[1.0 '95] Bardzo niskie obroty
-
Witam wszystkich. Mam problem z moim Swiftem. Auto dostaje bardzo niskie obroty koło 500-300; po odpaleniu jest w miarę ok tzn 1100-1200, po rozgrzaniu silnika obroty spadają. Jak chodzi na jałowym to pomału opada do 500 obrotów i lekko faluje, natomiast jak wcisnę hamulec to potrafi zejść do około 200, jak włączę klimę to nawet 100, na światłach muszę trzymać cały czas lekko wciśnięty gaz (jak utrzymuję ~800 rpm to nadal widać lekkie falowanie obrotów). Samochód nie gaśnie, ale utrzymuje bardzo niskie obroty. Auto trochę mułowate się zrobiło, ale czasami podczas podczas jazdy czuć, że nagle dostaje 'mocy', ale to rzadko. Zauważyłem też wzrost spalania teraz jest prawie 10l/100! Nie czuję nigdzie zapachu paliwa. Check Engine się nie świeci.
Zrobiłem następujące rzeczy:
Sprawdziłem czy wszystkie wężyki są na miejscu.
Resetowałem komputer kilka razy (odłączenie aku na ok. 5min).
Wymieniłem palec i kopułkę dzisiaj - nic się nie poprawiło.
Przewody zapłonowe mają miesiąc.
Filtr paliwa i świece były wymieniane sześć miesięcy temu.Za wszelkie informację które pomogą rozwiązać problem będę wdzięczny
-
Witam
Kiedyś gdzieś czytałem, że to może być wina przeskoczenia paska rozrządu i chyba jak tam pisali po objawach może to być to ale ile w tym prawdy to nie wiem... -
po
odpaleniu jest w miarę ok tzn 1100-1200, po rozgrzaniu silnika obroty spadają.nie jest ok ... powinno być 1500 ...
-
TPS... no comment
(czemu zazwyczaj zawsze sugeruję TPS'a ? hmmm... )
metoda na szybko (jesli wiesz ze wszystkie inne rzeczy są OK)
1. Włączasz silnik, czekasz do nagrzania się autka.
2. Ściągnij sobie obudowę filtra powietrze, żeby mieć łatwiejszy dostęp do TPS'a.
3. Teraz się zaczyna - luzujesz sobie śrubki mocujące TPS'a.
4. Skoro Ci gaśnie to delikatnie (! delikatnie ! - jak zrobisz za mocno to Ci silnik podniesie obroty i może krokowca zaciąć gdy ten się na maksa wysunie. bez obawy wystarczy wtedy cofnąć TPS'a i delikatnie krokowca wcisnąć) przekręcasz cały czujnik w lewo.
5. Dobrze jakby ktoś był z Tobą. Trzymając w jednej pozycji TPS'a dodajesz gazu. druga osoba mowi Ci na jakich obrotach stoi parę sekund silnik zanim obroty opadną.
6. Powtarzasz kilka razy pkt. 5 aż otrzymasz te około 1400-1500 obr/min
7. Przykręcasz TPS'a i sprawdzasz czy się nie przestawiło.
8. Cieszysz się ustawionym TPS'em na szybko.metoda NA WOLNO wymaga miernika, szczelinomierza 3,5 mm, śrubokręta krzyżakowego, cierpliwości.
-
regulacja tpsa to często maskowanie dolegliwości, a nie jej usuwanie, choć próba nie strzelba.
-
ja mialem podobnie tps pomogl choc nie na taka skale bylo u mnie
-
dlatego mówię, że jest to metoda na szybko. "na wolno" masz dokładne ustawienie TPS'a do śruby regulacyjnej. jesli wtedy chodzi zle to trzeba szukac dalej. "na szybko" sama nazwa wskazuje jest na szybko. zeby auto działało. jesli nadal coś jest z nim nie tak, tzn. że coś innego zawiniło. wg mnie TPS ma prawo sie rozstroić przez ogromne wahania temperatury (rozszerzalność cieplna metali) i się przestawić.
-
metoda NA WOLNO
wymaga miernika, szczelinomierza 3,5 mm, śrubokręta krzyżakowego, cierpliwości.Znalazłem takiego pdf'a nt regulacji TPS'a: http://www.teamswift.net/Lihtan/gti/tpsadjustment.pdf wg. tego potrzebny jest mi szczelinomierz 0,65mm, 0,9mm i 0,3mm, czy w 1.0 jest inaczej?
-
zmartwię Cię i pocieszę jest inaczej, łatwiej. ja znalazłem kiedyś na teamswift. zrobiony manual przez kogoś.
rozgrzewasz auto. (az silnik krokowy nie będzie dotykał dzwigienki)
wkladasz szczelinomierz 3,5 mm pomiędzy śrubke regulacyjna a dzwigienke gazu (to o co się opiera) i na TPS'ie ustawiasz względem środkowego kabelka jak najbliżej 1 V (na stronie pisało 0,98 - 1,02 V)
dokrecasz TPS i masz gotowe.
