Honda Civic Hybrid 1,3 95 KM "Auto Testy"


  • Użytkownik archiwalny

    Samochody ekologiczne stają się coraz częstszym widokiem na naszych drogach. Jedną z przedstawicielek tego segmentu jest niepozorna z wyglądu Honda Civic Hybrid, która dysponuje pod maską niewielkim silnikiem benzynowym wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu, zużycie paliwa jest mniejsze, a przede wszystkim emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi zaledwie 109 g/km.

    Jeśli masz ochotę przeczytać cały artykuł zapraszam TUTAJ.

    Artykuł autorstwa: Artura Ławnika

    Miłej lektury



  • Z tego, co dowiedziałem podczas wizyty w salonie, sprzedawcy wręcz odradzają kupno hybrydowej wersji. Ciekawą alternatywą jest Honda Insight, ze względu na cenę oraz niższe spalanie w cyklu miejskim. Niestety przy prędkości 120km/h podczas jazdy pozamiejskiej Insight spalił aż 6.5l/100km, gdzie testowany Civic o litr mniej. Niestety "całość" Hondy lobbuje na korzyść Insighta, a szkoda...


  • Użytkownik archiwalny

    Wolalbym 100 razy diesla niz taka hybryde. Koszty przejechania 100km w miescie beda podobne, na trasie nizsze, samochod bedzie lzejszy i bedzie mial lepsze osiagi i pozniej da sie to normalnie sprzedac. Bo watpie aby znalazl sie amator ktory kupi hybryde ze skrzynia cvt po gwarancji... jak sie cos zepsuje to bedzie katastrofa



  • Na układ napędowy - hybrydowy dają 180tys km gwarancji lub osiem lat, nie wiem czy obejmuje to również skrzynie biegów, bo nie dopytałem. Te wiadomości dotyczą Hondy Insight, ale myślę, iż z Civiem będzie podobnie.


  • Użytkownik archiwalny

    Bo watpie aby znalazl sie amator
    ktory kupi hybryde ze skrzynia cvt po gwarancji... jak sie cos zepsuje to bedzie katastrofa

    rotfl

    ale zdajesz sobie sprawe z tego ze w nowoczesnym aucie z silnikiem diesla

    powazne naprawy sie zdarzaja

    a jak juz siue wydaza to koszta sa barrdzzoooooooooo duze,

    btw to nie o tym jest watek eot


  • Użytkownik archiwalny

    Na układ napędowy - hybrydowy dają 180tys km gwarancji lub osiem lat

    Pod warunkiem, ze przez to 8 lat robisz przeglady w ASO za kilkaset zł


  • Użytkownik archiwalny

    ale zdajesz sobie sprawe z tego ze w nowoczesnym aucie z silnikiem diesla
    powazne naprawy sie zdarzaja
    a jak juz siue wydaza to koszta sa barrdzzoooooooooo duze,

    Co jest takiego arcy drogiego? Dwumas? Wtryskiwacze? Turbosprezarka? To sa koszty maks 3-4 tys zł o ile sie zepsuje, a juz to widze jak dostajesz czesci do hybrydy poza ASO Nawet jak gdzies sciagniesz to i tak nikt sie tego nie podejmie zeby naprawic



  • Pod warunkiem, ze przez to 8 lat robisz przeglady w ASO za kilkaset zł

    Wolę zapłacić raz w roku te kilkaset złotych, niż później płakać i płacić kilkaset tysięcy... Portfel aż tak od tego wydatku nie ucierpi...



  • rotfl
    ale zdajesz sobie sprawe z tego ze w nowoczesnym aucie z silnikiem diesla
    powazne naprawy sie zdarzaja
    a jak juz siue wydaza to koszta sa barrdzzoooooooooo duze,
    btw to nie o tym jest watek eot

    Kolega zapewne nie mówi o takich "nowoczesnych" silnikach sprowadzonych z Niemiec roczniki 2000-2002 Koszty 3-4 tys to same pompowtryskiwacze kosztują, a gdzie reszta...


  • Użytkownik archiwalny

    Koszty 3-4 tys to same pompowtryskiwacze kosztują, a gdzie reszta...

    KLIK

    KLIK

    Teraz wez i poszukaj jakis czesci do hybrydy Tego nikt nie kupi jako uzywki Kupowac ociezale auto i placic pod dystrybutorem wiecej niz duzo szybszy diesel to tez trzeba miec eco przekonania, nie mowiac o skrzyni cvt tak jak pisze autor testu jest meczaca przy szybkiej jezdzie.


  • Użytkownik archiwalny

    Kolega zapewne nie mówi o takich "nowoczesnych" silnikach sprowadzonych z Niemiec roczniki 2000-2002 Koszty 3-4 tys to same pompowtryskiwacze kosztują, a gdzie reszta...

    dokladnie o takich motorach nie mowie


  • Użytkownik archiwalny

    Co jest takiego arcy drogiego? Dwumas? Wtryskiwacze? Turbosprezarka?

    o to to tototo

    To sa koszty maks 3-4 tys zł o ile sie zepsuje,

    do starych diesli z pd i owszem

    do Cr koszta sa troche wieksze
    do CR z dpf jeszcze bardziej

    o elektronice nie wspominam

    a juz to widze jak dostajesz czesci do hybrydy poza ASO Nawet jak gdzies sciagniesz to i tak nikt sie tego nie
    podejmie zeby naprawic

    jesli kupuje auto za CA~ 100kpln
    i jest to tak skomplikowany pojazd

    to nie ide z nim do Henia do stodoly :


