"Auto Testy"- Renault Megane Grandtour 1.5dCi 105KM


  • Użytkownik archiwalny

    Zadajmy sobie pytanie ...Jaki powinien być idealny samochód rodzinny?.... Na pewno przestronny niczym van, komfortowy jak domowa kanapa oraz oszczędny jak małe autko miejskie z dieslem pod maską. Po tych stwierdzeniach nasuwa się tylko jedna myśl o potężnym jak Grand Espace vanie. Jednak czy kombi na bazie auta klasy średniej można uznać za samochód rodzinny? Po części spróbuję aby nasz test odpowiedział na to pytanie.

    Jeśli masz ochotę przeczytać cały artykuł zapraszam TUTAJ

    Miłej lektury


  • Użytkownik archiwalny

    Dyżurny krytykant do usług <img src="/images/graemlins/biglaugh_.gif" alt="" />

    Miałem okazję przejechać takim autem (z wypożyczalni) ok. 1000km. Kombi, tylko silnik 80hp a nie 105.
    Moje wrażenia:

    • to chodzi na powietrze. Naprawdę spalanie ok. 5 litrów pomimo mojej ciężkiej nogi przyzwyczajonej do 120hp więcej.
    • komfortowe zawieszenie (jak na tę klasę auta)
    • jak dla mnie zgrabna sylwetka
    • cichy silnik (porównując z pompowtryskami VW)
    • tandetny projekt i wykonanie wnętrza (szary plastik, szary plastik oraz szary plastik) - ale france tak mają.
    • 80hp nie jedzie zupełnie. 105 powinno być już nieco lepsze, chociaż jeśli to załadować żoną, dziećmi i bagażami... trzeba być cierpliwym na drodze.
    • made in France

  • Użytkownik archiwalny

    • 80hp nie jedzie zupełnie.

    potwierdzam..
    byłem pasażerem w takim autku, nie chce pisać o dramacie, ale jest kiepsko


  • Użytkownik archiwalny

    Zadajmy sobie pytanie ...Jaki powinien być idealny samochód rodzinny?.... Na pewno przestronny niczym van,
    komfortowy jak domowa kanapa oraz oszczędny jak małe autko miejskie z dieslem pod maską. Po tych stwierdzeniach
    nasuwa się tylko jedna myśl o potężnym jak Grand Espace vanie. Jednak czy kombi na bazie auta klasy średniej
    można uznać za samochód rodzinny? Po części spróbuję aby nasz test odpowiedział na to pytanie.
    Jeśli masz ochotę przeczytać cały artykuł zapraszam TUTAJ
    Miłej lektury

    [b] 1. diesle nie są elastyczne
    2. załadowane kombi + 5 osób.. żwawe to to nie jest
    3. odkąd to liczba zakończona na "0" jest nieparzysta


  • Użytkownik archiwalny

    Dyżurny krytykant do usług
    Miałem okazję przejechać takim autem (z wypożyczalni) ok. 1000km. Kombi, tylko silnik 80hp a nie
    105.
    Moje wrażenia:

    • to chodzi na powietrze. Naprawdę spalanie ok. 5 litrów pomimo mojej ciężkiej nogi
      przyzwyczajonej do 120hp więcej.
    • komfortowe zawieszenie (jak na tę klasę auta)
    • jak dla mnie zgrabna sylwetka
    • cichy silnik (porównując z pompowtryskami VW)
    • tandetny projekt i wykonanie wnętrza (szary plastik, szary plastik oraz szary plastik) - ale
      france tak mają.
    • 80hp nie jedzie zupełnie. 105 powinno być już nieco lepsze, chociaż jeśli to załadować żoną,
      dziećmi i bagażami... trzeba być cierpliwym na drodze.
    • made in France

    Z moich informacji wynika, że Renault szykuje z tego silnika moc rzędu 120-130KM. Ciekawi mnie jak to będzie się sprawować <img src="/images/graemlins/hmm.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    1. diesle nie są elastyczne

    czy Ty przypadkiem ostatnio na AK MK nie pytałerś czy nie potrafisz jeździć dieslem? <img src="/images/graemlins/biglaugh_.gif" alt="" /> <img src="/images/graemlins/hehe_.gif" alt="" />

