Wymiana tulei metalowo-gumowej w lewym wsporniku wewnętrznym zespołu napędowego
-
Proszę o info czy trafiłem na bubel rzemieślniczy, czy wymiar zewnętrzny tulei jest prawidłowy. Mierzyłem wewnętrzną srednicę wspornika , która wynosi 45mm, natomiast zewnetrzny wymiar tulei metalowo-gumowej to 46,2mm. Za żadne skarby nie mogę jej wcisnąć. Czy to prawidłowy wymiar zewnętrzny tej tulei, czy trafiłem na bubel rzemieślniczy.
-
Uzupełnię swój wpis i dodam, że jednak ta tuleja miała niewłaściwy wymiar. Zakupiłem w innej firmie tę tuleję , której prawidłowy wymiar to 45,7mm. Ale mimo właściwego jej wymiaru nie mogłem jej samodzielnie wcisnąć do wspornika. Skorzystałem z pomocy warsztatu , który przy pomocy prasy ręcznej wcisnął tę tuleję. Wymieniłem w sumie trzy poduszki: 2 zawieszenia silnika i trzecią poduszkę przy skrzyni biegów. Powodem wymiany tych poduszek, był problem przy raptownym ruszaniu na pierwszym biegu coś tłukło mi w ściankę działową . Teraz jestem załamany, bo nie dość , że usterka nie została zlikwidowana, to teraz jak zapalę silnik , wyczuwam wibracje w całej karoserii. Nie wiem już co zrobić aby ;
- wyeliminowanie tego tłuczenia w ściankę działową przy raptownym przyspieszani
- wyeliminować te wibracje wyczuwalne w całej karoserii.
-
Witam , nie wiem czy oryginały, ale chyba nie , bo gdzie dzisiaj do Tico kupić cokolwiek oryginalnego?.Tej wersji z lewarkiem nie brałem pod uwagę, muszę to sprawdzić, ale w czasie ruszania mam wrażenie jak by coś tłukło w okolicy nagrzewnicy
-
Od skrzyni biegów to jest tylko jedna poduszka, którą akurat wymieniłem ( to jest ta tulejka gumowo-metalowa), ale jak wspomniałem, po wymianie 3 poduszek, gdy zapalę silnik to wyczuwam drżenie w kierownicy , czy dotykając lewarka biegów, czego przed wymianą nie było. Pocieszam sie, że to skutek nowych poduszek które może z czasem będą bardziej miękkie.
-
Ponieważ nie mogłem się przyzwyczaić do tego drżenia nadwozia przy pracującym silniku, udałem się do autozłomu , gdzie na szczęście mieli Tico i za 30 zł kupiłem kompletna poduszkę pod skrzynię i wszystko wróciło do normy. Z tego wniosek , że w zamiennikach zarówno wymiar zewnętrzny jak i rodzaj gumy w tulei metalowo-gumowej przedstawia wiele do życzenia.