suzuki swift gaśnie po odpaleniu
-
Sorki ze nie wytlumaczylem ale tak suzuki to jest rocznik 1994 1,0 HB i mam problem taki ze mi chodzi coraz gorzej jak go odpale. odpalam go i on mi dziwnie przerywa paliwo przy dodaniu gazu do tego stopnia ze gdy zbyt gwaltownie go dodam to zgasnie i juz nie odpali , sam po jakims czasie chodzenia na biegu jalowym rowniez sam zgasnie i jak go chce odpalac to juz nie odpala i slychac tylko dziwne jakies tykanie i strzelanie w okolicy wydechu pod siedzieniem i tak jest po kazdym zgasnieciu . wczoraj udalo mi sie samemu odczytac kody bledow i wyskoczylo mi ze mam nastepujace bledy :
14
21
23
kumpel mowi ze czujnik polozenia przepustnicy to podstawa do wymiany. -
Po co od razu wymieniać - sprawdź go:
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1037309&an=Skopiowane z dawnej strony klubu swifta:
12.......... To Twój szcz??liwy dzie?. Brak defektów. Wszytko OK.
13...........Oxygen sensor. Sonda lambda. Zamontowana jest na kolektorze wydechowym z g?owicy patrz?c od przodu z góry. W silnikach 1.0 trzeba schyli? si? nieco w lewo, jest troszk? ukryta.
14.......... Coolant temperature sensor. Czujnik temperatury.
21 .......... Throttle switch (manual transaxle). Czujnik po?o?enia przepustnicy TPS (r?czna skrzynia biegów).
23.......... Mainfold air temperature sensor. Czujnik temperatury powietrza. (B). Pod obudow? filtra powietrza.
25........ Mainfold air temperature sensor. Czujnik temperatury powietrza.
24.......... Speed sensor. Sensor szybko?ci. Manualna skrzynia biegów: czujnik jest zintegrowany z pr?dko?ciomierzem w desce rozdzielczej. Automatyczna skrzynia biegów: czujnik w wkr?cany w obudow? skrzyni biegów.
31 .......... Mainfold absolute pressure sensor. MAP. Sensor ci?nienia. Pod "podszybiem".
41 .......... Ignition signal. Sygna? zap?onu.
42.......... Crank Angle Sensor. Sensor k?ta zap?onu. Czujnik umiejscowiony we wn?trzu aparatu zap?onowego.
51 .......... EGR - Exhaust Gas Recirculation System.Czy wszystkie wtyczki podłączone ? czy resetowałeś kompa ? zrob mu reseta i ponownie odczytaj kody błędów ze wszystkimi wtyczkami podłączonymi.
-
ten link co podałeś nie działa cos
-
Mi działa
-
już działa
-
zrobiłem kasowanie błędów i wykasowało mi wszystkie,
odpaliłem i odpalił (szkodas że nie spróbowałem go najpierw z blędami odpalic...) przegazowałem go chwile az sie nagrzał chodził ładnie po chwili zaczął ze swoich 900 obr./min. spadac ku zgaśnięciu
dodałem minimalnie gazu żeby go rozkrecic ale zgasl. odczytałem znow kody i nic nie wykazało wiec sprobowałem odpalic ale tylko dziwne strzały słyszałem z wydechu i nic więcej. kolejny raz odczytałem błedy i był sam nr. 21 a pozniej 21 i 14 . nr.23 skasował sie i jak narazie sie nie pokazał . -
opowiem jeszcze o tym jak kiedys mi sie dziwnie dławił silnik i nie chciał sie kręcic wyzej niz 4 tysiące tak jakby cos go blokowało i dziwnie mi chodził.
ja jeszcze nie wiedząc co to jest ten czujnik położenia przepustnicy odkreciłem go zeby zobaczyc co to w ogóle jest i przykreciłem z powrotem . okazało sie że mam przepalony przewód od jednej swiecy i swieca była padnięta,mniejsza z tym chodzi mi o to ze ten czujnik ma takie szerokie otwory na srobki i nie jestem pewien czy one nie sloża do odpowiedniego ułożenia tego czujnika. wywnioskowałem to z tego linku co mi podałeś. -
srawdzałeś podłączenie wszystkich wtyczek przy silniku ?na moj gust wywala za dużo błędów. wiązka elektryczna silnika jest sztukowana czy w jednym kawałku bo jakoś za dużo czujników na raz gubi się. zimnego silnika się nie przegazowuje. po zresetowaniu komputera (ciepło (1 minuta, zimno nawet 15 minut odłączona klema minusowa) należy wybrać się na przejażdźkę. po rozgrzaniu pojeździć chwilę, czasem przeciągnąć na obrotach, żeby sobie mapy do komputera wczytał.
sprawdź TPS'a, sprawdź czy od zimna jakiś wężyk nie strzelił gumowy i nie łapie powietrza lewego, masz tam w baku paliwo ?
-
niew wiem czy uda mi sie to dzis sprawdzic. wczoraj jak mi nie chciał odpalic to kolega odpalił go na popych przez linke holownicza i pojezdzilismy troche niby se wkrecal na obroty ale i tak z niskich obrotow przerywał i w koncu tak mocna strzeliło z wydechu az na całą moja wioske ;D i zgasł.paliwo mam.
-
problem rozwiązany !!!:) okazało sie że jak powoli zaczynały sie mrozy i opady to wilgoć dostała mi sie pod kopułke i dlatego dziwnie strzelał z wydechu i nie chciał palic teraz wszystko jest cacy.