Opel Insignia 2,0 CDTI 160 KM Sedan i Kombi - Auto Testy
-
W dzisiejszym artykule przedstawię Państwu dwa najnowsze wcielenia Vectry, jednak wraz z ich wprowadzeniem otrzymały też nowe nazwy. I tak obecny model nosi nazwę Insignia. Do testu naprzeciw siebie stają dostojny sedan i rodzinne kombi. Postanowiliśmy sprawdzić, czy warto dopłacać do kombiaka? Odpowiedź znajdziecie Państwo na końcu artykułu.
Jeśli masz ochotę przeczytać cały artykuł zapraszam TUTAJ.
Artykuł autorstwa: Artura Ławnika
Miłej lektury
-
Oglaszam, ze Insignia to pierwszy Opel ktorego podoba mi sie deska rozdzielcza To chyba tez pierwszy Opel w ktorym widze jasna tapicerke i barwy inne niz czern Akurat tak sie zlozylo, ze wczoraj jechalem kawalek na trasie za Insignia (i chyba to nawet ten silnik mial) i przy wyprzedzaniu ladnie sie zbieral i ogolnie fajnie wygladal, zupelnie jak nie Opel
Jedyne co mi sie nie podoba w tym samochodzie to skala obrotomierza i predkosciomierza ala Octavia czyli literki przekrzywione. -
Cytat z testu: "Auta ochoczo wyrywają do przodu po przekroczeniu zaledwie 1750 obr./min. i ciągną do czasu uzyskania 2500 obr./min. Niestety ani niżej, ani wyżej tych wartości, bo oba auta bez entuzjazmu i werwy reagują na wciśnięcie pedału gazu."
Zastanawiam się, czy ty w ogóle jeździłeś tymi autami, skoro wypisujesz takie bzdury: "ciągną do 2500 obr/min"... Moment obrotowy w tym silniku to około 350Nm przy 1750obr, okolice 400Nm przy 2500obr, a spada poniżej 350Nm dopiero przy 3250obr...
-
Cytat z testu: "Auta ochoczo
wyrywają do przodu po przekroczeniu zaledwie 1750 obr./min. i ciągną do czasu uzyskania 2500
obr./min. Niestety ani niżej, ani wyżej tych wartości, bo oba auta bez entuzjazmu i werwy
reagują na wciśnięcie pedału gazu."
Zastanawiam się, czy ty w
ogóle jeździłeś tymi autami, skoro wypisujesz takie bzdury: "ciągną do 2500 obr/min"... Moment
obrotowy w tym silniku to około 350Nm przy 1750obr, okolice 400Nm przy 2500obr, a spada
poniżej 350Nm dopiero przy 3250obr...Ja również się zastanawiam czy Ty w ogóle siedziałeś w Insigni z tym silnikiem a już nie mówiąc o jeżdżeniu. To co widnieje na papierze czy w danych technicznych nie oznacza zawsze, że tak jest w rzeczywistości.
Druga sprawa, że ten model nie osiąga 400Nm, ponieważ maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 350Nm. -
Ooo... odpowiedziałeś mi
Ja również się zastanawiam
czy Ty w ogóle siedziałeś w Insigni z tym silnikiem a już nie mówiąc o jeżdżeniu. To co
widnieje na papierze czy w danych technicznych nie oznacza zawsze, że tak jest w
rzeczywistości.Masz rację, to co na papierze nie odpowiada rzeczywistości...
Rzeczywistość wygląda tak: (pomiar z hamowni przed i po modyfikacji)...
Jak widać, przed modyfikacją mamy ciut powyżej 160KM i 400Nm...Druga sprawa, że ten model
nie osiąga 400Nm, ponieważ maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 350Nm.Skoro tak bardzo się powołujesz na to co podaje producent, to zauważ, że Opel podaje 350Nm/4000obr, co całkowicie przeczy twojemu twierdzeniu, że powyżej 2500obr to już przestaje ciągnąć...
-
Witam!
Test jak zawsze super napisany zdjęcia też ciekawe
Wracając do aut... Miałem okazje jeździć Insignia w obu wersjach kombi i sedan Szczerze mówiąc bardziej spodobała mi się wersja kombi ale wiadomo to kwestia gustu silniki mimo 160 KM nie zachwycają ... powyżej 2500 niestety już nie czuć tej mocy ... niestety aaa "kolega" K3 to chyba potrzebuje sie czasem dowartościować bo gdzie nie spojrzę to wszędzie narzeka i tym podobne ;d lou! -
Ooo... odpowiedziałeś mi
Masz rację, to co na papierze
nie odpowiada rzeczywistości...
Rzeczywistość wygląda tak:
(pomiar z hamowni przed i po
modyfikacji)...
Jak widać, przed modyfikacją
mamy ciut powyżej 160KM i 400Nm...
Skoro tak bardzo się
powołujesz na to co podaje producent, to zauważ, że Opel podaje 350Nm/4000obr, co całkowicie
przeczy twojemu twierdzeniu, że powyżej 2500obr to już przestaje ciągnąć...To teraz spójrz co podaje producent na stronie www.opel.com.pl
Spójrz jakie są wartości dla silnika 2,0 CDTI 118kW (160 KM)?
Szczególnie wartość w jakim uzyskiwany jest maksymalny moment obrotowy i sama jego wartość. Co mnie obchodzić auto po jakiś modyfikacjach.Aha oryginał znajduje się pod linkiem tutaj
-
To teraz spójrz co podaje
producent na stronie www.opel.com.pl
Spójrz jakie są wartości dla
silnika 2,0 CDTI 118kW (160 KM)?
Szczególnie wartość w jakim
uzyskiwany jest maksymalny moment obrotowy i sama jego wartość.Na duńskiej stronie jest tak:
Wniosek: Opel nie wie co sprzedaje...Co mnie obchodzić auto po
jakiś modyfikacjach.Spójrz dokładnie na wykres: zobaczysz też tam pomiar BEZ modyfikacji, zatytułowany "Test 1" I do niego się odnoszę...
Na dodatek zapomniałeś dodać, że ten silnik ma też overboost, co daje mu wtedy 380Nm. A w świecie diesli znane są przypadki, że motor ma więcej w rzeczywistości, niż deklaruje producent, więc te 400Nm jest realne...
-
Witam!
Test jak zawsze super
napisany zdjęcia też ciekawe
Wracając do aut... Miałem
okazje jeździć Insignia w obu wersjach kombi i sedan Szczerze mówiąc bardziej spodobała mi
się wersja kombi ale wiadomo to kwestia gustu silniki mimo 160 KM nie zachwycają ...
powyżej 2500 niestety już nie czuć tej mocy ... niestety aaa "kolega" K3 to chyba
potrzebuje sie czasem dowartościować bo gdzie nie spojrzę to wszędzie narzeka i tym podobne
;d lou!Ktoś sobie musiał ego dowartościować, zakładając konto