Navigation

    zlosniki.pl
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    • Search

    WRC bez swistakow

    Kącik rajdowy
    1
    1
    35
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • T
      TomekSz Użytkownik archiwalny last edited by TomekSz

      Ostatnie posiedzenie Rady Sportów Motorowych FIA dotyczące przyszłości rajdów samochodowych wzbudziło wiele kontrowersji. Większość z pomysłów zaprezentowanych przez panów siędzących za stolikami jest mocno krytykowana przez środowisko rajdowe. Poruszona została też sprawa ewentualnego zakazu stosowania turbosprężarek w samochodach WRC od roku 2006. Co ciekawe sporo kierowców ze światowej czołówki jest za takim zakazem...

      Głównym powodem takiego posunięcia jest próba obniżenia kosztów utrzymania i startów samochodami WRC. Auta takie straciłyby dużo mocy i momentu obrotowego, przez co byłyby po prostu wolniejsze.

      Colin McRae: „Samochody o normalnym doprowadzaniu powietrza jeżdżą w rajdach od dawna i są zdecydowanie bardziej bezpieczne. Słychać je z dalsza na odcinku i na pewno nie powodują tylu pożarów...”

      Richard Burns: „Było by dobrze jeździć autami, które brzmiały by tak, jak jadą. Mogły by mieć śmiało więcej mocy, ale nie były by szybsze, bo na pewno brakowało by momentu obrotowego.”

      W sprawie swojego zdania nie wyrazili jeszcze Petter Solberg i Marcus Gronholm, a Carlos Sainz chce wiedzieć o tym więcej, by się ustosunkować.

      Carlos Sainz: „Jeśli będziemy mogli mieć więcej mocy, to się zgadzam. Jeśli ma jej być mniej, to nie. Stosunek mocy do wagi i do opon jest obecnie bez sensu. Jeśli będziemy dążyć do zrównoważenia wszystkiego, to będzie dobrze.”

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • 1 / 1
      • First post
        Last post