .
    dzieki za radę.


Log in to reply