Swap silnika w Samuraiu z 1,0 na 1,3 68km
-
Witam
Tak jak w temacie orientuję się ktoś co konkretnie potrzeba do takiego swapa? Silnik 1,3 mam ze swifta 4x4. Jakie rzeczy muszę skompletować do Samuraia, łapy silnika czy skrzynia z 1,0 podejdzie?
Pozdrawiam
-
ale nie rozumiem... do samuraja chcesz wsadzić 1.0 ?
-
ma samuraja 1.0 i chce włożyć silnik od swifta 1.3 8v
Odpowiedzi najlepiej szukaj na forum samurai , jest tam na pewno kilka chlopaków ktorzy ogarniaja swapy .
-
to takie były ?
-
-
No własnie byly i jest on delikatnie mowiac za słaby.. Wiem że ktoś u nas na forum jest co wkładał silnik GTI a to w sumie blok jest identyczny z zewnątrz jak ten 1,3 G13B 68km
-
tylko ze np w swifcie inaczej są łapy pomiędzy g10 a g13B/G13BA, nie wiem jak w samuraju.
w swiftach skrzynie pasują plug & play w tych silnikach.
-
Oczywiście Samurajów 1.0 nie było, tylko SJ410, ale tu nie o tym mowa.
Nie chcę kolegi wprowadzać w błąd, ale z mojej wiedzy wynika, że 1.3 nie pasuje do skrzyni od 1.0. Rozważając zmianę silnika, proponuję kierować się w stronę 1.6 - z Vitary czy Baleno. Do tego skrzynia z samuraja (nadbieg zawsze się przyda) + flansza ogólnodostępna na popularnej platformie aukcyjnej w cenie 100pln. Reduktor można zostawić, bo to dobry i chodliwy towar, a ponadto przełożenia wyjdą takie, że będzie można na 2 gume palićJak wygląda sprawa z mocowaniami silnika i skrzyni - nie podpowiem. Ale to przy swapie nie jest największym problemem. Roboty z przekładką 1.0 na 1.3 będzie tyle samo, co z 1.0 na 1.6 (mimo wielu różnych opinii, jednak polecam szukać 16v, a nie 8v). Koszty również nie będą znacznie większe, a efekt zdecydowanie lepszy.
Pzdr, Wilku
-
tak tylko ze silnik 1,3 mam a ja 1,6 musialbym kupic;p