Zamiana komputera instalacji lpg II gen.
-
Witam,
Ojciec niedawno zanabył Lanosa z instalacją lpg II generacji.
Problem polega na tym, że centralka lpg jest walnięta - przełączanie na lpg działa, czujnik temperatury reduktora też działa, ale nie działa element odpowiedzialny za silnik krokowy i zamontowana jest śrubka na przewodzie od reduktora do miksera. Kupiłem nowy silnik krokowy ale nic to nie dało, bo właśnie jego sterowanie w centralce padło...
Dodam, że centralka lpg to jakiś badziewny Ottogas Speed 2 i nie ma na rynku nowych centralek, nawet tam gdzie to montowano 7 lat temu nic nie mają... Na Allegro tylko sam przełącznik jest
Myślałem nad jakąś centralką firmy AC Stag, można kupić komplet: centralka, czujnik temperatury, wiązka, krokowiec, przełącznik b/g i nawet płytka z oprogramowaniem serwisowym za około 200-250 zł.
I teraz jaka centralka, bo auto ma silnik 1,5 8V i wielopunktowy wtrysk
Czy wszystko da się podmienić, żeby nie było za dużo rzeźbienia z kablami? Czy wszystkie centralki II generacji mają taki sam kolor kabli i wystarczy to podmienić?
Jaką centralkę polecacie?
Planuję dokupić interfejs na kabelek rs-232 i po wgraniu oprogramowania serwisowego ustawić w centralce rozmaite parametry np. temperaturę i obroty przełączania z Pb na LPG, ilość "kroków" w attuatorze (silniczku krokowym), żeby nie jeździć po magikach-gazownikach
Pozdrawiam
Adamo81
-
Myślałem nad jakąś
centralką firmy AC Stag, można kupić komplet: centralka, czujnik temperatury,
wiązka, krokowiec, przełącznik b/g i nawet płytka z oprogramowaniem serwisowym za
około 200-250 zł.Mam Stag-a, działa ok.
I teraz jaka centralka, bo auto ma silnik 1,5 8V
i wielopunktowy wtryskPoczytaj forum, instrukcje, wszystko jest na ich stronie.
Czy wszystko da się podmienić, żeby nie było
za dużo rzeźbienia z kablami?Zapomnij.
Czy wszystkie centralki II
generacji mają taki sam kolor kabli i wystarczy to podmienić?Zapomnij.
Jaką centralkę polecacie?
Taką, która będzie dopasowana do silnika. Przy 1.5 8V i Lanosie, pewnie będzie to jakiś klasyk.
Planuję dokupić
interfejs na kabelek rs-232Są na USB już, działają ok.
i po wgraniu oprogramowania serwisowego ustawić w
centralce rozmaite parametry np. temperaturę i obroty przełączania z Pb na LPG,
ilość "kroków" w attuatorze (silniczku krokowym), żeby nie jeździć po
magikach-gazownikachWtrysków nie ustawisz kabelkiem. Bez dobrego gazownika, może być drożej niż z gazownikiem.
-
Mam Stag-a, działa
ok.
Stagi są ok i są niedrogieWtrysków nie
ustawisz kabelkiem. Bez dobrego gazownika, może być drożej niż z gazownikiem.Przecież druga generacja nie ma wtrysków A kabelkiem da się ustawić i tak Tylko potrzebna jest wiedza.
-
I teraz jaka
centralka, bo auto ma silnik 1,5 8V i wielopunktowy wtrysk
Czy wszystko da się
podmienić, żeby nie było za dużo rzeźbienia z kablami? Czy wszystkie centralki II
generacji mają taki sam kolor kabli i wystarczy to podmienić?
