Corsa 1.4 LPG słabe ogrzewanie kabiny


  • Użytkownik archiwalny

    Siostra ma Corse B 1.4 LPG Lovato.
    Od kilku miesięcy auto dużo pali gazu i bardzo długo sie nagrzewa kabina.
    W tamtym roku był wymieniony parownik na nowy i auto było ustawione na analizie spalin.
    Trzeba przejechać ok 30-40km i dać ogrzewanie na 2-3 żeby w kabinie było w miare ciepło i nie zamarzały szyby od środka.
    Podejrzewm że problem leży w uszkodzonym termostacie.
    Proszę o pomoc w tym temacie jeżeli ktos miał podobny problem.


  • Użytkownik archiwalny

    Siostra ma Corse B
    1.4 LPG Lovato.
    Od kilku miesięcy
    auto dużo pali gazu i bardzo długo sie nagrzewa kabina.
    W tamtym roku był
    wymieniony parownik na nowy i auto było ustawione na analizie spalin.
    Trzeba przejechać
    ok 30-40km i dać ogrzewanie na 2-3 żeby w kabinie było w miare ciepło i nie
    zamarzały szyby od środka.
    Podejrzewm że
    problem leży w uszkodzonym termostacie.
    Proszę o pomoc w
    tym temacie jeżeli ktos miał podobny problem.

    Po pierwsze sprawdź węże od chłodnicy
    Włącz silnik i dotykaj węże w celu sprawdzenia czy się nagrzewają zaraz po włączeniu.


  • Użytkownik archiwalny

    Po pierwsze sprawdź
    węże od chłodnicy
    Włącz silnik i
    dotykaj węże w celu sprawdzenia czy się nagrzewają zaraz po włączeniu.

    Węże od chłodnicy są ciepłe jak zapale silnik i pochodzi z minute.
    Pod maska zauważyłem była spadnięta rurka która idzie od kolektora wydechowego z ciepłym powietrzem.
    Założyłem ją i zamontowałem na niej opaski uciskowe z obu stron.
    Teraz jak przejechałem ok. 2km z ogrzewaniem na 1 ustawionym jest ciepełko w kabinie.
    Także problem chyba rozwiązany.
    Zobaczymy jeszcze jakie będzie spalanie.
    (rurka z opaskami widoczna na zdjęciu)


  • Użytkownik archiwalny

    Węże od chłodnicy
    są ciepłe jak zapale silnik i pochodzi z minute.

    Wygląda na otwarty termostat(zepsuty)

    Pod maska
    zauważyłem była spanięta rurka która idzie od kolektora wydechowego z ciepłym
    powietrzem.
    Założyłem ją i
    zamontowałem na niej opaski uciskowe z obu stron.

    To podobny układ jak u nas w Tico pewnie(lato/zima) łapie ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego.

    Teraz jak
    przejechałem ok. 2km z ogrzewaniem na 1 ustawionym jest ciepełko w kabinie.
    Także problem chyba
    rozwiązany.

    IMO chyba nie

    Zobaczymy jeszcze
    jakie będzie spalanie.


  • Użytkownik archiwalny

    Ogrzewanie teraz dobrze działa. Siostra całą zime musiała w rekawiczkach jeździc autem. Teraz jest ciepło rekawiczki ściągniete.

    Szybko się auto nagrzewa teraz 2km.

    Spalanie zobaczymy jak zatankuje całą butle i ile zrobi potem kilometrów na niej.
    Napisze za pare dni jak sie spalanie zmieniło.


  • Użytkownik archiwalny

    Teraz grzeje dobrze.

    Spalanie wyszło ok. 10L głównie miasto krótnie odcinki.


  • Użytkownik archiwalny

    O ile wiem i też posłuchałem rady gazownika tej rury ciepłego powietrza nie powinno się stosować na gazie. Czyli nie przełączać z lato na zima jeśli używa się lpg. Może ciepłe powietrze powoduje szybsze nagrzanie się silnika ale lepiej mieć dobry termostat. I wtedy ogrzewanie jest dobre a silnik ciągnie zimne powietrze.Przez co też powinien mniej palić.


  • Użytkownik archiwalny

    O ile wiem i też
    posłuchałem rady gazownika tej rury ciepłego powietrza nie powinno się stosować na
    gazie. Czyli nie przełączać z lato na zima jeśli używa się lpg. Może ciepłe
    powietrze powoduje szybsze nagrzanie się silnika ale lepiej mieć dobry termostat. I
    wtedy ogrzewanie jest dobre a silnik ciągnie zimne powietrze.Przez co też powinien
    mniej palić.

    Jak ta rura była ściągnieta palił 14l i nic nie grzał w środku.


  • Użytkownik archiwalny

    No to pewnie wina termostatu, że ogrzewanie słabe. Szczególnie to widać podczas jazdy na mrozie, gdy temperatura silnika spada w oczach. Można też wywalić krokowca i wstawić zwykłą śrubę. U brata w seacie ibizie spalanie dochodziło do 15L a jak ma śrubę to ok 9L.


  • Użytkownik archiwalny

    No to pewnie wina
    termostatu, że ogrzewanie słabe. Szczególnie to widać podczas jazdy na mrozie, gdy
    temperatura silnika spada w oczach. Można też wywalić krokowca i wstawić zwykłą
    śrubę. U brata w seacie ibizie spalanie dochodziło do 15L a jak ma śrubę to ok 9L.

    Ciepło się robi to niedługo będe rozrząd w corsie wymieniał to i termostat się przy okazji wymieni.

    Dużo jest przy tym roboty bo w corsie jeszcze rozrządu nie wymieniałem?

    Pompe też wymienić czy jak nie cieknie i nie buczy zostawić?


Log in to reply