Wymiana tracz Swift GTI
-
Witam,
Postanowiłem wymienić tarcze z przodu i szczęki bo już swoje przeszły - ma ktoś jakiś manual jak to się robi? czy potrzeba jakieś specjalne narzędzia?
Jakie tarcze polecicie do sportu? i jaką mają średnicę? -
Odkrecasz zacisk nie pamietam czy z jarzmem czy bez , potem najwiekszy problem to odkręćenie tarczy . Tryma się ona do piasty na dwie małe srubeczki na subokręt gwiazdkowy i często one nie chca sie odkrecic dlatego trzeba je rozwiercic. Zeby zdjac tarcze która trzyma sie mocno na piascie wkrecasz w dwie drugie dziurki srubki i krecisz aż tarcza sama odejdzie
przód tarcza na 250mm . Myśle nad zestawem tarcze speedmax i klocki kashiyama. Warto?
-
ściągasz zacisk później klocki później jażmo i na końcu tarcze no i podstawa musisz jakoś cofnąć tłoczek i zacisku
-
Jak się trochę popuka w te śrubki to da radę je odkręcić
Mi poszły wszystkie cztery ostatnio jak grzebałem przy tarczach, na dodatek miały na sobie trochę farby od malowania zacisków i tarcz. -
a ja mam takie małe fajne urządzenie jak wykrętak udarowy. narzedzie super jest w przypakdu śrub krzyżakowych ktore się nie wykręcają. puści każda śrubka.
W celu wymiany tarcz ściągasz całkowicie zacisk od zwrotnicy - zlaecam kluczem udarowym. Jak się dobrze zapieką to zrobisz sobie z łba śruby rozmiar mniejszy
jak tarcza stara idzie do wywalenia to wg mnie wokoło delikatnie opukiwać młotkiem i pójdzie.
piastę dokładnie oczyścić.
Jak zacisk zdjęty będziesz miał to polecam ocenić stan tłoczków i uszczelek oraz całość nasmarować żeby mieć spokój na przyszłość.
-
Tarcze i klocki, które podał Plastekk są ok. I dobra cena i całkiem jakość. Ewentualnie klocki Ferodo Premier.
Demontaż:
Najlepiej ściągnąć najpierw zacisk potem jarzmo.
W zacisku trzeba sprawdzić czy nie cieknie płyn spod uszczelnienia tłoczka, czy fartuch na tłoczku jest cały, czy gumki na prowadnicach są ok i czy prowadnice lekko chodzą. Jeśli coś jest nie tak - kupujemy odpowiedni zestaw naprawczy AutoFren i walczymy.Jeśli chodzi o śrubkę/śrubki trzymające tarczę do piast - najważniejsze - dobrać śrubokręt lub klucz, który idealnie(!) pasuje do łba. Przyłożyć klucz/śrubokręt na miejsce i ze dwa razy porządnie zaje..ć młotkiem! Jak ktoś nie umie, można przypie.....ć, ale tylko raz. Po tym jeszcze raz dobrze włożyć klucz/śrubokręt, porządnie docisnąć i jednym mocnym ruchem ruszyć śrubę. Jeszcze się nie zdarzyła taka co by mi się oparła. Przynajmniej z tych trzymających tarcze. A i inne raczej też zbyt mocno nie protestują .
Potem ściągamy tarczę jak plastekk opisał.Montaż:
szczotką drucianą porządnie czyścimy piastę. To jest najważniejsza rzecz w montażu nowych tarcz! Tarczę zmywany Braklenem lub innym zmywaczem do hamulców. Zakładamy tarczę na piastę i przykręcamy (nowymi śrubkami jeśli trzeba). Czyścimy blaszki ,po których suwają się klocki, w jarzmie. Przykręcamy jarzmo. Ewentualne tłuste plamy, narobione łapami po zmywaniu tarczy, zmywamy ponownie.Zakładamy nowe klocki do jarzma. Wciskamy tłoczek (specjalny przyrząd lub dwa młotki/rurki/whatever). Zakładamy zacisk. Przykręcamy zacisk. Czynność powtarzamy w odpowiedniej ilości razy, zwracając uwagę na to, że każde z kół robimy tylko raz, bo inaczej nie starczy nam nowych części.
Wsiadamy za kierownicę i pompujemy hamulcem!!! aż zrobi się twardy (taki jak normalnie). Sprawdzamy ilość płynu w zbiorniczku. To co ponad Max odciągamy strzykawką - nie pijemy płynu hamulcowego! .
Można odpalić i jechać. Na początku hamulców może nie być prawie wcale. Pierwsze 300-400 km hamujemy lekko i krótko, żeby ułożyć i dotrzeć tarcze (w przeciwnym wypadku zeszklą się i będą bardzo słabo hamować).
-
W celu wymiany tarcz ściągasz całkowicie zacisk od zwrotnicy - zlaecam kluczem
udarowym. Jak się dobrze zapieką to zrobisz sobie z łba śruby rozmiar mniejszy
Jeśli masz kiepskie klucze to owszem. Dobry klucz nie zrobi czegoś takiego. Śruby od mechaniki w Swifcie są naprawdę dobrej jakości. Oczywiście najlepiej założyć klucz i uderzyć go porządnie ręką, wtedy zadziałamy udarowo. -
DO GSa to by było coś takiego? SpeedMax
To mieliście na myśli? Mam u siebie właśnie w taki sposób nacinane. Być może to właśnie takie (z takimi już kupiłem).
A jak powinno się traktować nowe tarcze, może poradzicie tu tak ogólnie. -
DO GSa to by było
coś takiego?
SpeedMax
To mieliście na
myśli? Mam u siebie właśnie w taki sposób nacinane. Być może to właśnie takie (z
takimi już kupiłem).
A jak powinno się
traktować nowe tarcze, może poradzicie tu tak ogólnie.Super tanio znalazłeś! 60 zł + przesyłka za komplet
Ciekawe, czy to oryginał
A co do traktowania nowych tarcz to Toydols napisał o tym 2 posty wcześniej
-
Właśnie czy oryginał to nie wiadomo
Co do traktowania to nie doczytałem -
Dzięki za odpowiedzi - Toydols kiedyś mnie nauczysz różnicy między za..bać a przy...olić
Te Speedmaxy pasują tylko do GS-a tak? bo w GTI na bank są 250mm?
Myślę że pójdę wskazaną drogą zobaczymy czy uda się to złożyć do kupy ;D -
Toydols kiedyś mnie nauczysz różnicy między za..bać a przy...olić
Nie widzę problemu. Zapraszam do garażu -
A na tył do GSa jakie szczęki byście polecili?
-
wracam jeszcze do tematu ponieważ czytałem że zaciski od CRX-a pasują P&P - czy tak jest na pewno? jakiś konkretny model? Myślę że przy wymianie łożyska i szpilki zrobić wszystko - tylko czy decydując się na zaciski od crx-a muszę kupować inne tarcze?
Czy poza lepszym hamowaniem przekłada się to też jakoś na ceny - czy szczęki są tańsze niż do Swifta? -
nie szczeki a klocki hamulcowe trzeba zakupic do crx
pasuja od crx II ed9 i ee8.
ja mam tarcze od Swifta 250mm i zaciski od crx ed9 z klockami Trw (miękkie)
oprócz paru zabiegów kosmetycznych pasuja p&p