Oczywiście całość wykonana na załączonym zasilaniu ze stacyjki - wyłączonym silniku
DOTYCZY TPS'A Z TRZEMA PRZEWODAMI -
Check Engine nie świeci sie podczas jazdy...ok, ale sprawdziłeś czy nie wystuka ci jakiegoś błędu??
Równie dobrze może to być sonda biorąc pod uwage zwiększone spalanie...albo jakiś problem z układem wydechowym w ostatecznosci
PS
Cytat:
6. Powtarzasz kilka razy pkt. 5 aż otrzymasz te około 1400-1500obr/min
Na wolnych powinien mieć 800-900 tak nawiasem
-
czytanie ze zrozumieniem nie boli. udowodnij, że umiesz czytać. zrób to jeszcze raz ZE ZROZUMIENIEM.
-
tak jak mowi none przyczyna jest tps
dopiero co przerabialem to sam
i sposob none jest najszybszy
okolo 1.5k rpm masz po przegazowaniu przez chwile potem spada do normalnych wolnych ustaw zeby bylo pomiedzy 1.4k a 1.5k rpm i sprawdz jeszcze sobie kabel na 1 cylindrze czy luzu nie ma
-
okolo 1.5k rpm masz po przegazowaniu przez chwile potem spada do normalnych wolnych
Mnie szlag trafiał jak tak miałem. Tożto idzie kociokwiku dostać jak obroty wiszą na 1500, lepiej dać troche mniej tpsem, żeby obroty były koło 500-600 i lekko uchylić przepustnicę śrubą regulacyjną. Wtedy na ciepłym jest 800-900 a na zimnym 1200-1300
-
jak uchylisz przepustnicę to ponownie TPS trzeba ustawić.
a przecierz ilość paliwa dostarczanego zależy też od TPS'a stąd wydaje mi się, że jednak lepiej pozostawić jak być powinno. mnie to nie przeszkadza
bardziej sie martwie jak sie nie utrzymuje na tych wyższych. bo mam LPG i przy ostrych podmuchach lub ostrych zakretach obroty potrafia spasc
-
przepustnicę jak uchylisz to teoretycznie musisz ustawiać TPSa, praktycznie to Ty go "oszukujesz" przepustnicą żeby nie wisiał na obrotach. Takie minimalne ustawienia nie wpływają na moc silnika, zużycie paliwa i takie tam. Z resztą gdy sygnał z tpsa i map sensora będą wykluczające się (np z powodu skrajnie źle ustawionego tpsa), to komp wywali checka. Co do obrotów na gazie, to jeśli Ci przygasa po ostrzejszej jeździe to trzeba się zastanowić nad stanem podzespołów LPG, bądź poprawnością ich montażu. Nie będę tu snuł wywodów na temat montażu gazu, ale wystarczy parę zabiegów i nie ma prawa na gazie mieć "zapaści" przy wietrze, albo po przepałce. U mnie tak właśnie jest
-
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Dzisiaj robiłem regulację TPS, ale nic to nie dało. Robiłem wg tego opisu:
http://www.teamswift.net/Lihtan/metro/6E2-C1-12.png Nie mogłem w żaden sposób uzyskać ciągłości pomiędzy 1, a 2 pinem minimum to 10ohm (miernik jest ok) więc przyjąłem to jako zamknięty obwód. Po ustawieniu TPS'a nic się praktycznie nie zmieniło.
Metodą "na szybko" ruszając TPS'em nie było żadnych zmian w obrotach silnika! Jedynie w skrajnym położeniu dostawał (rozgrzany silnik) 1200rpm i je utrzymywał, po lekkim ruszeniu małe zadławienie i stawało na 500 rpm. Jak się wydawało, że ustawiłem i było ~800rpm to i tak po chwili spadały, a po wciśnięciu hamulca natychmiast. .Oczywiście obroty falują - widać jak lekko drga wskazówka obrotomierza i na słuch też, że nie jest to jednostajny dźwięk.
Czy to jest uszkodzony TPS i trzeba go wymienić?
Może cewka? Nie daje odpowiednio mocnej iskry?
Uszkodzony/zatarasowany gdzieś przewód paliwowy?
Silnik krokowy? - Nie wiem które to i gdzie jest.
Jakiś ogólny problem z elektryką? - wciskam hamulec obroty natychmiast spadają, światła lekko przygasają.Nie znam się i tak kombinuję, bo nie wiem co o tym myśleć.
Kody błyskałem i wychodzi 12 -
rozumiem że twoj TPS ma 4 przewody ?
po regulacji zrób reset kompa i pozwól mu sie ustawić samemu
-
minimalny spadek obrotów po wciśnięciu hamulca to zjawisko normalne. Proponuję sprawdzić zaworek PCV, bo z tego co piszesz, spadek obrotów ma związek z podciśnieniem.
O sprawdzaniu zaworka masz tutaj:
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showthreaded&Number=963231 -
Dzisiaj był rekord, wskazówka obrotomierza praktycznie leżała na 0, ale silnik ciągle chodził. Kompa resetowałem po ustawianiu tps z manuala i nic się nie poprawiło. Nie mam wyboru muszę chyba znaleźć jakiegoś mechanika.
-
nie odpowiedziales na pytanie. ile kabelków Ci wchodzi do TPS'a ?