[ALL] Wiązka elektryczna
-
Fragment wiązki idący od skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika, pod błotnikiem aż do wnętrza auta (chyba również do wewnętrznej skrzynki bezpiecznikowej).
Orientuje się ktoś czy on jest taki sam w Gti jak i w 8v albo 1.0? Zakładając że wszystkie są z mk3?
Chciałbym wymienić u siebie a aktualnie do Gti nie znalazłem.
-
na 100% jest jedna różnica.
w gti masz kabel od czujnika oleju w wiązce pod błotnikiem. a we wszystkich innych masz w wiązce silnikowej.
wg mnie jest to jedyna różnica i możesz śmiało zakładać ze standardowego swifta
-
jakby ta wiazka pasowala to czemu nikt 8v nie przerabia wkladajac wiazke silnikowa od GTi?
Tam duzo rzeczy jest innych , przy puszce bezpieczników , przy zapłonie. Da się ją przerobić ale na pewno nie pasuje P&P
-
rozbierałem i widziałem.
jedyna różnica jaka mi się rzuciła w oczy to własnie przewód od oleju.
puszka z bezpiecznikami we wszystkich jest taka sama, itp. inna jest wiązka silnikowa całkowicie
-
rozbierałem i
widziałem.
jedyna różnica jaka
mi się rzuciła w oczy to własnie przewód od oleju.
puszka z
bezpiecznikami we wszystkich jest taka sama, itp. inna jest wiązka silnikowa
całkowicieWłaśnie porównywałem. Tak jak pisałeś czujnik ciś. oleju leci inaczej - w Gti prawym błotnikiem. Druga różnica z tego co widziałem to wtyczka pod cewkę i moduł. Reszta się wydaje identyczna. Jutro je rozgrzebię już konkretnie i będę płodził nową więc dam znać czy dużo przeróbek
-
Właśnie
porównywałem. Tak jak pisałeś czujnik ciś. oleju leci inaczej - w Gti prawym
błotnikiem. Druga różnica z tego co widziałem to wtyczka pod cewkę i moduł. Reszta
się wydaje identyczna. Jutro je rozgrzebię już konkretnie i będę płodził nową więc
dam znać czy dużo przeróbekPrzebrnąłem jakoś... Temat do ogarnięcia o ile mamy starą wiązkę z Gti i przeszczepimy kilka kabli do tej z 8v.
Dwa przewody (z czego jeden chyba de facto używany) od czujnika ciś. oleju można przeszczepić bez lutowania. To mały pikuś.
Gorzej z przewodami do zapłonu - są inne wtyczki. Inna do cewki i inna do modułu zapłonowego (w 8v 4 przewody, w Gti 3 przewody). Trzeba je wyciąć z Gti i wszczepić w wiązkę 8v. Można albo przez cięcie i lutowanie albo trzeba by mieć złączki i zaciskarkę - tak są robione złączenia w oryginalnej wiązce. Przeszczepiając razem z całym noise suppresorem można zejść z ilością wszystkich lutowań do 2 połączeń. Trzeba uważać bo we wtyczce do wiązki silnikowej leci to innym pinem. Druga różnica to sygnał na główny przekaźnik - w Gti leci prosto z wtyczki wiązki silnikowej do głównego przekaźnika a w 8v sygnał na przekaźnik leci jakoś inaczej - tutaj doszło mi kolejne lutowanie bo ta wtyczka to takie paskudztwo, że nie umiałem rozebrać pinów i przełożyć (uwaga - różne kolory przewodów). Udało mi się chyba tylko z jednym pinem jakimś cudem.
Generalnie całość ogarnąłem 3 lutowaniami. Reszta w obu wiązkach jest praktycznie identyczna, nie licząc jakiś dodatkowych kabelków których w Gti nie było i które olałem.Podsumowując: da się zrobić i to niewielką ilością złączeń natomiast robota wredna i niewdzięczna. Parę godzin w plecy.
Jak ktoś robi swapa to i tak potrzebuje wiązkę z Gti dla odpowiednich wtyczek. A wówczas przekładka całości na pewno jest łatwiejsza i szybsza bo przerabianie wiązki bez jej całkowitego wyjęcia raczej niewykonalne.
-
Jak ktoś robi swapa
to i tak potrzebuje wiązkę z Gti dla odpowiednich wtyczek. A wówczas przekładka
całości na pewno jest łatwiejsza i szybsza bo przerabianie wiązki bez jej
całkowitego wyjęcia raczej niewykonalne.a z moich mechaniorów się śmiałeś Jak widać wcale nie takie fajne zadanie
-
a z moich
mechaniorów się śmiałeś Jak widać wcale nie takie fajne zadanieNo fajne nie jest ale jak widać można wyjąć obie wiązki, porównać i przerobić w kilka godzin. Nawet nie tykając schematów.
A twoje mechaniory tego swap-a Ci ponad rok robili i jeszcze chyba parę rzeczy po drodze spartolili... Taka subtelna różnica
-
No fajne nie jest
ale jak widać można wyjąć obie wiązki, porównać i przerobić w kilka godzin. Nawet
nie tykając schematów.no niestety tamta wiązka od GTi ori była pokopana ... no ale cóż, nie mam zamiaru nikogo bronić bo jak napisałeś :
A twoje mechaniory
tego swap-a Ci ponad rok robili i jeszcze chyba parę rzeczy po drodze spartolili...
Taka subtelna różnicaco do spartolenia - nie wiem o czym mowa, tylko airbag-i nie działają i licznik jest stary jeszcze niestety + skrzynia po wymianie oleju wraca na stół na pełny przegląd znów ... bo miała być piakbello a nie jest. Więcej grzechów nie pamiętam, no chyba że podłączenie klaksonu
-
Ja mam kierownicę z poduszką, która nie wymaga podłączenia kabelków. Wywalasz tylko taśmę od klaksonu mk4 i wszystko działa jak złoto
Jak coś to wal na PW