2WD i 4WD a sprawa półosi..
-
Kto coś wie niech mówi a jak nie wie to nie zaśmieca Czy półosie z GTI pasuja przegubem wewnętrznym do skrzyni swifta/justy 4wd?
sprawa druga.. czy półosie z GTI i swift 1.6 są zamienne? chodzi mi o przeguby przy skrzyni bo zewnętrzne to wiem ze są takie same
Albo inaczej... może ktoś ma na wierzchu i mógłby zwymiarować półosie od gti średnice i ilość zębów na frezie i średnice pod pierścień uszczelniający.
Generalnie chodzi o to by bez problemu założyć większy hamulec do 4wd -
Przeguby justy->gti nie są w żaden sposób kompatybilne.
Zaś hamulce gti->justy jak najbardziej tak. Przypuszczalnie w 4WD jest podobnie.
-
półosie nie pasują a hamulec założysz trzeba tylko troszkę zmniejszyć średnice tarczy ale niewiele i wkałdasz do 4wd hamulec z gti
-
Albo delikatnie podcinasz zaciski i masz to z głowy przy wymianie tarcz na nowe w przyszłości.
-
dokładnie
-
Toczenie tarczy lub podcinanie zacisków to słabe tematy skoro szukam poprawy hamulców a obie opcje to pogorszenie jakby nie patrzeć bo albo tarcza mnie jsza albo klocek pracuje po mniejszej średnicy. A odnośnie niekopantybilnosci przegubów (ciągle chodzi o wewnętrzne to ktoś to sprawdzał już czy to takie tylko przypuszczenia??
-
Ale chłopie masz problemy... Po co w ogóle prosisz o wypowiedzi skoro wiesz lepiej? U mnie to śmiga, u Damiana też. Ja jeżdżę na co dzień i sobie chwalę, Damian pociska w amatorkach i o dziwo! auto wydaje się też zwalniać jak należy.
Półosie w GTi są grubsze, przeguby też. Ponadto długości krótkiej półosi przegubu (tej pracującej w mech. różnicowym) są różne dla Gti a justy/4wd.
Tarcze trzeba zebrać tyle co raptem zgorzeliny się zrobi na jej zewnętrznej krawędzi, czyli mówimy tu o wielkościach rzędu 2-3mm. Klocek pracuje jakieś 6-7mm od tej krawędzi więc pełną swoją powierzchnią po średnicy minimalnie mniejszej niż w GTi.
Jeszcze jakichś argumentów potrzebujesz?
-
Przejechałem już dziesiątki imprez na seryjnym napędzie z 4 wd na najkrótszej skrzyni jaka istnieje do 4wd i nie wymieniłem ani jednej półosi i ani jednego przegubu. hamulce też dają rade nawet na seryjnym klocku z textara
-
Kolego Dawca . Zakładałem juz zaciski GTI do piasty z justy i wiem ze tu brakuje tam obciera. Ale może ja zbyt perfekcyjny jestem i chce miec np. o 0,0001 promila lepsze heble niz TY:) to ze klocek pracuje ileś tamm mm od rantu to ok.. ale zmierz sobie jak odsadzony on jest gdy jest piasta i hamulec z gti a piasta od zwykłego swifta i hamulec z gti.. i wyjdzie ci róznica... moze mała ale wyjdzie. poza tym .. gdyby.s miał troche wiedzy więcej wiedziabyś ze swifty 1.6 4x4 miały duże hamulce takie jak w gti.. dlatego pytam sie czy ktos to przerabiał bo .... MOŻE zamiast cudowac jest prostrze rozwiązanie i lepsze. A kończac jak sie okaże że ciagle jest problem to siobie dorobie półosie i bede miał dokładnie tak jak chce. .. jednak najpierw pytam.
-
To skoro przymierzałeś heble z gti do justy wiesz ile brakuje. Tarcze z gti mają 250mm średnicy a te z 4WD 231mm więc nawet jeśli brakuje miejsca na zacisk rzędu 2-3mm i tak jesteś do przodu montując te z GTi. Zresztą z pewnością odczujesz te 2-3mm klocki bliżej osi tarczy, które tak Ci spać nie dają, powodzenia
-
Tak naprawde nie chodzi o te 2-3mm tylko o wiedze użyteczną. Sporo ludzi tu zagląda żeby sie czegoś dowiedzieć .. a ja chce tylko rozwiazać to sprawe definitywnie.. czy bez kombinowania sie da czy nie używając ori części. Pozostaje jeszcze kwestia wewnetrznych przegubów z 1.6 ale z FWD bo takie półosie łatwiej dostac i by było sympatycznie jakby one załatwiały sprawe
Szkoda ze miedzy swiftami nie ma tak jak w normalnych subarkach np impreza/legacy gdzie praktycznie wiekszość czesci jest jak klocki lego.
-
powiem tak, przegub wewnętrzny 1.6 ma inny frez niż przegub wewnętrzny 1.0. tak przynajmniej kojarzę jak przekładałem u siebie silnik.
-
Tak to prawda, biedzę się z hamulcami z gti do zwykłego swifta i też kombinowałem z półośką- nie da rady bez cięcia i spawania, względnie frezowania Najprostrzym rozwiązaniem pozostaje zdarcie tych 2mm ze średnicy zew. tarczy. Zabieg ten nie wpływa na wytrzymałość konstrukcji, koledzy to już wyżej wytłumaczyli.
-
To może być dobra wiadomość