Wiązkę będziesz musiał "przedłubać", ale zostaw stary emulator wtrysków (jeśli nie ma to wypadałoby zamontować) i stary emulator sondy lambda. Resztę wiązki powinieneś być w stanie sam bez problemu dorobić - raptem połączenie centralki z nowym "przełącznikiem" i przewody otwierające elektrozawory (możesz użyć starych).Planuję dokupić
interfejs na kabelek rs-232 i po wgraniu oprogramowania serwisowego ustawić w
centralce rozmaite parametry np. temperaturę i obroty przełączania z Pb na LPG,
ilość "kroków" w attuatorze (silniczku krokowym), żeby nie jeździć po
magikach-gazownikachPlan dobry, ale ustawianie tego "na czucie" może być droga przez mękę - głównie chodzi mi o rozmaite pozycje silnika krokowego
P.S. Stag-150 ma wbudowany emulator czterech wtrysków więc byłby najlepszy
No chyba ze chcesz zostawić stary emulator, to i stag 50/100 się nada. -
P.S. Stag-150 ma
wbudowany emulator czterech wtrysków więc byłby najlepszy
No chyba ze chcesz
zostawić stary emulator, to i stag 50/100 się nada.Temat powraca, bo pojawiły się finanse na zakup centralki stag-150
Będę chciał kupić u tego sprzedawcy: STAG-150
U niego też za jednym zamachem chcę wziąć interfejs USB do tej centralki klik
Nie wiem tylko czy jest sens inwestować 80 zł w interfejs, skoro piszecie, że bez regulacji u gazownika się nie obejdzie
Reduktor niedawno wymieniony, marki Lovato.
Ojciec sam chce zamontować nowy sterownik, ewentualnie sama regulacja u gazownika. Ale jak kupimy interfejs usb to sami spróbujemy się pobawić z laptopem.
Stag-150 za 230 zł + interfejs 80 zł + 14 zł kurier
Ojciec ma jakieś tam auto zastępcze, więc może Lanosa rozdłubać choćby i na miesiąc, a ma głowę do kabelkologii
-
Do 2 generacji nie wiem czy opyla się kupować za 80zł kabelka bowiem i tak większość ludzi po jakimś czasie przechodzi na ustawianie zwykłą śrubą. Na krokowcu silnik potrafi spalić sporo więcej niz jak się go ustawi na śrubie.
Kabelek to fajna sprawa właście w stagu ale we sekwencjach, gdzie można samemu ustawiać a nie płacić 100zł u gazownika.
A za te 300 co masz dać możesz wyhaczyć bebechy ze sekwencji ale to już większy koszt montażu. -
Do 2 generacji nie
wiem czy opyla się kupować za 80zł kabelka bowiem i tak większość ludzi po jakimś
czasie przechodzi na ustawianie zwykłą śrubą. Na krokowcu silnik potrafi spalić
sporo więcej niz jak się go ustawi na śrubie.
Kabelek to fajna
sprawa właście w stagu ale we sekwencjach, gdzie można samemu ustawiać a nie płacić
100zł u gazownika.
A za te 300 co masz
dać możesz wyhaczyć bebechy ze sekwencji ale to już większy koszt montażu.Chcemy coś nowego, sprawdzonego choć opinie co do Staga są podzielone...
Mając ten interfejs można ustawić ilość "kroków" i temperaturę przełączania na lpg, coś jeszcze można pozmieniać?
W opisie aukcji jest że można zmieniać rezystancję wewnętrzną emulatora wtryskiwaczy benzynowych w zakresie 50/100 Ohm. Co to znaczy?
-
Cos nie tak z autem sie dzieje ze chcesz to zmieniac?
-
Cos nie tak z autem
sie dzieje ze chcesz to zmieniac?Centralka gazowa firmy Ottogas uszkodzona, wcale nie sterowała krokowcem, w zasadzie tylko służyła do przełączania b/g przy danych obrotach, a dawkowanie gazu na pokrętło jak w
1 generacji.Ale już po kłopocie - ojczulek ogarnął temat i wszystko ładnie zamontował.
Wczoraj posiedzieliśmy nad autem z laptopem i co nieco udało się ustawić - auto jeździ nawet ładnie. O niebo lepiej niż na starej centralce
Zobaczymy jak ze spalaniem - jak coś będzie nie tak to podjedziemy do gazownika na regulację