Podłączanie obrotomierza w dwutakcie



  • Dziś zabawiłem się w tuning optyczny mojgo skutera.

    Zmieniłem standardowe, badziewne zegary na coś bardziej gustownego

    Mam pytanie - gdzie dokładnie podłączyć obrotomierz od strony silnika 2T? Wiem, że w cewkę zapłonową, pytanie tylko gdzie dokładnie? Cewka ma 2 przewody, zielony i czarny, przewód od obrotomierza podłączałem bezpośrednio zarówno do jednego jak i do drugiego konektora, jednak nie było żadnych efektów.

    Słyszałem coś, że trzeba owinąć przewodem idącym od obrotomierza przewód cewki idący do świecy, ale to tylko "słyszałem".

    Pytanie nr. 2 - jak gruby i jak długi powinien być przewód idący od obrotomierza do cewki?
    Próbowałem dziś używać zwykłego przewodu od głośnikach o bodajże grubości 1mm i długości ok. 2.5m (oczywiście na próbę, bez montażu tego w skuterze).

    Proszę o pomoc


  • Użytkownik archiwalny

    Rzeczywiście owinięcie przewodu w/n jest skuteczne. Gdybyś miał porządny, komunistyczny pojazd, poradziłbym podpięcie się np. pod przerywacz
    Kabel zwykły, 1 mm to aż za dużo. Pamiętaj, że obrotomierz z dwutaktu nie będzie pokazywał poprawnie w 4T i odwrotnie.


Log in to reply