Podciśnienie w kolektorze ssącym
-
Zrób porządek z tym
regulatorem na tip-top, bo na oko regulować dawkę paliwa to można...
Jak będziesz za
długo na zubożonej mieszance jeździł to padnie uszczelka pod głowicąAlbo tloki.
Ogolnie sie nie oplaca. -
Dzisiaj wyczyściłem podstawę regulatora - skrobałem śrubokrętem dodająć odrzewiacza na szmatce i ściagałem ten syf odkurzaczem, żeby te paprochy nie wleciały we wtrysk
wybrałem się nawet po membrankę - ku mojemu zdziwieniu idealnie dobrałem rozmiar ale nie dopasowałem tego pierścienia, który jest pod spodem i na zewnątrz, poprostu jest za duży (identyko: http://allegro.pl/nowa-membrana-gaznika-vw-golf-ii-skoda-audi-seat-i2221370571.html) Wziąłem z tym bolcem, bo myślałem, że go roznituje.
Byłem w trzech sklepach i dostałem tą membrane do skody favoritki, nic innego nie było, a do swifta napewnoOd jakiego samochodu mogę coś takiego dopasować?
-
Membrana moze byc z czegos innego, byle by sie rozmiary pokrywaly. Najwazniejsza jest sprezynka, ktora to musi byc ze swifta bo od niej zalezy cisnienie.
-
Wymieniłem membranę, sprężynkę też, bez zmian jednak.
Dlatego jeszcze tą pompę postanowiłem wymienić. Kupiłem zamiennik pasujący np. do Polonoza z 1-pkt wtryskiem (podaje ciśnienie 1,3 bar). Umieściłem go w starej obudowie i nawet to spasowało:
Pytanie: Czy ten filtr jak na zdjęciu może taki być? Bo oryginalne swiftowe są takie podłużne.
(w poniedziałek biorę się za wymianę i mam nadzieje, że zda test ta pompka.)
edit. przy okazji zapytam osłony przegubu marki QUINTON HAZELL są warte kupna?
-
szukaj osłony spidan - dobra jest.
wciaz uwazam ze szukasz przyczyny nie potrzebnie w pompie paliwa.
-
wciaz uwazam ze
szukasz przyczyny nie potrzebnie w pompie paliwa.No też tak myślę właśnie, ale mój mechanik od japończyków jest przekonany w 100%, że to jej wina.
-
srawdzaleś ten zaworek zwrotny ?
sprawdzaleś ciśnienie po odłączeniu przewodu powrotnego przy wtrysku i zbieranie paliwa do oddzielnego pojemnika ? (wykluczone zostało by zblokowanie układu powrotnego).
-
No też tak myślę
właśnie, ale mój mechanik od japończyków jest przekonany w 100%, że to jej wina.Jeśli tą pompę polonezowską zastosujesz to teoretycznie możesz wyeliminować problem, bo ona daje takie ciśnienie bez regulatora, takie jakie daje swiftowa pompka 3 bar + regulator
Trzymam kciuki, bo sam mam taką pomkę na stanie i zastanawiam się, żeby ją zamontować
Tylko ja zamontowałbym ją z tego powodu, że oryginalna swiftowa pompka tak zagłusza mi cb radio, że rezygnuję z jego włączania
Chyba się zdecyduję, bo przydałoby się zdjąć profilaktycznie bak, przepłukać go, zmienić filtr paliwa, który czeka na montaż już ze 2 lata
Także załóż, popróbuj i zdaj relację... Ciekawe, czy 1,3 bara na pompce z Poldka wyda przy energicznym przyspieszaniu w 1,3 i czy fabryczny regulator ciśnienia paliwa nie zwariuje jak dostanie takie małe ciśnienie
-
Pompa zaadaptowana, podaje paliwo w takim stopniu, żeby samochód jechał na wysokich obrotach jeszcze nie sprawdzałem. Mniej kopci, praktycznie w ogóle, nie czuć tego nieprzepalonego paliwa.
Ale dlatego, że pompa to zamiennik to słychać jej pracę przy przekręceniu w pozycję zapłonu i po uruchomieniu silnika teżZdam relację jak wyjęźdzę to co mam w baku.
-
Pompa zaadaptowana,
podaje paliwo w takim stopniu, żeby samochód jechał na wysokich obrotach jeszcze
nie sprawdzałem. Mniej kopci, praktycznie w ogóle, nie czuć tego nieprzepalonego
paliwa.
