1.3 na gazniku - falujace obroty, dlawienie, gasniecie
-
Ptasior Użytkownik archiwalnynapisał 29 cze 2013, 13:09 ostatnio edytowany przez Ptasior 11 lis 2016, 01:17
Mam problem z moim Justy '98 - zaczął mi falować obrotami, gasnąć i nie odpalać.
Czy jest jakaś dobra dusza która by do mnie podjechała (Błonie) żebym mógł na podmiankę przełożyć cewkę z modułem? Bo podejrzewam że tam może tkwić przyczyna. Albo może czujnik TPS? Mój jest 3-przewodowy.
Silnik 1.3 na gaźniku. Help!
-
Dżizasnapisał 29 cze 2013, 15:08 ostatnio edytowany przez Dżizas 11 lis 2016, 01:17
Wybłyskaj błędy to się okaże czy tps, a potem będzie można kombinować z cewka
-
Ptasior Użytkownik archiwalnynapisał 29 cze 2013, 16:03 ostatnio edytowany przez Ptasior 11 lis 2016, 01:17
Hmm, jeśli przy odpalonym silniku nie swieci się check to chyba nie ma błędów?
Dobrałem się do TPS-a z ohmomierzem, pomierzyłem rezystancje potencjometru podczas otwierania i zamykania przepustnicy i niby wszystko wyglądało dobrze ale... cholera go tam wie. Jak sie odpali silnik to też potrafi działać dobrze i reagować właściwie na pedał gazu. Niestety czasami zaczyna wachlować obrotami, przygasać i gasnąć że aż potem są problemy z odpaleniem.
-
zubrowaty Użytkownik archiwalnynapisał 29 cze 2013, 16:16 ostatnio edytowany przez zubrowaty 11 lis 2016, 01:17
A sprawdzałeś tego tpsa według manuala?
-
Ptasior Użytkownik archiwalnynapisał 29 cze 2013, 16:44 ostatnio edytowany przez Ptasior 11 lis 2016, 01:17
Sprawdzałem w sposób który opisałem w poprzednim poscie. W manualu na forum widze instrukcje jak ustawić a nie jak sprawdzić czy jest sprawny.
Czyba że znasz jeszcze jakieś sposoby na sprawdzenie tps-a?
-
zubrowaty Użytkownik archiwalnynapisał 29 cze 2013, 17:08 ostatnio edytowany przez zubrowaty 11 lis 2016, 01:17
Czyba że znasz
jeszcze jakieś sposoby na sprawdzenie tps-a?Kody błędów wybłyskaj
-
Ptasior Użytkownik archiwalnynapisał 29 cze 2013, 18:04 ostatnio edytowany przez Ptasior 11 lis 2016, 01:17
Kody błędów
wybłyskajJak to zrobić? Widziałem w jakimś manualu że w jedno wole miejsce w skrzynce bezpieczników wtyka sie bezpiecznik i wtedy check zaczyna migac podajac kod bledu. Tylko ze u mnie nie ma zadnego miejsca na taki bezpiecznik, za to obok jest puste gniazdko na jakaś wtyczkę.
-
zubrowaty Użytkownik archiwalnynapisał 29 cze 2013, 18:08 ostatnio edytowany przez zubrowaty 11 lis 2016, 01:17
Jak to zrobić?
Widziałem w jakimś manualu że w jedno wole miejsce w skrzynce bezpieczników wtyka
sie bezpiecznik i wtedy check zaczyna migac podajac kod bledu. Tylko ze u mnie nie
ma zadnego miejsca na taki bezpiecznik, za to obok jest puste gniazdko na jakaś
wtyczkę. -
Ptasior Użytkownik archiwalnynapisał 30 cze 2013, 09:17 ostatnio edytowany przez Ptasior 11 lis 2016, 01:17
Miałem tą diagnostyczną wtyczkę pod maską, zwarłem czarny kabelek z fioletowo-zółtym i mi wymrygało błąd 23
Cytat:
23 Mainfold air temperature sensor. Czujnik temperatury powietrza. (B). Pod obudową filtra powietrza
Spotkał się ktoś z tym błędem?
