Swift mk 3 1.3 90 km? I małe problemy...
-
Witam wszystkich serdecznie jako świeży właściciel Swifta!
Po dłuższych poszukiwaniach kolejnego autka wybór padł na MK 3 (1994 r.). Mam z nim jednak mały problem, ponieważ jest w nim PODOBNO silnik 1.3 o mocy 90 koni mechanicznych (tyle pokazała hamownia) - czyli coś (z tego co wiem) bardzo nietypowego. Czy silnik w Swifcie ma gdzieś oznaczenie, żeby sprawdzić co to za konstrukcja? Przydałoby się to choćby w celu ustalenia jakie części są mi potrzebne... Motor był (niby) swapowany, więc seryjna plakietka w komorze nic mi nie daje.Mam pewien problem, który bardzo chcę rozwiązać: silnik po nagrzaniu się ma dziwne 'drgawki' przy ruszaniu, tj. kiedy chce się powoli ruszyć musi lekko poszarpać, zadrżeć (czasem mocniej, czasem słabiej), potem jedzie już ślicznie. Czy ktoś się spotkał z taką przypadłością?
Pozdrawiam!
-
jeden wałek czy dwa wałki rozrządu ? monowtrysk czy wtrysk wielopunktowy ?
-
photo?
-
czyżby ten z baleno ?
-
Jeden wałek i chyba monowtrysk. Muszę jakoś cyknąć fotkę i wrzucę za kilka godzin. Na allegro kilka dni temu pojawił się taki sam (tylko bez kierownicy momo), oznaczony też jako 1.3 GS 90 koni, ale jak przyszło mi do głowy, żeby napisać do wystawiającego pytanie o jakieś informacje, to niestety aukcja już zniknęła. Na bloku silnika nie powinno być nigdzie wybitego oznaczenia?
-
masz na pokrywie silnika napis 16 valve?
taki? -
bloki silnika mają nabite oznaczenie po stronie chłodnicy. nie widzę opcji zebyś miał 90KM na tą chwilę.
1.3 na monowtrysku to 69 lub 71 KM a 1.6 to 92 lub 95 KM na monowtrysku.
-
Z wyglądu jest jak zwykły G13BA - i w zasadzie cieszyłbym się, gdyby to był ten silnik (łatwy dostęp do części, a na ten moment moc jak dla mnie wystarczająca). Można to chyba łatwo ustalić... Do jakiej prędkości ten standardowy silnik może się rozpędzić na jedynce?
-
jak wygląda jak G13BA to masz G13BA nie ma innej opcji. tylko się zastanawiam o jakiej hamowani pisałeś na początku ze dało 90KM
-
ale co sprawdzisz na jedynce ? nie wiadomo co za skrzynie tam masz
-
być może ktoś dłubał coś z nim , dlatego taka moc . v-max sprawdzałeś?
-
Sprawdzałem, poprzedni właściciel założył blokadę na 170 km/h.
-
dziwne to wszystko jakieś ...
na pewno było grzebane ,będziesz miał teraz nie lada problem z ogarnięciem silnika, bo nie wiadomo gdzie co i jak -
nie wiem czemu... ale ja bym nie wierzył poprzedniemu właścicielowi... Nie wiem czy to auto można w ogóle wyposażyć w blokadę prędkości Silniki posiadają odcinkę obrotów. Znajduje się ona w granicach 7000 +/- 200 obrotów dla Twojego silnika.
Zacznij od zdjęć i dokładnego opisu, bo nie potrafię w te MODY uwierzyć.
-
Jasne, też podchodzę z wielkim dystansem do tego co ktoś tam sobie gada, wiadomo jak to jest ze sprzedającymi (nie wszystkimi, oczywiście!). Zdjęcia podeślę później, bo na razie nie mam aparatu - ale na prawdę wygląda to po prostu jak G13BA.
Cieszę się niezmiernie z odzewu jaki tu dostałem, bo wydawało mi się, że w Polsce temat Swifta jest nieco martwy. Już zdążyłem się zakochać w tym autku i mam nadzieje zostać z nim na dłużej
Powiedzcie jeszcze, czy jest jakaś metoda naprawy 'mało precyzyjnej' skrzyni biegów? Czuć po prostu, że biegi nie wchodzą dokładnie tak, jak trzeba, tylko są 'latają' nieco na boki. W innym samochodzie to była kwestia wymiany jakiegoś wyrobionego plastiku, a jak to jest w Suzuki?
-
jezeli masz luzy na drazku zmiany biegów to nie jest to piekne tu plastik sie nie wyrabia a takie fajne tulejki, które dostac jest ciezko, a jak sa (ASO) to kosztuja fortune. wtedy lepiej nie dowalonych uzywek szukac. ale wpierw musial bys sprawdzic czy to ona sa przyczyna
-
A jak się do tego dobrać? Jeżeli to jakiekolwiek tulejki, to można to zawsze dotoczyć.
-
wg mnie dotaczanie odpada. tak się dobrać że jedna osoba siedzi w aucie, merda sobie drązkiem zmiany biegów, a druga osoba siedz pod autem i sprawdza jakie duze są luzy
-
Dlaczego dotaczanie odpada? I co trzeba rozkręcić, żeby to widzieć?
-
wchodzisz pod auto i widzisz miejsca obrotowe drążka zmiany biegów.