    2. załadowane kombi + 5 osób.. żwawe to to nie jest

    ekhm <img src="/images/graemlins/oslabiony.gif" alt="" />

    3. odkąd to liczba zakończona na "0" jest nieparzysta

    oj nie zrozumiałeś MaXA <img src="/images/graemlins/biglaugh_.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    oj nie zrozumiałeś MaXA

    Już poprawione <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    W firmie w której pracuje są identyczne służbówki (jest nawet jeden z tym samym kolorem). Ostatnio jak podróżowałem z jednym dyrektorem (facet dosyć ostro jechał) spojrzałem na licznik i odczytałem średnie zużycie paliwa... 5.8 litra <img src="/images/graemlins/szok.gif" alt="" /> Fajny samochód <img src="/images/graemlins/gris.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    czy Ty przypadkiem ostatnio na AK MK nie pytałerś czy nie potrafisz jeździć dieslem?

    pytałem... jednak nie zmienia to fakty, że diesle nie są elastyczne....
    elastyczność, to większy zakres obrotów silnika możliwych do wykorzystania

    oj nie zrozumiałeś MaXA

    [b] mimo błędu zrozumiałem <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    pytałem... jednak nie zmienia to fakty, że diesle nie
    są elastyczne....
    elastyczność, to większy zakres obrotów silnika
    możliwych do wykorzystania
    mimo błędu zrozumiałem

    Tak ,jest, mistrzem elastyczności jest zatem japońska kosiarka, która się kręci do 7500 obrotów. Tylko przyspiesz tym od 2000 tysięcy...
    Jeśli już przyjmować definicję kolegi, to nie zakres obrotów się liczy a zakres prędkości osiągalnych na jednym biegu. Biorąc inne zestopniowanie skrzyń w dieslach, zakres prędkości jest podobny, a nie zapominaj, że diesle ciągną zdecydowanie lepiej od dołu.


  • Użytkownik archiwalny

    pytałem... jednak nie zmienia to fakty, że diesle nie
    są elastyczne....
    elastyczność, to większy zakres obrotów silnika
    możliwych do wykorzystania
    mimo błędu zrozumiałem

    wedlug kogo?
    ja w swifcie mam obroty od 1000 do 7500 do wykorzystania

    corvette Z06 wysiada <img src="/images/graemlins/hahaha.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Tak ,jest, mistrzem elastyczności jest zatem japońska kosiarka, która się kręci do 7500 obrotów. Tylko przyspiesz
    tym od 2000 tysięcy...
    Jeśli już przyjmować definicję kolegi, to nie zakres obrotów się liczy a zakres prędkości osiągalnych na jednym
    biegu. Biorąc inne zestopniowanie skrzyń w dieslach, zakres prędkości jest podobny, a nie zapominaj, że diesle
    ciągną zdecydowanie lepiej od dołu.

    [b] proponuje przeczytać to:

    Cytat:

    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/diesel-nie-jest-elastyczny,716231

    co z tego, że diesel zaczyna ciągnąć od 1500 obr, skoro kończy się na 4000 ??


  • Użytkownik archiwalny

    proponuje przeczytać to: W odpowiedzi na:
    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/diesel-nie-jest-elastyczny,716231

    a co to za idiotyczne zrodlo?
    nawet autor nie raczyl sie podpisac <img src="/images/graemlins/hehe_.gif" alt="" /> Chyba sam nie jest przekonany do tego co napisal. Czesciowo prawde pisze tylko we wnioskach sie pogubil.
    W internecie jest pelno bzdur i to tylko tego dowodzi.

    co z tego, że diesel zaczyna ciągnąć od 1500 obr, skoro
    kończy się na 4000 ??

