Zmiana sterownika w suzuki swift 2002r 1.0 l
-
Witam wszystkich, mam mały problem z swiftem z 2002 1.0 gl i niestety nigdzie nie mogę znaleźć pomocy, a mianowicie padł immobilizer i autko nie zapala , zakupiłem cały komplet ,sterowik + immo + stacyjka ale o innych numerach niż oryginalny sterownik gdyż nigdzie nie mogłem znaleźć o tych samych numerach , autko chodzi ale niestety nie ma siły i nie równo pracuje . oryginalny sterownik miał numery 33920-68e4 EURO 3 denso a ten który kupiłem jest z 2000r i ma numery 33920-68e0 EEC denso , myślę że kluczowy problem to to że był z euro3 no a teraz eec tylko co dokładnie może być nie tak skoro są tam te same silniki,
Bardzo prosze o jakies rady i jak by ktoś miał schemat silnika jednej i drugiej wersji t był bym zobowiązany . -
kluczowy problem to to że był z euro3 no a teraz eec tylko co dokładnie może być nie tak > skoro są tam te same silniki,
Nie do końca, mkV miało już inny osprzęt, dostosowany do bardziej rygorystycznych norm spalin (zespół wtrysku inny, dwie sondy lambda itp). Jeśli kompa masz jeszcze z mkIV, to w tym momencie nie będzie to działać dobrze za chiny ludowe na tym sterowniku. Musiałbyś część osprzętu przerzucić, albo przeprogramować sterownik.
-
a co dokładnie musiał bym przerzucić, pewnie wtryskiwacz ,czujnik temperatury raczej chyba nie,map też raczej nie , zastanawiam sie jeszcze co z zapłonem,z tego co wyczytałem to starsze modele ustawiało sie przez zwarcie dwóch pinów w złączu diagnostycznym z tym że to auto jest z 2002 r z obd2 i nie widzę nigdzie tego złącza a sterownik który kupiłem jest właśnie z tej starszej wersji wiec może trzeba by sie zainteresować które piny zewrzeć i spróbować ustawić ten zapłon ?
-
przede wszystkim wiązka jest inna. Czujnik temperatury też jest inny, wtrysk jak wyżej pisałem, map sensor wyglądem zewnętrznym się różni, ale sposobem pracy chyba nie. Jeśli chciałbyś zostawic to tak jak jest, to musiałbyś ogarnąć wtyk diagnostyczny, wpiąć się testerem i popatrzeć co sterownikowi brakuje i na podstawie tego przerabiać.
-
chyba nie bede miał wyjścia bo oryginalnego sterownika nigdzie nie moge znaleźć ,trzeba bedzie coś z tym pomyśleć ,bardzo by mi pomogły schematy tych dwóch sterowników ,jak by ktoś miał namiar to był bym wdzięczny. A co z tym czujnikiem temperatury, czym może sie różnić, chyba tylko rezystancją bo jak zdejme wtyczkę to silnik reaguje i załącza się wentylator , spróbuje mu zasymilować różne temperatury i zobaczę jak sie biedzie zachowywał.
A jeszcze pytanie jak ustawiało sie zapłon w mk4 w 1.0l silniku ? -
< bardzo by mi pomogły schematy tych dwóch sterowników
Witam,
http://zory.internetdsl.pl/Swift/epc/katalogus.html
może tutaj coś ciekawego znajdziesz... -
czujniki różnią się ilością pinów (w mkV był trzypinowy zintegrowany, w obudowie termostatu), rezystancją chyba nie, więc tylko sprawdzić czy komp czujnik widzi.
Zapłon niezależnie od wersji ustawia się lampą stroboskopową poprzez pokręcanie aparatem zapłonowym.
-
a czy do ustawienia zapłonu potrzeba zmostkowac te piny w złączu czy nie ?
I jeszcze pytanie bo udało mi się namierzyć sterownik z euro3 czyli taki jak powinien być ale nie ma puszki od immo tylko stacyjka z kluczykami do tego jest i teraz sie zastanawiam czy puszka służy tylko jako transmiter czy to w niej jest zapisany immobilizer ,generalnie jak odłączyłem tą puszke od immo to normalnie komputer łączył sie z immobilizerem czyli wychodziło by na to że całe serce immo siedzi w ecu w ta brązowa puszka to tylko taki przekaźnik ale tego nie wiem,może jest tu ktoś kto wie ? czy wystarczyło by wymienić samą stacyjkę i ecu czy ta puszka też musi być od tego samego kompletu ?Pozdrawiam..