  • Użytkownik archiwalny

    jesli kupuje auto za CA~ 100kpln
    i jest to tak skomplikowany pojazd
    to nie ide z nim do Henia do stodoly :

    Ja to rozumiem, ale ten samochod za 5 lat bedzie warty 30 tys zł. I wtedy bedzie problem, bo za te 5 lat czesci do dzisiejszych top-diesli beda tansze, wtryskiwacze mozna kupic na allegro, dwumas tez, turbo rowniez, a calosc naprawic / wymienic w wiekszosci warsztatow nie-u-pana-henkowych, a jak zalozmy stanie Ci na drodze taka hybryda to zostaje tylko ASO, a tam wiadomo jakie sa ceny, tym bardziej do takiego skomplikowanego auta. To tak jak np. stare MB W140 z silniekiem 6.0 V12. Przepustnica kosztuje 20 tys zł. Przepustnice sa dwie, nie ma uzywek, nie ma zamiennikow, nie znajdziesz tego na szrocie i nie da sie tego naprawic. Hybryda podobnie w przyszlosci bedzie zabijac kosztami czesci, a diesel jaki by nie byl to w najgorszym razie robi sie swapa i tyle.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja to rozumiem, ale ten samochod za 5 lat bedzie warty 30 tys zł. I wtedy bedzie problem, bo za te 5 lat czesci do dzisiejszych top-diesli beda tansze,

    to samo napisz o autach z serii IMA

    a jak zalozmy stanie Ci na drodze taka hybryda to zostaje tylko ASO, a tam wiadomo jakie sa ceny, tym bardziej do takiego skomplikowanego auta.

    no jakie sa te ceny ? i jakie beda za CA~ 5 lat ?

    To tak jak np. stare MB W140 z
    silniekiem 6.0 V12. Przepustnica kosztuje 20 tys zł. Przepustnice sa dwie, nie ma uzywek, nie ma zamiennikow, nie znajdziesz tego na szrocie i nie da sie tego naprawic.

    extremalny przyklad a moje zdanie nizej

    Hybryda podobnie w przyszlosci bedzie zabijac kosztami czesci,

    technologia tanieje, to co teraz jest extremalnie drogie i do zrobienia w ASO
    za kilka lat moze byc dostepne
    tez z drugiej reki i oraz w nieautoryzowanych warsztatach taaaaaaak?

    a diesel jaki by nie byl to w najgorszym razie robi sie swapa i tyle.

    jak wyzej

    a co do tego wspomnianego M120 E60 ile tego wyprodukowano ?


  • Użytkownik archiwalny

    technologia tanieje, to co teraz jest extremalnie drogie i do zrobienia w ASO
    za kilka lat moze byc dostepne
    tez z drugiej reki i oraz w nieautoryzowanych warsztatach taaaaaaak?

    Tyle że technologia hybrydowa jakoś wcale nie zamierza się ani przyjąć, ani stanieć. Ten samochód nie jest ani tani, ani specjalnie oszczędny, osiągów też nie ma. Akumulatory też się zużywają, jak znam życie koszty ich wymiany pewnie przekroczą wartość samochodu, a ekologiczne koszty ich utylizacji pewnie przekroczą ekologiczne korzyści wynikające z ich używania.
    Póki co ta technologia to IMHO ślepy zaułek.


  • Użytkownik archiwalny

    Tyle że technologia hybrydowa jakoś wcale nie zamierza się ani przyjąć, ani stanieć. Ten samochód nie jest ani tani, ani specjalnie oszczędny,

    dodaj ---> w polsce/europie


  • Użytkownik archiwalny

    dodaj ---> w polsce/europie

    W JuEsEju jezdzi sporo samochodow hybrydowych, najwiecej oczywiscie Priusow, ale widac takze duzo Camry Hybrid, Civic Hybrid, Escape Hybrid a ostatnio takze Fusion Hybrid i Insight II. Doswiadczenia z eksploatacji tych samochodow sa take ze baterie wytrzymuja znacznie wieksze przebiegi niz to producenci gwarantuja - sa Priusy z 200-300 tys. mil przebiegu w ktorych baterie sa nadal sprawne/nie wymagaja wymiany. Wiec straszenie wielkim kosztem za kilka lat to taki smieszny argument (szczegolnie ze w USA baterie maja gwarancje na 10 lat, 160 tys. mil).

    Zuzycie paliwa to inna sprawa. W jezdzie miejskiej hybryda kroluje - dzieki odzyskowi energii przy hamowaniu i wylaczaniu silnika na kazdym, nawet najkrotszym postoju. Ale na trasie zuzycie jest porownywalne z podobnych rozmiarow samochodem tradycyjnym o podobnych osiagach.

    Ja nie planuje zakupu hybrydy. Powody sa dwa - po pierwsze po prostu nie lubie sposobu w jaki te samochody jezdza (mialem okazje wiecej pojezdzic dwoma - Priusem i Escape) a po drugie lubie dzwiek duzego silnika i dopoki mnie rzad lub finanse nie zmusza to nie zamienie go na jakis pierdzioszek.

    Ale jak juz sie pojawia samochody typu Chevrolet Volt czy Fisker Karma to zrewiduje moje poglady.


Log in to reply