GTI 16v - problem z obrotami
-
A - termozawór podwyższający wolne obroty biegu jałowego w czasie rozgrzewania silnika. Powinna go podgrzewać ciecz z układu chłodzenia (obieg płynu zaznaczony literą C). Zawór w czasie nagrzewania silnika tworzy baypas przepustnicy i podaje więcej powietrza.
U ciebie jest trochę inny ten zawór. Ale jego zasada działania nie powinna być inna. Zobacz, czy masz podłączony przez ten zawór obieg płynu i czy zawór połączony jest z dolotem przed przepustnicą (u Ciebie powinien być podłączony między przepustnicą, a mikserem)B - amortyzator przepustnicy
C - Podgrzewanie termozaworu i przepustnicy.
Sprawdź dokładnie, gdzie masz podłączony termozawór. On może powodować problemy. W MK2/3 rozmieszczenie elementów jest nieco inne, ale ogólna zasada działania układu jest taka sama.
Jeszcze zdjęcia MK3. Może coś Ci podpowiedzą.:
pzdr, W
-
Wow, to jest dopiero opis Chyba jest wszystko teraz dla mnie jasne, wieczorem to posprawdzam i dam znać.
Pisałeś też "5. Zaworek zwrotny, to pozostałość po starej instalacji. Dokąd idzie i po co jeszcze go trzymasz?" - który to ten zaworek zwrotny ?
Pozdrawiam
-
Po przeanalizowaniu zdjęć opisów i wyciągnięciu wniosków jest tak: wydają mi się podejrzane 3 rzeczy:
1. Zapowietrzony układ chłodzenia - po ściągnięciu wężyków doprowadzających płyn do termozaworu i powrotu z przepustnicy poleciało sporo powietrza.
2. Termozawór w ogóle nie jest podpięty w dolot powietrza (widać to na ostatnim moim zdjęciu) - i wygląda jakby tak miało być.
3. no i ciągle myślę o zacinającej się przepustnicy.
Cała reszta wygląda dobrze. -
A gdzie jest podłaczony termozawor? Bo odchodzi od niego przewód. Może zupełnie zaślep ten termozawór.
Ja przegrałem z zacinającą się przepustnicą - kupiłem drugąpzdr, W
-
Wchodzi do niego woda a drugim wężykiem woda idzie do przepustnicy - i to wszystko, nie ma żadnych innych podłączeń.
-
To wychodzi na to, ze zaworka tak jak by nie bylo.
Nie mam wiecej pomyslow. Powalcz z lewym powietrzem i przepustnicą. Moim zdaniem tu tkwi źródło problemu. Może przy wtryskach puszcza?
Spróbuj również na rozgrzanym silniku pozaślepiać wszystko, co dochodzi do kolektora (no oprócz wtryskiwaczy i przepustnicypzdr, W
-
Z tego co tutaj widzę to zastanawiają mnie 2 rzeczy:
1. Czy Przepływomierz podłączony tak blisko odmy to dobry pomysł (bardzo łatwo druciki mogą się zabrudzić przecież).
2. Zamiast miksera stanowczo bym radził założyć BLOSa - plus 10%-15% mocy by to mniej więcej dało (a raczej odzyskało względem zwykłego miksera) -
I co? Usterka zdiagnozowana? Problem naprawiony?
pzdr, W
-
temat na chwilę obecną nie skończony. Ze względu na warunki atmosferyczne i "eksmisje" z garażu muszę sprawę silnika pozostawić do wiosny. Jak na razie da się jeździć Dzięki wszystkim za pomoc, dużo dowiedziałem się na temat tego silnika. Jak skończę naprawę na pewno podzielę się spostrzeżeniami na forum.
pozdrawiam
-
I co? Usterka
zdiagnozowana? Problem naprawiony?
pzdr, WWitam, jak obiecałem nastała wiosna i temat wrócił.
Generalnie jest już po problemie, najpierw regenerowałem reduktor LPG. Po regeneracji reduktor zaczął całkowicie świrować, znajomy gazowiec powiedział że OMVL wogóle się nie regeneruje tylko od razu wyrzuca i kupuje nowy. Pod siłą argumentów i braku pomysłów kupiłem nowy reduktor BRC tecno. Tu już miałem dużą poprawę ale min. obroty jakie udało mi się ustawić to 2000. Uwagę skupiłem wiec na przepustnicy. Rozebrana w drobny pył, wszystko wyczyszczone, poskładane i uszczelnione na nowo. Do tego zaślepiłem całkiem zawór wolnych obrotów (wcześniej odpinałem go od układu chłodzenia - zero poprawy).
Finał: 900/1000 obr/min - sztywno, na zimnym i na ciepłym - pełen sukces.
Wszystkim pomocym dzięki - Samurai śmiga pięknie