TPS 3-pin dobra praca?
-
Witam
Pomierzyłem napięcia wychodzące z czujnika TPS przy ustawianiu tego cuda i wyszło mi coś dziwnego i chciałem zapytać czy to normalna praca TPSa ?- w pierwszym pinie (od strony frontalnej) ma stałe +5v,
- w drugim pinie napięcie po dodadniu troche gazu skacze z 0 na 3,75, następnie 4,5 volta i niedarady ustawić na zalecane ok 1v przy 0.35 mm otwartej porzepustnicy,
- w trzecim pinie napięcie gwałtownie zmniejsza się z 5v do 0v na środku otwartej przepustnicy i dalej ją otwierając rośnie spowrotem do 5v,
Model TPSa to Denso 179950-0261 choć nie wiem czy ma to znaczenie.
Suzuki Swift 91r. 1.3 pojemność
Prosze o pomoc, bo w 4-pinowym TPS w innej suzuki normalnie płynnie mi rosło napięcie, nie wiem jak pracuje 3-pinowy TPS
-
TPS 3 pin czy 4 pin ale 3 przewody ?
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1037309#Post1037309
masz taki jak w tym temacie ale na samym dole ? -
Dokładnie taki na 3 przewody Czyli normalnie pracuje, bo objawy są prawie takie same, więc według tego schematu mam ustawić tak ??
Dzięki z góry
Te moje Suzuki to wogóle jakaś przejściówka, pełno w nim części z Mk1 Pewnie poskładali z tego co im zostało na magazynie z poprzedniej produkcji.
Wydaje mi się, że tu TPS ma tylko za zadanie informować komputer, że daje gazu, lub nie, a sonda lambda ustawia mieszanke. Zwiększone ciśnienie w kolektorze podczas otwarcia przepustnicy wyprzedza zapłon, co sprawia, że przyspiesza, więc mam zepsutą albo sondę albo te cudo przy aparacie co wyprzedza zapłon, bo nie chce mi przyspieszać prawiłowo. Moge się mylić, bo nie jestem mechanikiem ani absolwentem szkoły mechanicznej. Taka prosta konstrukcja, a nie moge dojść co do czego. -
jest tak jak piszesz. a może poprostu łapie ci lewe powietrze ? wężyk od map sensora sprawdź np. i wsłuchaj się ruszając wężykami czy nie ma gdzies syczenia.