    A to z tego ze w calym zakresie swojej predkosci obrotowej ladnie ciagnie. Benzynowy od 3500 do 5500 czyli tylko w polowie swojej uzytecznej predkosci.

    Jak juz sie spierasz o elastycznosc w rozumieniu fizycznym(teorii silnikow)to powolaj sie na taka ilterature. Elastycznosc to jest zdolnosc dopasowania sie silnika do zmiany obciazenia i zwiazana jest z wzgledna (a nie bezwzgleda)rozpietoscia obrotow miedzy max moca i momentem, a takze wartosci samego momentu. Oddalem ksiazki do biblioteki a nie pamietam dokladnie.

    A jesli mowimy o zwyklych odczyciach to chyba nie masz watpilwosci, ze jak w benzynie nie zredukujesz to nie wyprzedzisz? Czuc i widac wyraznie, ze benzyna w dole nie przyspiesza a diesel jakiej predkosci bys nie mial idzie rowno.


  • Użytkownik archiwalny

    a co to za idiotyczne zrodlo?
    nawet autor nie raczyl sie podpisac Chyba sam nie jest przekonany do tego co napisal. Czesciowo prawde pisze tylko
    we wnioskach sie pogubil.
    W internecie jest pelno bzdur i to tylko tego dowodzi.
    A to z tego ze w calym zakresie swojej predkosci obrotowej ladnie ciagnie. Benzynowy od 3500 do 5500 czyli tylko w
    polowie swojej uzytecznej predkosci.
    Jak juz sie spierasz o elastycznosc w rozumieniu fizycznym(teorii silnikow)to powolaj sie na taka ilterature.
    Elastycznosc to jest zdolnosc dopasowania sie silnika do zmiany obciazenia i zwiazana jest z wzgledna (a nie
    bezwzgleda)rozpietoscia obrotow miedzy max moca i momentem, a takze wartosci samego momentu. Oddalem ksiazki do
    biblioteki a nie pamietam dokladnie.
    A jesli mowimy o zwyklych odczyciach to chyba nie masz watpilwosci, ze jak w benzynie nie zredukujesz to nie
    wyprzedzisz? Czuc i widac wyraznie, ze benzyna w dole nie przyspiesza a diesel jakiej predkosci bys nie mial
    idzie rowno.

    [b] tyle, że to o czym piszesz już nie wynika z samej charakterystyki silnika, ale jego zestopniowania wraz ze skrzynia biegów
    i dlatego patrząc na całość można powiedzieć, że diesel lepiej idzie, ale to tylko i wyłącznie dzięki wyższemu momentowi obrotowemu...

    benzyna z takim samym momentem np przy 2000 obr pójdzie tak samo jak owy diesel, który padnie już przy 4000obr, podczas gdy benzyna będzie się kręciła dalej....


  • Użytkownik archiwalny

    W firmie w której pracuje są identyczne służbówki (jest nawet jeden z tym samym kolorem).
    Ostatnio jak podróżowałem z jednym dyrektorem (facet dosyć ostro jechał) spojrzałem na
    licznik i odczytałem średnie zużycie paliwa... 5.8 litra Fajny samochód

    Tak to bardzo realne i za to cenie silnik Renault 1.5dCi


  • Użytkownik archiwalny

    tyle, że to o czym piszesz już nie wynika z samej
    charakterystyki silnika, ale jego zestopniowania
    wraz ze skrzynia biegów
    i dlatego patrząc na całość można powiedzieć, że diesel
    lepiej idzie, ale to tylko i wyłącznie dzięki
    wyższemu momentowi obrotowemu...

    a jaki parametr odwozowuje elastycznosc? wlasnie moment obrotowy.
    To ze nie musisz redukowac biegu jest zasluga i silnika i skrzyni ale to ze jest elastyczny to cecha samego silnika.

    benzyna z takim samym momentem np przy 2000 obr pójdzie
    tak samo jak owy diesel, który padnie już przy
    4000obr, podczas gdy benzyna będzie się kręciła
    dalej....

