[swift 1.0 2003] montaż instalacji gazowej
-
hej!
Zaczynam więcej jeździć i myślę o założeniu instalacji LPG.
Poczytałem w FAQ ale chyba już kilka latek minęło od napisania, bo jak gazownik usłyszał przez telefon nazwy centralek to powiedział, że już się takich nie montuje.
Nie bardzo się znam na rzeczy więc nie wiem czy gościu ma rację czy mydli oczy.Byłbym wdzięczny za wszelkie rady i uwagi.
pzdr
-
butla w koło zapasowe. parownik emmegas 94 (czy tam elpigaz 94), centralka bingo m lub bingo s4 (to prawie to samo więc jak kto woli). ponieważ masz mk5 t jeszcze jakś dodatkowy emulator drugiej sondy lambda
-
Drugiej sondy nie trzeba emulować.
-
ok, dzięki za info
jutro pogadam z gazownikami w okolicy i zobaczymy co zaproponująpzdr
-
Ogólnie swift jest bardzo tolerancyjny na gaz. Potrafi chodzić bez problemu nawet bez emulacji, ale nie będziemy tu się zagłębiać w szczegóły. Pilnuj gazowników pod takimi względami:
-centralki są teraz różne, ale na pewno nic z firmy lecho. To jest tania porażka.
-Nie daj sobie wcisnąć, że auto na gazie będzie dużo bardziej mulaste. Znaczny spadek mocy na gazie spowodowany jest złym montażem/regulacją instalacji. Ogólnie rzecz mówiąc im mniejszy mikser gazu, tym gazownikowi łatwiej wyregulować instalację, ale Ty masz pod butem mniej, czyli jest sprzeczność interesów. Jeśli auto będzie znacząco gorzej przyśpieszać- opierniczać i reklamować montaż
-po montażu butli zobacz pod spód jak idą węże, oraz jak jest rozwiązane przejście węży przez podłogę bagażnika. Zly montaz w tym miejscu= korozja
-Nie przyjmuj ewentualnych tłumaczeń, że "na gazie musi się palić check engine [choć w swifcie to rzadkość]". Ty jako użytkownik masz praktycznie nie czuć różnicy w jeździe PB/LPG
-Wiązka od gazu musi być w ochronnej koszulce lub peszlu, jeśli nie- auto nie spełnia wymogów
-!!WAZNE!!W homologacji jest miejsce na wpisanie składu spalin samochodu po montażu instalacji. Prawie każdy gazownik wpisuje tam wzorcową wartość- bez rzeczywistego badania. Trzeba przypilnować żeby po montażu zrobili analizę spalin
-Póki co unikaj zbiorników gazu firmy irene. Jest z nimi problem, diagności przeglądów nie chcą podbijać na butle wyprodukowane w ostatnich latach. Firma irene miała jakiś problem z papierami, niby ostatnio wygrali sprawę w sądzie z TDT, ale dla świętego spokoju lepiej wybierać inne firmy -
Trochę poszperałem w necie i znalazłem dwie firmy w Gorzowie; obie związane z Czakram, jedna dodatkowo Bosch-Service. Obie montują BRC.
Dostałem już odpowiedź od jednej - proponują BRC just w komplecie za 1700 PLN.
W drugiej just kosztuje 2100 PLN ale do monowtrysku polecją układ na bingo m 1800 PLN.Ten droższy warsztat robi tylko gaz a tańszy zajmuje się jeszcze mechaniką.
Teraz na dwoje babka wróżyła.ps. znalazłem linka do specyfikacji:
http://www.autokoba.pl/dane/file/folder_just.pdf -
Bierz BRC. Jest to jedna z najlepszych firm jeśli chodzi o instalacje gazowe. (Wiem bo w serwisie takie montujemy). Nie ma z nimi praktycznie żadnych problemów poza tym że guziczki w kabinie są niezbyt udane, ale poza tym jednym mankamentem instalacja godna polecenia.
Montaż takiej instalacji to około dwa dni robocze także długo nie trzeba czekać. Jak się już wszystko wyreguluje to pozostaje się tylko cieszyć bezawaryjnym użytkowaniem.Pozdrawiam, Masa
-
ta... ale jak padnie to kaplica. Koszty części zabijają.
Swift jest bardzo tolerancyjny, nie ma też co wydziwiać. Jako ciekawostkę podam fakt, że rok jeździłem na własnoręcznie zmajstrowanej i założonej instalacji Igen. Śmieszne jest to, że działała ona dużo lepiej, niż markowa IIgen zamontowana później w renomowanym warsztacie (musiałem zmienić instalkę- na nielegalu co chwile dowód leciał do wora, a uzyskanie przeglądu to marzenie nie do spełnienia ;))
-
Jeżdżę z Bingo M i jest świetnie. Swift zagazowany bodajże od 2007 roku u poprzedniego właściciela. U mnie żadnych większych problemów nie było.
Polecam.