Przewód sztywny wysokociśnieniowy


  • Użytkownik archiwalny

    W zasadzie to nie wiedziałem gdzie założyć temat, czy tutaj czy na Hydepark.

    Mam problem z przewodem jak w temacie. Od wspomagania kierownicy. Jest przecięty na pół.
    Czy istnieje coś takiego jak złączka, dzięki której można by połączyć ze sobą ów przewód?
    Kombinowałem z grubym przewodem paliwowym o średnicy 10mm zakładając go na dwa końce i zaciskając opaskami skręcanymi ale występuje tam takie ciśnienie, że po 5s od odpalenia auta przewód strzela...


  • Użytkownik archiwalny

    nagwintować, jeden element, prawym gwintem, drugi gwintem lewym i zrobić metalową złączkę ?


  • Użytkownik archiwalny

    nagwintować, jeden
    element, prawym gwintem, drugi gwintem lewym i zrobić metalową złączkę ?

    Tak się właśnie zastanawiam nad zrobieniem gwintu, o ile grubość ścianek na to pozwoli (wymiaru nie znam).
    Ale jak zrobić metalową złączkę? Patrzę na necie i widzę jakieś złączki do przewodów metalowych...
    Widzę np. coś takiego: KLIK ale jak to działa w przypadku gdy brak jest "kołnierza" po obu stronach przewodu?

    Tak wygląda w całości ten przewód zaznaczony czerwoną strzałką.
    Niebieska strzałka natomiast pokazuje miejsce jego przecięcia.


  • Użytkownik archiwalny

    ty masz zrobiś odwrotnie, nagwintować przewody jeżeli da radę, i wziąć tulejkę wytoczoną (np u tokarza) z otworem do połowy gwintowanym gwintem lewym, do połowy prawym.

    skręcić to razem.

    uszczelniaczem moze byc silikon lub moze teflon


  • Użytkownik archiwalny

    ty masz zrobiś
    odwrotnie, nagwintować przewody jeżeli da radę, i wziąć tulejkę wytoczoną (np u
    tokarza) z otworem do połowy gwintowanym gwintem lewym, do połowy prawym.
    skręcić to razem.
    uszczelniaczem moze
    byc silikon lub moze teflon

    Rozumiem.



  • Rozumiem.

    Zastap przewod sztywny elastycznym


  • Użytkownik archiwalny

    Zastap przewod
    sztywny elastycznym

    A jest taki, który wytrzyma ciśnienie 90 bar?

    Pytam poważnie.



  • A jest taki, który
    wytrzyma ciśnienie 90 bar?
    Pytam poważnie.

    elastyczne wytrzymuja wieksze cisnienia , mowie powaznie

    dowiedz sie gdzie w twoim miescie zarabiaja przewody hydrauliczne nastepnie udaj sie z tym co pokazales za zdjeciu do tego punktu tam pan dorobi ci przewod elastyczny z koncowkami jak w twoim przewodzie sztywnym ...

    pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    elastyczne
    wytrzymuja wieksze cisnienia , mowie powaznie

    Masz rację, nie wiedziałem... Nie dziwota, że paliwowy od razu pękał.

    dowiedz sie gdzie w
    twoim miescie zarabiaja przewody hydrauliczne nastepnie udaj sie z tym co pokazales
    za zdjeciu do tego punktu tam pan dorobi ci przewod elastyczny z koncowkami jak w
    twoim przewodzie sztywnym ...
    pozdrawiam

    Ciekaw jestem łączenia, w jaki sposób to zrobi.


  • Użytkownik archiwalny

    Masz rację, nie
    wiedziałem... Nie dziwota, że paliwowy od razu pękał.
    Ciekaw jestem
    łączenia, w jaki sposób to zrobi.

    jak w oryginale
    na rurce zarabia kołnierze
    nakłada wąż z zakuwkami i zaciska i masz jak w fabryki


  • Użytkownik archiwalny

    jak w oryginale
    na rurce zarabia
    kołnierze
    nakłada wąż z
    zakuwkami i zaciska i masz jak w fabryki

    Zakupiłem dziś w sklepie z hydrauliką siłową złączkę skręcaną do przewodów hydraulicznych, które nie posiadają kołnierza na końcach.
    Jutro montaż bo dziś leje.

    Sprzedawca zapewniał, że nie ma bata - będzie trzymać.

    Tak to wygląda:


  • Użytkownik archiwalny

    Jutro montaż bo
    dziś leje.
    Sprzedawca
    zapewniał, że nie ma bata - będzie trzymać.
    Tak to wygląda:

    I zamontowane.
    Jak na razie (odpukać!) trzyma.


  • Użytkownik archiwalny

    też tak można i jeżeli nie jest to łącze narażone na drgania to będzie trzymać


  • Użytkownik archiwalny

    też tak można i
    jeżeli nie jest to łącze narażone na drgania to będzie trzymać

    Minimalne drgania występują, bo taka już jest konstrukcja tego całego przewodu.
    Pojeździłem trochę i trzyma.



  • Minimalne drgania
    występują, bo taka już jest konstrukcja tego całego przewodu.
    Pojeździłem trochę
    i trzyma.

    Pojeździj jeszcze trochę i sprawdź znowu

    Możesz też użyć czegoś w tym stylu: LINK


  • Użytkownik archiwalny

    Pojeździj jeszcze
    trochę i sprawdź znowu

    Jeżdżę codziennie i sprawdzam kilka razy dziennie.

    Możesz też użyć
    czegoś w tym stylu:
    LINK

    Złączka sama się nie odkręci.
    Może co najwyżej puścić kołnierz w środku i będzie cieknąć. (odpukać!)


  • Użytkownik archiwalny

    A to był przewód metalowy czy miedziany??


  • Użytkownik archiwalny

    A to był przewód
    metalowy czy miedziany??

    Metalowy.

    Złączka w dalszym ciągu trzyma.


Log in to reply