    Benzyna bedzie silnikiem mocniejszym i szybszym ale nie zmienia to faktu, ze mniej elastycznym.
    Przeciez w elastycznosci chodzi o porownie silnikow o podobnej mocy a nie momencie. Tylko wtedy jak optymalnie wykorzystujesz obroty to silniki maja podobna zdolnosc rozpedzania. A jak wykorzystujesz nieoptymalnie wygrywa diesel ze wzgledu na elastycznosc duza.

    Mam wrazenie, ze tobie chodzi o "elastycznosc" z gazet mot.(rozpedzanie na 4 i 5 biegu od 60 i 80) ale tak sie przyjelo nasladowac warunki drogowe i juz.


  • Użytkownik archiwalny

    a jaki parametr odwozowuje elastycznosc? wlasnie moment obrotowy.
    To ze nie musisz redukowac biegu jest zasluga i silnika i skrzyni ale to ze jest elastyczny to cecha samego silnika.
    Benzyna bedzie silnikiem mocniejszym i szybszym ale nie zmienia to faktu, ze mniej elastycznym.
    Przeciez w elastycznosci chodzi o porownie silnikow o podobnej mocy a nie momencie. Tylko wtedy jak optymalnie
    wykorzystujesz obroty to silniki maja podobna zdolnosc rozpedzania. A jak wykorzystujesz nieoptymalnie wygrywa
    diesel ze wzgledu na elastycznosc duza.
    Mam wrazenie, ze tobie chodzi o "elastycznosc" z gazet mot.(rozpedzanie na 4 i 5 biegu od 60 i 80) ale tak sie
    przyjelo nasladowac warunki drogowe i juz.

    [b] elastyczność to zdolność pracy w szerszym zakresie obrotów, a nie czas przyspieszania
    elastyczny = zdolny do pracy w rożnych warunkach, a tu benzyna ma przewagę....

    a to że nie musisz biegu redukować oznacza, że po prostu auto (silnik) ma duży moment obrotowy przy niskich obrotach, pozwalający z zadanym czasie wykonać zwiększenie prędkości obrotów...
    zresztą moment to wartość wyrażona w Nm > czyli oznacza jaka siłę będziemy mieli na dźwigni o długości np 1 metra

    po prostu duży moment obrotowy nie oznacza dużej elastyczności, zależy w jakim zakresie obrotów jest on dostępny


  • Użytkownik archiwalny

    elastyczność to zdolność pracy w szerszym zakresie
    obrotów, a nie czas przyspieszania

    wlasnie - a praca w czasie to moc. Chodzi o to zeby krzywa mocy byla plaska w duzym zakresie obrotow.
    Strona WWW

    elastyczny = zdolny do pracy w rożnych warunkach, a tu
    benzyna ma przewagę....

    to jest ogolnikowo i wiele rzeczy mozna z tego wywnioskowac. Poza tym dlaczego benzyna ma przewage? Bo ma wiekszy zakres obrotow? Licza sie obroty od max momentu do max mocy.

    a to że nie musisz biegu redukować oznacza, że po prostu
    auto (silnik) ma duży moment obrotowy przy niskich
    obrotach, pozwalający z zadanym czasie wykonać
    zwiększenie prędkości obrotów...

    tez. Chodzi o to ze diesel ma duzy moment nie tylko przy niskich wartosciach ale przy srednich tez i przy duzych( do obrotow mocy max) - to tak dla warunkow drogowych. Bo elastycznosci nawet lepiej jest jak moment leci na pysk.

    zresztą moment to wartość wyrażona w Nm
    po prostu duży moment obrotowy nie oznacza dużej
    elastyczności, zależy w jakim zakresie obrotów jest
    on dostępny

    dokladnie <img src="/images/graemlins/biglaugh_.gif" alt="" />
    a w dieselu duzy moment jest dostepny w calym zakresie obrotow. Duzy moment to moment miedzy max momentem a moca.