PS. A tak w ogóle to ma ktoś manuala do SOHC? Ja posiadam tylko do GTI.
-
Ptasior Użytkownik archiwalnynapisał 30 cze 2013, 18:34 ostatnio edytowany przez Ptasior 11 lis 2016, 01:17
-
sovik3b Użytkownik archiwalnynapisał 1 lip 2013, 17:45 ostatnio edytowany przez sovik3b 11 lis 2016, 01:17
zbadaj czy to czujnik nawala , być może problem z kontaktem we wtyczce ,albo wiązka ,jak pisałeś wyżej problem występuje okresowo ,więc raczej problem ze stykiem na złączu ,czujnik jak sie zwali to na amen.
-
none7 Użytkownik archiwalnynapisał 1 lip 2013, 18:30 ostatnio edytowany przez none7 11 lis 2016, 01:17
to zwykły czujnik temp powietrza. odlacz
-
Ptasior Użytkownik archiwalnynapisał 1 lip 2013, 19:45 ostatnio edytowany przez Ptasior 11 lis 2016, 01:17
Jednak to nie jest wina czujnika IAT. Dzisiaj na próbę podmieniałem go ze sprawnego auta i nadal auto ma problemy z obrotami, gaśnie. W tej chwili nie wywala żadnego błędu, być może problem nie leży w elektryce tylko w mechanice...
Rzeczy które zrobiłem już do tej pory:
- nowe kable zapłonowe i kopułka (stare były pośniedziałe to wymieniłem)
- nowy filtr powietrza
- sprawdziłem woltomierzem czujnik TPS, wraz z kątem otwarcia przepustnicy ładnie liniowo i bez nagłych spadków zmienia napięcie
- sprawdzłem ohmomierzem cewke, trzyma parametry z manuala
- próbowałem też odpalać auto na wypiętej wtyczce od czujnika TPS, a potem IAT - efekty bez zmian
Mam wrażenie że z każdymi próbami jest co raz gorzej, i teraz nie przejachałbym 100m bez trzymania na 4tys. obr/min
Jutro kupuję filtr paliwa i wymienię. Niestety powoli zaczynają mi się kończyć pomysły...
-
none7 Użytkownik archiwalnynapisał 2 lip 2013, 00:11 ostatnio edytowany przez none7 11 lis 2016, 01:17
wyreguluj TPS
-
Ptasior Użytkownik archiwalnynapisał 2 lip 2013, 06:21 ostatnio edytowany przez Ptasior 11 lis 2016, 01:17
A to miałby się on sam przestawić? Swoją drogą jest napisane że TPS reguluj sie na rozgrzanym silniku, ja nie mam możliwości nagrzać silnika który po chwili od odpalenia gaśnie.
-
sovik3b Użytkownik archiwalnynapisał 2 lip 2013, 17:18 ostatnio edytowany przez sovik3b 11 lis 2016, 01:17
po co silnik ma być nagrzany przy regulacji TPS ?
Przecież wtyczka jest odłączona . -
none7 Użytkownik archiwalnynapisał 2 lip 2013, 17:26 ostatnio edytowany przez none7 11 lis 2016, 01:17
ehhh jeszcze malo sie w swiftach orientujesz.
to rozgrzej auto podczas jazdy i potem ustaw. w ostatecznosci krokowca wykrec na czas wstepnej regulacji TPS-a
-
sovik3b Użytkownik archiwalnynapisał 2 lip 2013, 17:33 ostatnio edytowany przez sovik3b 11 lis 2016, 01:17
Moje niedoczytanie ,
a chętnie poznałbym tajniki i wszelkie ciekawostki swifta , masz pan jakąś ciekawą lekturę??? -
Ptasior Użytkownik archiwalnynapisał 3 lip 2013, 06:18 ostatnio edytowany przez Ptasior 11 lis 2016, 01:17
Auto juz w ogole nie chce odpalac wiec nie sądze zeby to byla wina TPSa.
-
KonradSwift Użytkownik archiwalnynapisał 3 lip 2013, 07:03 ostatnio edytowany przez KonradSwift 11 lis 2016, 01:17
Zmieniłeś już ten filtr paliwa? Wydaje mi się, że to on właśnie jest przyczyną.
8/28