Pękła śruba mocowania silnika
-
Srubę masz na wzór, dokup analogiczną w dobrym sklepie metalowym - tylko jak najtwardszą.
Oryginalna ma gwint tylko na końcu, ale jak założysz taką całą przegwintowaną to nic nie zmienia.
Spokojnie sobie sam poradzisz, podnośnik typ żaba, albo pomoc silnego kolegi i da radę. -
Jak biegi wchodzą bez sprzęgła to normalnie masz sekwencję
Jak będziesz ten silnik podnosił lewarkiem to czasem pod michę olejową go nie podstawiaj
-
Pod michę, pod michę, tylko między lewarkiem a michą klocek... najwyżej zacznie olej cieknąć z uszczelnienia miski jak słabo wklejona
Tak na serio najlepiej wyciągarką od góry silnik podnosić, ale jak się nie ma co się lubi...
Jeśli dasz śrubę z krótszym prowadzeniem (dłuższym gwintem) to koniecznie zabezpiecz ją nakrętką samokontrującą. Śrubę daj minimum 8.8 (twardość). -
Po dokladniejszym obejrzenu okazalo sie ze 2 z 3 miesc na srube w silniku jest odkruszone w jednym dobrym byla zlamana sruba napewno duzo wczesniej widac po jej stanie a silnik trzymal sie na dokreconym nizej plaskowniku do ktorego dospawany byl bolec na ktorym zamocowana byla lapa poduszki
Zdemontowalem ten plaskownik przewiercilem go tam gdzie byl bolec wstawie srube i druga srube w to miejsce gdzie sie da jeszcze ja wkrecic . Po poludniu kupie sruby i powinienem ogarnac to jakos (chyba :P)
Niestety lewarek opary o miske nie bylo innego wyjscia wstawilem tylko deche zeby bylo "mieko" i zeby rozlozylo nacisk
-
Szczerze mówiąc to blok do wymiany. W tej chwili ten płaskownik masz przykręcony do mocowania pompy wspomagania i sprężarki klimatyzacji. Nie wiem czy to długo pojeździ.
-
jeżeli śruba jest w bloku ułamana to przecież jest jeszcze szansa wyciągnięcia jej, o ile dojdzie się wiertarką
-
Ja tez nie wiem ile ale nie stac mnie na wymiane bloku ani nie mam do tego warunkow. Trudno zobaczymy. Moze da rade na tym plaskowniku ze sruba i jednej w ogryginalnym miejscu
Srube złamana wciagnalem bez problemu kawalek wystawal i wykcecilem obcegami.
-
Po dokladniejszym obejrzenu okazalo sie ze 2 z 3 miesc na srube w silniku
jest odkruszonejeżeli śruba jest w bloku ułamana to przecież jest jeszcze szansa wyciągnięcia jej,
o ile dojdzie się wiertarkąJak dwa otwory są ukruszone, to za długo toto nie podziała.
-
Jak dwa otwory są
ukruszone, to za długo toto nie podziała.To po jakimś dzwonie mogło się urwać?
-
Mogło być po dzwonie, mógł też ktoś przekręcić gwint w jednym z otworów, mogły być niedokręcone śruby (wariant, że poduszki silnika były poliuretanowe raczej nie wchodzi w grę).
-
Jest po dzwonie bo to juz sie wczesniej okazalo. Conajmniej 7 miesiecy jezdzilo na jednej srubie zapomtowanej do tego plaskownika o ktorym mowielm.
Teraz bedzie na plaskowniku jedna sruba i na ogryginalnym miejscu na srubie powinno trzymac.
Tylko jest problem bo kupilem srube a ona pasuje do bloku silnika ale w odpowiadajacym miejscu na lapie poduszki nie! nie wiem jak to mozliwe ale tak jakby zamaly otwor byl, takze nagwintuje ten otwor wkrece srube powinno byc dobrze.Tylko powiedzcie mi co moze byc z tym ze biegi bez sprzegla wrzucam bez problemu?
-
A skrzynia z silnikiem się nie rozlazła?
-
Wlasnie, wszystko przeszlo po tym jak podnioslem silnik. Ale od czego to bylo to nie wiem, ciesze sie tylko ze to przeszlo. Jeszcze tylko walcze z ta sruba bo w otwor w lapie poduszki nie pasuje. Ale bede mial gwintownik to zaradze
-
Wlasnie, wszystko
przeszlo po tym jak podnioslem silnik. Ale od czego to bylo to nie wiem, ciesze sie
tylko ze to przeszlo. Jeszcze tylko walcze z ta sruba bo w otwor w lapie poduszki
nie pasuje. Ale bede mial gwintownik to zaradzeMoże jak silnik poszedł w dół to wybierak biegów wysunął się ze skrzyni?
-
Może jak silnik
poszedł w dół to wybierak biegów wysunął się ze skrzyni?Eee tam, linka sprzęgła była naciągnięta, jak podniósł to się zluzowała. Przecież to proste.