  • Użytkownik archiwalny

    wlasnie - a praca w czasie to moc. Chodzi o to zeby krzywa mocy byla plaska w duzym zakresie obrotow.
    Strona WWW
    to jest ogolnikowo i wiele rzeczy mozna z tego wywnioskowac. Poza tym dlaczego benzyna ma przewage? Bo ma wiekszy
    zakres obrotow? Licza sie obroty od max momentu do max mocy.
    tez. Chodzi o to ze diesel ma duzy moment nie tylko przy niskich wartosciach ale przy srednich tez i przy duzych( do
    obrotow mocy max) - to tak dla warunkow drogowych. Bo elastycznosci nawet lepiej jest jak moment leci na pysk.
    dokladnie
    a w dieselu duzy moment jest dostepny w calym zakresie obrotow. Duzy moment to moment miedzy max momentem a moca.

    [b] w dieslu moment jest plaski.... przez 2000 obrotow...
    w benzynie tez przez te 2000obr będzie plaski, nawet w większym zakresie

    i jeśli te silniki będą miały ten sam moment obrotowy, to sorry, ale diesel przegra
    jego przewaga wynika nie z większej elastyczności, ale z racji wyższego momentu,


  • Użytkownik archiwalny

    w dieslu moment jest plaski.... przez 2000 obrotow...
    w benzynie tez przez te 2000obr będzie plaski, nawet w
    większym zakresie

    w ktorym niskoobrotowym dieselu (chyba wszystkie poza alfa romeo) moment jest plaski? Pokaz mi taki wykres!
    Wszyskie prawie maj a max moment miedzy 1500-2000 a pozniej im mocno maleje. I taka wlasnie jest charakterystyka silnika elastycznego - jak mamy duzy moment na starcie a pozniej szybko i dlugo maleje. W benzynie masz max moment pozno i wolniej niz w dieselu opada. Wezmy za przyklad silniki audi 1,9tdi i 1,8i ok. 90kW zhamowane w rototest

    i jeśli te silniki będą miały ten sam moment obrotowy,
    to sorry, ale diesel przegra
    jego przewaga wynika nie z większej elastyczności, ale z
    racji wyższego momentu,

    Ale przegra w czym? Przewaga w czym? Przysieszeniu? A co ma elastycznosc do przyspieszenia?
    Przeciez oczywistym jest, ze jakby dwa silniki mialy taki sam moment, tylko jeden w mniejszym zakresie to ten co sie wyzej kreci bedzie bardziej elastyczny. Sek w tym, ze benzyna i diesel maja zawsze inny przebieg momentu.
    Elastycznosc to jest odworowanie wrazliwosci na zmiane obciazenia i pr. obrotowej. Liczy sie wzgledna rozpietosc obrotow miedzy max momentem a max moca a nie calkowity przedzial dostepnych obrotow. Powyzej max mocy silnik zdycha. Ponizej max momentu tez nie ciagnie jak trzeba.

    Wyobraz sobie, ze jedziesz pod gore z pedalem w podlodze, a auto juz nie przyspiesza. Stromizna sie zwieksza. Oczywiscie zakladamy, ze predkosc obrotowa jest wieksza niz maks moment- inaczej przy zwiekszeniu obciazenia silniki by zdechly oba bo wiecej momentu juz nie ma. W benzynowym, poniewaz masz w miare plaska charakterystyke momentu, a stroma mocy, musisz zredukowac bieg lub stracisz duzo predkosci - tym wiecj im wieksza stromizna. W dieselu, masz opadajaca charakterystyke momentu i bardziej plaska mocy. Wiec lekko zmniejszajac predkosc ziekszasz moment. Silnik jest mniej wrazliwy na obciazenie. Tak samo jest mniej wrazliwy na zmiane biegu bo to nic innego jak zmiana obciazenia sila bezwladnosci przy przyspieszaniu.

    Zadaj sobie trud zeby podstawic jakies dane do wzoru z mojego poprzedniego posta. Da ci to ttoche do myslenia <img src="/images/graemlins/smirk.gif" alt="" />


Log in to reply