Pali za dużo oleju!
-
Moja favortika ostatnio zaczęła spalać bardzo duże ilości oleju....
W tamtym roku zadowalała się 0.5 - 0.7 litra oleju na 1000 km
a teraz potrzebuje już 1.2-1.6 litra na 1000 km!
To bardzo dużo, bo używam oleju BP Visco 2000 a on
kosztuje ok 16zł za litr....
Muszę coś z tym zrobić...
Myślę że na pewno zmienię uszczelkę pod głowicą (bo ubywają
mi też znaczne ilości płynu chłodniczego),
a przede wszystkim chcę wymienić uszczelniacze.
Słyszałem że one w największej mierze odpowiedzialne są za zużycie
oleju...
Moja fav ma przebieg 115.000 km, przypuszczam że uszczelniacze jeszcze
nigdy nie były wymieniane (jestem jej właścicielem od roku)...
Jak sądzicie po wymianie uszczelki pod głowicą i tych uszczelniaczy o ile może
spaść zużycie oleju? Czy jest szansa że powróci to jakiś przyzwoitych wartości?
Czy konieczna oprócz tego będzie wymiana pierścieni?
Wiem, że wymiana samym pierścieni na stare tuleje to średni pomysł, ale
może warto zaryzykować? Jak sądzicie? -
Moja favortika ostatnio zaczęła spalać bardzo duże ilości oleju....
W tamtym roku zadowalała się 0.5 - 0.7 litra oleju na 1000 km
a teraz potrzebuje już 1.2-1.6 litra na 1000 km!u mnie po wymianie uszczelniaczy(134 kkm) zużycie oleju spadło z 5l na 10kkm na 1,5 l na 10 kkm.
Obecnie między wymianami oleju nie muszę dokupywać ani kropli.Warto choćby dla widoku stałego poziomu oleju na bagnecie. -
Moja favortika ostatnio zaczęła spalać bardzo duże ilości oleju....
W tamtym roku zadowalała się 0.5 - 0.7 litra oleju na 1000 km
a teraz potrzebuje już 1.2-1.6 litra na 1000 km!
To bardzo dużo, bo używam oleju BP Visco 2000 a on
kosztuje ok 16zł za litr....
Muszę coś z tym zrobić...
Myślę że na pewno zmienię uszczelkę pod głowicą (bo ubywają
mi też znaczne ilości płynu chłodniczego),
a przede wszystkim chcę wymienić uszczelniacze.
Słyszałem że one w największej mierze odpowiedzialne są za zużycie
oleju...
Moja fav ma przebieg 115.000 km, przypuszczam że uszczelniacze jeszcze
nigdy nie były wymieniane (jestem jej właścicielem od roku)...
Jak sądzicie po wymianie uszczelki pod głowicą i tych uszczelniaczy o ile może
spaść zużycie oleju? Czy jest szansa że powróci to jakiś przyzwoitych wartości?
Czy konieczna oprócz tego będzie wymiana pierścieni?
Wiem, że wymiana samym pierścieni na stare tuleje to średni pomysł, ale
może warto zaryzykować? Jak sądzicie?Czy to pomoże można się przekonać, odpal autko zatkaj rurę wydechową wyciągnij korek oleju, jeśli przez otwór po korku oleju pujdą spaliny to uszczelniacze są w kiepskim satanie choć mogą to być też zawory. Co do tuleji i tłoków to nieraz na allegro tanio można trafić. Woda to najprawdopodobniej głównie ucieka ci przez broki w głowicy.