Momenty dokręcania śrub SWIFT Gti (nie glowicy)
-
W książce do autka powinna byc na końcu tabelka z wartościami jakimi trzeba dokręcać śruby.
-
W manualu do gti są wszystkie momenty do całego auta. Manual powinieneś znaleźć za pomocą gógla
-
Pewnie gdzieś to
jest na forum ale znaleźć nie mogę. Chodzi mi o momenty dokręcania śrub w Swift GTi- znalazłem tylko do głowicy. A chciałbym wiedzieć z jaka silą należny dokręcić
elementy zawieszenia, hamulców itp. Jest jakiś spis ?
Pobierz z sieci "Swift Gti Workshop Manual" - biblia do gti
- znalazłem tylko do głowicy. A chciałbym wiedzieć z jaka silą należny dokręcić
-
Pobierz z sieci "Swift Gti Workshop Manual" - biblia do gti
Dokładnie! Normalnie lektura do poduszki
Najlepiej nauczyć się na pamięć, potem możesz odpowiadać na dziwne pytania na forum bez zaglądania do manuala -
Bez "Swift Gti Workshop Manual" ani rusz, mam fajną wersję w PFD i często do niej zaglądam.
-
Dzięki za odpowiedzi. Poradziłem sobie, korzystałem z tego http://carpdf.net/suzuki-swift-1300-gti-service-manual.htm
-
No i bardzo ładnie znalazłeś manual, o którym pisaliśmy. Teraz tylko wykuj na blachę i już wszystko wiesz
-
Trochę dziwi mnie tylko jedno,że te momenty są podane "od do" czyli np. końcówki drążków 30Nm-55Nm
I tu nie wiem: czy dokręcać z maksymalną (w końcu auto do sportu) czy z minimalną czy może gdzieś po środku? -
Dobrze jest w zakresie 30-55 Nm. Ja w rajdówce dokręcam z maksymalnym podanym momentem, do cywila przeważnie gdzieś z połowy podanego zakresu.
-
a nie ma nigdzie czegoś takiego do 1.0 ?
-
Trochę dziwi mnie
tylko jedno,że te momenty są podane "od do" czyli np. końcówki drążków 30Nm-55Nm
I tu nie wiem: czy
dokręcać z maksymalną (w końcu auto do sportu) czy z minimalną czy może gdzieś po
środku?
Jeszcze jedna sprawa... Jak masz dokrecić 30-55Nm a masz pod ręką klucz 20-200Nm bo akurat nie masz mniejszego to sytuacja wyglada tak... Klucz ma dokładność dajmy na to 3% i zakres 200 wiec błąd momentu wynosi 6Nm. Majac podany zakres 30-55Nm mozesztak ustawić moment zeby dociągnąć śrubę słabiej lub mocniej, ale z uwzględnieniem błędu. Gdybyś ustawił 55Nm teoretycznie możesz dokręcić 61Nm czyli prawie o 1/10 za mocno. Czasem to ma znaczenie czasem nie, zależy co dokręcasz. -
a nie ma nigdzie
czegoś takiego do 1.0 ?Jest, np. TUTAJ