Ale dlatego, że
pompa to zamiennik to słychać jej pracę przy przekręceniu w pozycję zapłonu i po
uruchomieniu silnika też
Zdam relację jak
wyjęźdzę to co mam w baku.Czekam na info - zobacz jak wkręca się na wyższe obroty
Moją fabryczną słychać też jak auto pracuje - od tyłu auta trzeba podejść
-
Czekam na info -
zobacz jak wkręca się na wyższe obroty
Moją fabryczną
słychać też jak auto pracuje - od tyłu auta trzeba podejśćPrzejechałem się kawałek, wchodzi na wyższe obroty bez żadnych problemów, do 5 tys. podkręciłem, więcej nie chciałem, bo nie lubię jak wyje
wydaje mi się, że chodzi już ciut ciszej, może musi się dotrzeć -
Przejechałem się
kawałek, wchodzi na wyższe obroty bez żadnych problemów, do 5 tys. podkręciłem,
więcej nie chciałem, bo nie lubię jak wyje
wydaje mi się, że
chodzi już ciut ciszej, może musi się dotrzećżeby się całkiem nie dotarła
-
żeby się całkiem
nie dotarłaNie strasz, bo już mi się wydaje, że zakończyły się problemy z wysokim spalaniem
Nawet zauważyłem że inaczej gaśnie silnik bo wcześniej tak szarpało nim, jak stacyjkę przrkęciłem. -
Nie strasz, bo już
mi się wydaje, że zakończyły się problemy z wysokim spalaniem
Nawet zauważyłem że
inaczej gaśnie silnik bo wcześniej tak szarpało nim, jak stacyjkę przrkęciłem.Czekam na dalsze wyniki testu pompki
-
Pompa działa, ale wskazówka zaczęła baaardzo szybko opadać już na drugi dzień.
W tym momencie mam zrbobione 75km (za 17 litrów ), jeszcze z 50 powinienem zrobić (tak oceniam po wskazówce).Więc powracam do pomysłu zaworka i powrotu paliwa: czy może być tak, że zatkany powrót naprawdę nie wraca paliwa do baku i to wszystko stoi w wężykach, przez co potem leci z poworotem we wtrysk ?
-
powtarzam pytanie:
Cytat:
srawdzaleś ten zaworek zwrotny ? sprawdzaleś ciśnienie po odłączeniu przewodu powrotnego przy wtrysku i zbieranie paliwa do oddzielnego pojemnika ? (wykluczone zostało by zblokowanie układu powrotnego).
-
Ciśnienia nie sprawdzę, bo nie mam manometru do płynów, a zbieranie paliwa sprawdzę jeszcze dzisiaj.
-
Widze, ze dalej nie rozumiecie jak dziala prosty uklad paliwowy.
Po pierwsze to, ze pompa daje 1.3bar, to jest wartosc dla jakiegostam przeplywu (lub max cisnieni przy malym przeplywie) - jak zmniejszysz przeplyw albo zwiekszysz to cisnienie sie zmieni.
Po drugie regulator ustawia cisnienie, wiec pompa powinna byc w stanie dostarczyc paliwo o wiekszym cisnieniu (przy przeplywie koniecznym do podania paliwa na moc max) niz cisnienie otwarcia regulatora - ten sie otworzy i zrzuci nadmiar do powrotu.I tutaj sedno - jezeli powrot jest zablokowany czeciowo lub calkowicie, to otwarcie regulatora nic nie da i cisnienie w ukladzie bedzie dalej zbyt wysokie. Moze spadac wraz z moca generowana przez silnik, bo wtedy potrzeba wiecej paliwa - mniej jest nadmiaru i tymsamym cisnienie jest nizsze niz na niskich obrotach i obciazeniu, gdzie silnik potrzebuje duzo mniej paliwa.
Przemyslec, zapiac manometr przed i za regulator i wyciagnac wnioski.
-
jezeli powrot jest zablokowany czeciowo lub calkowicie, to otwarcie regulatora nic
nie da i cisnienie w ukladzie bedzie dalej zbyt wysokie.Jeszcze nie wiem, co to za metalowy wężyk, mam nadzieje, że jest to powrót. Ewidentnie przygnieciony:
-
Podniosłem auto, zacząłem grzebać koło tego wężyka - przerdzewiały metalowy przewód się przełamał. Zaczęło się lać paliwo, ja zacząłem nerwowo podkładać jakieś słoiki, pojemniczki żeby się nie przelało za dużo i pewnie bym tak leżał z tymi pojemniczkami, dopóki nie wpadłem na pomysł, żeby odkręcić korek wlewu paliwa - podciśnienie w baku zeszło, przestało się lać, uff. W celu sprawdzenia, przekręciłem na pozycję zapłonu, żeby pompa coś zassała i żeby wyeliminować ten przewód jako dopływowy - i o dziwo nic się nie lało.
Może jeszcze dzisiaj podjadę do sąsiada na kanał, żeby zrobić ten wężyk, zaimplikować tam gumowy narazie.Wniosek taki, że jednak musiałbyć zablokowany/przyblokowany powrót, przez co to podciśnienie w baku, czy może podciśnienie w baku spowodowane jest czymś innym?