Słychać tarcie rano!!!
-
Dzięki za pomoc bo myślałem że to coś poważnego ale jak mam się tym nie przejmować to ok!!!
da sie z tym zyc. u mnie tez tarlo i nie bylo problemow z jazda.
-
da sie z tym zyc. u mnie tez tarlo i nie bylo problemow z jazda.
Ok dzięki panowie,trochę mnie to uspokoiło:)Pozdrawiam!!!
-
Cze
Łożysko oporowe sprzęgła, się zużywa. Jest to częsta przypadłość tico, nie trzeba się tym
przejmować. U mnie szura już ładnych parę lat. Można z tym jeździć bez obaw. Przy wymianie
jest strasznie dużo roboty, więc robi się to przy wymianie sprzęgła, komplet to sprzęgło,
docisk i łożysko.Sorry, ale to co piszesz to bzdura. Jak może być winne łożysko oporowe sprzęgła, skoro zaczyna ono pracować w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, czyli wtedy kiedy szum się wycisza ?!
A szumią sobie łożyska w skrzyni biegów. Gdy olej i łożyska się trochę rozgrzeją, to szum zanika. Nie jest to absolutnie szkodliwe, u mnie też tak jest i się nie martwię. Jeśli to Ci bardzo przeszkadza, to możesz spróbować zastosować inny olej przekładniowy, ale nie wiem czy jest sens.
-
Sorry, ale to co piszesz to bzdura. Jak może być winne łożysko oporowe sprzęgła, skoro zaczyna
ono pracować w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, czyli wtedy kiedy szum się wycisza ?!To nie do końca taka bzdura! Gdy łożysko oporowe jest wyrobione, pojawiają się luzy, które znikają po dociśnięciu. Stąd też dżwięk tarcia znika po naciśnięciu sprzęgła.
-
To nie do końca taka bzdura! Gdy łożysko oporowe jest wyrobione, pojawiają się luzy, które
znikają po dociśnięciu. Stąd też dżwięk tarcia znika po naciśnięciu sprzęgła.Przy predkosci obrotowej ok. 1000 obr/min to nie bedziesz mial tarcia tylko stały pisk / wizg. Poza tym gdzie niby te luzy... u mnie szumi praktycznie od nowości, a zapewniam Cię, że ani łożysk skrzyni, ani łożyska oporowego nie mam zużytego. Po prostu taki urok tych łożysk na wałkach skrzyni.
-
Przy predkosci obrotowej ok. 1000 obr/min to nie bedziesz mial tarcia tylko stały pisk / wizg.
Poza tym gdzie niby te luzy... u mnie szumi praktycznie od nowości, a zapewniam Cię, że ani
łożysk skrzyni, ani łożyska oporowego nie mam zużytego. Po prostu taki urok tych łożysk na
wałkach skrzyni.Wlej do skrzyni mobila atf do automatycznych skrzyń .Nic nie powinno szumieć
-
Wlej do skrzyni mobila atf do automatycznych skrzyń .Nic nie powinno szumieć
Mam praktycznie od nowości Castrola SMX, który złym olejem nie jest. Poza tym mi to szumienie w ogóle nie przeszkadza, bo jak sie jedzie na biegu to go nie słychać, poza tym zanika po minucie pracy silnika.
-
Przy predkosci obrotowej ok. 1000 obr/min to nie bedziesz mial tarcia tylko stały pisk / wizg.
Tak, tylko nie wiem czy niedociśnięte łożysko oporowe osiąga tę prędkość.
Poza tym gdzie niby te luzy... u mnie szumi praktycznie od nowości,
Po pierwsze, mowa jest o wyrażnym tarciu, a nie o szumie, po drugie u mnie owo tarcie wystąpiło po 8 latach użytkowania samochodu.
a zapewniam Cię, że ani
łożysk skrzyni, ani łożyska oporowego nie mam zużytego.A skąd wiesz?
-
Tak, tylko nie wiem czy niedociśnięte łożysko oporowe osiąga tę prędkość.
OK, jeśli Twoja diagnoza jest słuszna, to tarcie powinno ustępować już po lekkim wcisnięciu sprzęgła (dociążamy łożysko, zanikają luzy), jeśli z kolei moja teoria jest prawdziwa, to tarcie zaniknie dopiero po pełnym wyłączeniu sprzęgła, gdy wałki w skrzyni biegów przestaną się obracać. Sprawdzę to przy najbliższej okazji. Pozdrawiam.
-
OK, jeśli Twoja diagnoza jest słuszna, to tarcie powinno
ustępować już po lekkim wcisnięciu sprzęgła
(dociążamy łożysko, zanikają luzy),U mnie tercie ustępuje po częściowym wciśnięciu sprzęgła i występuje czasem nawet przy rozgrzanym silniku.
-
U mnie tercie ustępuje po częściowym wciśnięciu sprzęgła
U mnie też
i występuje czasem nawet przy
rozgrzanym silniku.Tylko przy zimnym, przy obecnych temp. nie słyszę żadnego tarcia, nawet tuż po uruchomieniu silnika.